Waar te koop: electronica onderdelen

NorthernLightX

Prutser
Ik zoek een online winkel waar ik makkelijk en overzichtelijk divere electronica onderdelen kan uitzoeken. LEDjes, (eindloze) potmeters, drukknopjes, bekabeling etc.

De websites van Conrad en consorten zijn erg onoverzichtelijk, en hun zoekfuncties helpen me ook niet verder...

Ja kan een overzichtelijke katalogus bij Conrad aanvragen. Kost wel 4 of 5 Euro's, geloof ik. Ook Display heeft een katalogus. Geen idee of ze die ook willen opsturen, maar er zit een Display winkel in Haarlem waar je 'm kunt kopen, ook weer voor een Euro of 5.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ja kan een overzichtelijke katalogus bij Conrad aanvragen. Kost wel 4 of 5 Euro's, geloof ik. Ook Display heeft een katalogus. Geen idee of ze die ook willen opsturen, maar er zit een Display winkel in Haarlem waar je 'm kunt kopen, ook weer voor een Euro of 5.

Als je de catalogus van Conrad een keer aanvraagt krijg je hem ieder jaar gratis thuis gestuurd mits je dat jaar wat hebt besteld en hebben echt veel op gebied van componenten en daarnaast ook heel veel datasheets.

Groetjes synthfreak

ik heb de Conrad catalogus van een vriend geleend, en daar staat inderdaad wel heel veel in.

Ik ben er al achter dat ik de door mij benodigde Rotary Encoders bij RS components moet halen. Online bestellen kan bij hun echter alleen met een KvK nummer, ik hoop dat ze cash wel gewoon aan perticulieren verkopen? iemand ervaring met deze tent?

ik sta nog steeds open voor suggesties, ook voor zaakjes waar ze bjvoorbeeld mooie knopjes (voor potmeters/Encoders, of drukknoppen, eventueel met ingebouwde LED) of LCD schermpjes, en dat soort spul verkopen.

RS Components verkoopt helaas op geen enkele manier spullen aan partikulieren. Zonder KvK inschrijving kun je het daar gewoon wel vergeten. Wel kun je als partikulier de gratis catalogus van RS aanvragen: kun je lekker plaatjes kijken totdat je iemand met een BTW nummer gevonden hebt. ;)

Conrad en Display hebben beiden rotary encoders in hun catalogus staan, maar jij zoekt zeker eentje met een LEDkrans erom heen? Tja, dan wordt waarschijnlijk wel lastig zonder BTW nummer... :(

Ik heb zo'n leuke cd van Display met alles erop.. Misschien handig om ze een mailtje te sturen om zo'n cd aan te vragen. Catalogus op cd.. berehandig.

RS Components verkoopt helaas op geen enkele manier spullen aan partikulieren. Zonder KvK inschrijving kun je het daar gewoon wel vergeten. Wel kun je als partikulier de gratis catalogus van RS aanvragen: kun je lekker plaatjes kijken totdat je iemand met een BTW nummer gevonden hebt. ;)

Conrad en Display hebben beiden rotary encoders in hun catalogus staan, maar jij zoekt zeker eentje met een LEDkrans erom heen? Tja, dan wordt waarschijnlijk wel lastig zonder BTW nummer... :(

Nee, die LEDkrans wordt door een PIC angestuurd (ik wil nog niet te veel verklappen, wordt een erg stoer project...)

Maar het moet een ALPS STEC16B36 zijn (RS heeft deze, en claimt dat deze 24 pulses geeft per omwenteling, maar het zijn er stiekum toch 36). Ik kan eventueel wel iets regelen via mijn werk voor dat BTW nummer.

Tips voor mooie knopjes zijn nog steeds zeer welkom, ik heb nog niet echt mooie gezien (het moet ook wel te betalen blijven uiteraard).

http://www.ucapps.de/midibox16e.html ;)

Dat is de basis inderdaad. (volgens mij ben je daar terechtgekomen door met google naar die STEC encoder te zoeken :) )

Ik heb een "iets" uitgebreider ontwerp gemaakt. Als er iets te melden is horen jullie het vanzelf.

Origineel geplaatst door NorthernLightX
Dat is de basis inderdaad. (volgens mij ben je daar terechtgekomen door met google naar die STEC encoder te zoeken :) )

Ja, Google gaf bij het zoeken naar de STEC maar 1 link en dat was die van die speciale MIDIbox. 8o)

Als je van boren houdt, dan kun je ook losse LEDs gebruiken en die netjes rond de rotary encoder plaatsen. Kost wat meer tijd en moeite, maar scheelt ook weer een hoop geld. ;)

Ja, Google gaf bij het zoeken naar de STEC maar 1 link en dat was die van die speciale MIDIbox. 8o)

Als je van boren houdt, dan kun je ook losse LEDs gebruiken en die netjes rond de rotary encoder plaatsen. Kost wat meer tijd en moeite, maar scheelt ook weer een hoop geld. ;)

Die ringen zijn ook opgebouwd uit losse LEDjes, maar dat boren mag Schaeffer voor me doen, daar heb ik niet zo'n zin in...

Back