[kringloop vondst] Elektrische orgel/piano Hohner

SchweinSteigor

Blablablablabla
Hey

Ik kwam eergisteren in een kringloop een elektrisch orgel/piano van Hohner tegen, Ik ken het type helemaal niet; klein en mobiel uitgevoerd met een 3 oktaafs keyboard, als ik mij het goed herrinner genaamd P 100. Voor 25,-

Thuis gekomen, wilde ik toch graag wat meer te weten komen over de bak alleen kan ik er vrij wel niks over vinden..

Kent iemand het beestje? Is het de moeite waard?

Is het de moeite waard? Ik zou zeggen, luister er eens zelf naar en vorm je eigen oordeel.

Re: ..

Origineel geplaatst door RednoiZ
als het nu een hammond p100 was..8o)

Welke kringloop zei je ook alweer? :D

Misschien heeft hij in de haast dit gelezen
"Hohmond"

Origineel geplaatst door RednoiZ
als het nu een hammond p100 was..8o)

Ja dat was het! GRAPJAS!

Nee het is een Hohner p100 met ingebouwde rhytmebox, ik had helaas mijn camera niet mee dus geen foto's. Ik he hem wel een tijdje lopen proberen en vond het geluid toch net niet leuk genoeg. Ik heb al een phillicorda, en dat evenaarde dit stukje speelgoed niet dus.

Ik ken wel de Hohner PK-100.
Dat is een 5 oktaafs ding volgens mij met een ritmebox en een split mogelijkheid.
Misschien is dit familie?
Ideaal materiaal om te pitchbenden dacht ik zo. (Of jeugdsentiment ophalen voor mij).

Ik kan mij -minstens 25 jaar geleden- nog een demonstratie herinneren van de Hohner P100 in een muziekwinkel in Zwolle (Reichenbach). De P100 kwam zo'n beetje gelijk met de eerste Casio keyboards. In m'n geheugen in ieder geval een erg leuk ding, ik zou 'm scoren...

:kroon:

Back