Wavelab 4.0 Playback problemen

Guill

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb een vrij snelle PC 2.93 Ghz met XP prof. De Pc is per heden schoon dwz alleen Wavelab 4.0 en Windows mediaplayer 10 en Nero 7 op geinstalleerd. Geen internet ter voorkoming van van allerlei bijzaken. Deze Pc wil ik alleen voor audio doeleinden gebruiken. externe Geluidskaart Quatafire 610 geinstalleerd (tot 3x toe, omdat ik dacht misschien ging iets fout bij de installatie).
Wavelab neemt prima op maar afspelen...ho maar , stotterend, hakkelend.
In de Preferences heb ik geheel volgens beschrijving bij Tabblad Audiocard de Asiodrivers Van Quatafire gekozen WDM-Quatafire 610 (1+2) en (1+2) . (Hierdoor heb ik de overige in en output natuurlijk uitgeschakeld)
Ik gebruik namelijk van de Quatafiren 610 de kanalen 1+2 voor opnamen en 1+2 voor afspelen.
De opname is fantastisch , maar Afspelen, gaat niet vlekkeloos, stotterend en hakkelend. Heb de buffers playback iets opgehoogd zonder succes
kan een lieve kenner mij met dit euvel helpen..Het gaat dus alleen maar om de playback van de reeds opgenomen WAVE.
Als ik het opgenomen geluid afspeel zonder de Wave te openen dus alleen maar af te spelen gaat het ook goed. Alleen wanneer ik de geladen dus zichtbare wave wil afspelen doet hij zo gek!!!

Kan iemand mij ook helpen met dit probleem in Wavelab 4.0! Alleen is het euvel bij mij precies het tegenovergestelde, bij mij gaat het opnemen problematisch maar juist het afspelen weer goed. Ik heb precies hetzelfde geprobeert met de buffers etc.

Dit probleem heb ik alleen de laatste maanden plotseling gekregen, daarvoor heb ik met Wavelab een hele tijd goed gewerkt zonder problemen!

Dus denk ik dat wij moeten proberen om ons probleem samen op te lossen.
Ik kom op een ander moment hierop terug oke
ben je bereid jouw ervaringen met Wavelab 4.0 met mij te delen, dan komen we er geheid samen wel uit,oke

Tja...op het eerste gezicht zou ik zeggen de buffers en latency veranderen...wat echter de goede instellingen zijn voor jouw geluidskaart weet ik zo niet...

Als je afspeelt en je kiest in preferences voor Wave ipv Asio is dan het stotteren weg ?

Ik heb dr namelijk ook last van,niet zo heel erg trouwens,af en toe een hapering,maar dat ligt aan de drivers van m'n geluidskaart (E-Mu)...komt omdat die in Cubase perfect afgesteld staan,maar in Wavelab moet ik ze (buffers,latency) dan weer ff anders instellen...

Ik heb trouwens Wavelab Essential,maar dat is eigenlijk WL4 in iets uitgeklede vorm...

Ik heb beide Wavelab 4.0 en Wavelab Essential. In beide heb ik dat probleem. Ik heb ze niet tegelijk geinstalleerd (apart)Overigens is het vreemd dat in Cubase SX er geen problemen zijn Deze werkt oke. Die Haperingen zijn inderdaad om de zoveel seconden. Maar de opname zelf is wel goed!!!!! maar het is natuurlijk moeilijk werken/editen op die manier als je niet meteen goed naar het resultaat (dus afspelen) kan luisteren.
Ik heb de Quatafire 610. Op zich is de geluidskwaliteit van deze 24 bits kaart heel goed. Toch denk ik dat het niet met Wavelab zelf te maken heeft maar met de geluidskaart, maar de oplossing heb ik niet voorhanden.
Kies voor de Asiodrivers in Wavelab voor een goede opname . Doe in de setting opname kanalen 1+2 en afspelen 1+2
Wat ik zo meteen ga proberen is of hij dat ook doet met een andere geluidskaart .Ik ga de kaart van Maya EX installeren.
In Cubase heb ik zoals jij dat ook hebt absoluut geen problemen
Ik ga ook probeeren wat jij voorstelt om te kiezen voor wave, als die optie aanwezig is

Origineel geplaatst door Guill

In Cubase heb ik zoals jij dat ook hebt absoluut geen problemen
Ik ga ook probeeren wat jij voorstelt om te kiezen voor wave, als die optie aanwezig is

Die optie is er zeker...standaard staat Wavelab zo ingesteld namelijk...

Preferences > Audio Card...en dan kies je voor MME-WDM Microsoft geluidstoewijzing...
( daar moet je zowiezo zijn om je buffer en latency instellingen te doen...)

Als je ze goed mogelijk wilt opnemen (bijvoorbeeld ook op hogere samplerates) dan kun je beter bij opname voor Asio kiezen...

Bij mij gaat opnemen in Cubase SL3 via ASIO ook helemaal zonder problemen, ook het afspelen. In Wavelab heb ik altijd Wave gebruikt i.p.v. ASIO. Dus ik heb zoiets van waarom werkt dat nu dus niet meer goed. Ik ga denk ik komende week, als het iets minder warm is m.b.t. frustratie :) , Wavelab opnieuw installeren...

Ik gebruik trouwens een creamware pulsar II geluidskaart.

Back