Akoestisch ontkoppelen monitors

ruudvee

Ouwe rot
Ik kom nergens op dit forum een draadje tegen over hoe je je monitoren het best kunt ophangen, zonder dat de buurman er met je productie van door gaat. :D

Mijn zolder bestaat uit een houten vloer en houten dak balken.

Dat rammelt dus lekker door naar de buurman.

Zijn er huis tuin en keuken middelen om de boel dusdanig op te hangen met een zo klein mogelijke lawaaioverlast ?

Dit kan een leuke discussie opleveren, daar niet iedereen een voorstander is van boxen ophangen daar je dan nooit een goeie monitorweergave kan krijgen (geluid is verplaatsing van lucht, dus die monitoren hangen nooit 100% stil).

Maargoed, ik ben niet een echte techhead dus ik kan je daar niet over adviseren. Al zegt mij water dat je het niet moet doen tenzij je echt de ruimte niet hebt om ze op een stevige ondergrond te plaatsen (al zou ik er dan voor kiezen te monitoren met koptelefoon)

Ik denk dat je meer bereikt met de akoustiek van je studioruimte aanpakken dan met plaatsing van je monitoren.

Wat je in ieder geval kan doen is van die rubberen isolator riser matjes van bijv Auralex (MoPad) onder je monitoren plaatsen. Ik neem aan dat er dan al wat minder via je studiomeubel naar de buren trilt

Kost 35 euro voor een setje van 4 (er gaan er twee onder een monitor)

30967.jpg

lijkt me niet dat mopads of ophangen veel helpt voor geluidsoverlast naar de buren. Daar zijn die mopad dingen ook niet voor bedoeld. Die bastonen dreunen toch wel door de lucht en door de muren ook als je monitors vrij hangen of "ontkoppeld" zijn.
Enige wat helpt denk ik is geluidsisolatie in de muren, minder hard afluisteren of een koptelefoon gebruiken.

Of je draaid gewoon 1 week alles vol open .. En daarna op een redelijk level . Mischien dat ze dan denken ../ we mogen niet klagen dit is al heel wat beter dan vorige week .

Of je houdt dat hoge volume 4 weken vol.... heb je helemaal geen buren meer :D

Origineel geplaatst door mischa
Of je draaid gewoon 1 week alles vol open .. En daarna op een redelijk level . Mischien dat ze dan denken ../ we mogen niet klagen dit is al heel wat beter dan vorige week .

:dubbel:

Back