[verdict] "Voyager"

Cisco

advancedtechnoresearch
Ja! Ja! Jullie dachten zeker dat ik em uitgebreid getest zou hebben! Helaas!

Maar ben gewoon verschrikkelijk benieuwd hoe die bak klinkt!!!

Degene die al het genoegen hebben gehad om erop te pingelen!

Wat was je eerste indruk? Interface, sound, etc.

Vergelijk je antwoord niet met de gedachten wat dat ding moet kosten!!! Want belachelijk duur? Ja! Dat is die zeker!

Maar gewoon met het oog op syntheze!

Thanxs!

;)

Dit soort wasmachineknopjes heten nostalgisch te zijn cultuurbarbaar ;)

Ik vind het wel mooi zelf. Zo'n houten klassebak met wasmachineknoppen en verlichte plexicontrollers... Hightech vs Grandpa...

Dat weet ik ook wel.

Ik begrijp alleen niet waarom ze dat ding er zo retro laten uitzien ipv van wat meer aandacht aan het design te besteden.

Een Andromeda is ook volledig analoog en ziet er een stuk aantrekkelijker uit.

Maar dat is slechts mijn mening.

groeten

basicsys

andromeda: lelijkste design ooit

Tja, over smaak valt niet te twisten.

Feit is wel dat Alesis bij de Andromeda in ieder geval een poging heeft gedaan om iets nieuws te ontwerpen terwijl Moog dat bij de Voyager duidelijk niet heeft gedaan.

Dat vind ik jammer want volgens mij had er qua looks veel meer ingezeten.

groeten

basicsys

Met alle respect, maar ik vind de looks precies goed van de Moog. Die plexi controllers met neonachtige verlichting steekt toch prachtig af tegen het retro design van de kast waarvoor overigens ook nog eens mooi hout voor gebruikt is. Niet dat het verder van belang is omdat het om het geluid gaat en niet om de looks maar toch.

Vergeet niet dat mensen de Moog in deze vorm herkennen, wat niet onbelangrijk is na een lange tijd van afwezigheid. Hadden ze nu gelijk een synthesizer met een titanium behuizing gemaakt en een compleet andere vorm weet ik niet of het nogsteeds een succes zou worden. Velen zouden dan weer zeggen dat het geen Moog meer is... het is eigenlijk ook nooit goed ;)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Met alle respect, maar ik vind de looks precies goed van de Moog. Die plexi controllers met neonachtige verlichting steekt toch prachtig af tegen het retro design van de kast waarvoor overigens ook nog eens mooi hout voor gebruikt is. Niet dat het verder van belang is omdat het om het geluid gaat en niet om de looks maar toch.

Vergeet niet dat mensen de Moog in deze vorm herkennen, wat niet onbelangrijk is na een lange tijd van afwezigheid. Hadden ze nu gelijk een synthesizer met een titanium behuizing gemaakt en een compleet andere vorm weet ik niet of het nogsteeds een succes zou worden. Velen zouden dan weer zeggen dat het geen Moog meer is... het is eigenlijk ook nooit goed ;)

Voor de prijs van de Voyager hadden ze met gemak een 2mm dikke titanium behuizing kunnen gebruiken.
Maar ik vind persoonlijk de voyager echt te gek qua design. Maar ja smaken verschillen .:D

Groetjes Synthfraek

Origineel geplaatst door olafmol
andromeda: lelijkste design ooit

Helemaal mee eens!!!:halleluja Ik vind hem er ook afschuwelijk uit zien!!!

Basicsystem> Ik vind persoonlijk die voyager er juist zwaar geil uitzien, ze hebben gewoon de oude houten kast een nieuwe look gegeven! Wat je ziet is Moog!!! En dat hoeft voor mij nooit te veranderen! Dat is gewoon hun specifieke look!

:okdan:

FYI: hij heet niet voor niks de MiniMoog Voyager.
met andere woorden: het is een Mini van de 2nd Generation.

vandaar ook dat hij er vrijwel hetzelfde uitziet als de orginele Model D. en waarom ook niet? en dat design is gewoon tijdloos, niks geen retro! "retro" is na-aperij, doen alsof.
een Minimoog is the real thing

Origineel geplaatst door BasicSystem
Dat weet ik ook wel.

Ik begrijp alleen niet waarom ze dat ding er zo retro laten uitzien ipv van wat meer aandacht aan het design te besteden.

Een Andromeda is ook volledig analoog en ziet er een stuk aantrekkelijker uit.

Maar dat is slechts mijn mening.

groeten

basicsys

Dat meen je toch niet he !??!?!!

Ik vind die Andromeda er ook niet uitzien, kitschding en veels te duur ...

over smaak valt te twisten maar te duur?

dacht het niet, elke serieuze enigzins vergelijkbare analoge polysynth (JP-8, MemoryMoog,CS-80,Synthex) was toen duurder dan de Andromeda nu. en geloof me: in de jaren 70/80 was de gulden veel meer waard.

hij is zeker niet goedkoop maar dat is de eerste de beste luxe romplayer met goeie toetsen (Triton bijv.) toch ook niet?
Ik vin zo'n 3700,3800 Euro voor een topklasse instrument echt niet te duur. want ik zal er zeker nog een jaar of 25, 30 plezier van hebben

Ik dacht dat hij veel duurder was, zo'n 11.000 gulden ofzo. Het valt dus iets mee. Maar toch nog een hoop.
Bevalt goed ?

Paul.

valt wel mee, ik kan hem bij musicstore al voor 3200 Euro krijgen! ik vind hem er trouwens wel ok uitzien, lang niet zo slecht als veel andere fantasie lose synth's

Maar toch nog een hoop. Bevalt goed?

zoals ik zei: zeker niet goedkoop, maar ook niet te duur

en hij (zij eigenlijk) bevalt meer dan uitstekend, het is echt 16 vette analoge synths in 1 doosje met alle moderne gemakken zoals bijzonder complete midi, ruim geheugen, goeie toetsen.

en het synthese model is onovertroffen, er is niet 1 synth die net zo veelzijdig is kwa vaste & vrije modulaties. zelfs een
Matrix-12 of Expander komt nog niet in de buurt.
Zeer complex en diep als je dat wilt maar met goede directe controle over al de belangrijke parameters (72 draaiknoppen!)

kortom: echt een droom synth :z

Back