(detroit/acid/mnml) Robin Kampschoer liveset Hedon, Zwolle 28/04/06

rkampschoer

misschien lid
Op 28 April j.l. had ik de eer om een mnml/acid//techno liveset te mogen doen op Groovefactory Live, in de Hedon, Zwolle.

Een paar foto's:

robinhedon.jpg

robinhedon2.jpg

De set:

http://robin.kraakpiep.nl/audio/kampschoerlivehedon.mp3

Enjoy the ride...

=)

lekker 8)

ik heb nog maar een vijfde van de hele set geluisterd (hij is nogal lang blijkbaar, in die quicktime player zie je dat niet), maar tot nu toe lukt dat enjoyen van de ride erg goed:)

Ook even luisteren. Kun je een toelichting geven van gear+werkwijze..?

Toelichting?
ja hoor, das geen probleem :)

Ik maak mn muziek in mn studio, waar ik alleen hardware gebruik.
Vanaf daar neem ik het op in mn studio computer, waar ik de dingen tot kleine loops knip.
Deze loops kunnen bv een bassline zijn, een hi hat, of een compleet stukje muziek.
Dan zet ik ze over naar mn Powerbook (laptop), waar ik ze importeer in Ableton live.
De powerbook is dan weer via een geluidskaart verbonden met mn dj mixer.
Op deze manier kan ik eigenlijk elke loop real time met de andere inmixen wanneer ik dat wil.

(zie ook de foto's)

Verder neem ik nog wel regelmatig mn TB303 mee, omdat die naar mijn idee het best tot zn recht komt wanneer ie live getweaked wordt.

=)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door no_disc
lekker 8)

ik heb nog maar een vijfde van de hele set geluisterd (hij is nogal lang blijkbaar, in die quicktime player zie je dat niet), maar tot nu toe lukt dat enjoyen van de ride erg goed:)

Dank je!

De set duurt een uur, het is een opname van de liveset die ik in de Hedon heb gedaan.

=)

Oh ja,
En ik gebruik een UC16 voor de FX in Ableton.

=)

ik weet het niet hoor .. ik hoor er nou niet echt detroit of minimal in .. vind het ook een beetje te kaal klinken .. en de sound is een beetje erg doods wat mij betreft .. die open 909 hihat kan wat mij betreft niet echt meer ..

sorry ..

Ik vind het ook wat te kaal en iets te clean. Wat ik vooral jammer vind is dat de kick en de hihat ongeveer de hele set hetzelfde zijn. Hierdoor gaat alles erg op elkaar lijken. Ik mis ook wat meer synth en bass lijnen om het wat afwisselender te maken. In de zaal klinkt het misschien allemaal net wat rauwer en smeriger en zou ik misschien wel helemaal los gaan, maar zo op mp3 vind ik het ook niet helemaal. Iig succes met je volgende liveset :)

Leuk dat je dit post! zouden meer mensen moeten doen.
Kwa sound denk ik dat het juist de bedoeling was om erg minimaal te werken en ik vind dat het zeker overkomt, en kan me zeker voorstellen dat mensen er lekker van uit hun dak gaan. Tis niet allemaal heel vernieuwend maar zeker goed al is het persoonlijk niet helemaal meer mijn smaak. Zit zelf meer in de electro hoek maar meen toch hier en daar iets van interessante invloeden te horen.

Je werkwijze spreekt me ook aan, heb het idee dat steeds meer mensen thuis gewoon dikke hardware hebben staan (analoog) dit allemaal samplen in hun powerbookje en dan lekker op pad gaan. Lijkt me eigenlijk eerlijk gezegd ook heel lekker werken.

Zelf heb ik op dit moment een spectralis van radikal technologies om live mee te spelen en die is zeker niet mis. Maar soms heb ik toch de verleiding om een labtop met mooie motu te kopen en een dikke modular voor thuis ;-)

Misschien 1 tipje Ahumm, misschien wat meer swing in de beat? tis allemaal nog wat recht toe recht aan.

Succes!!!:halleluja :okdan:
P.s. je doet het beter dan ik hoor ;-)

Bedankt voor jullie kritiek, en ik zal hier zeker een aantal dingen uit kunnen pikken om zelf weer te kunnen groeien :)

Verder denk ik dat het hier ook om een aantal smaakverschillen gaat.
Zo ben ik het dus totaal oneens met het "not done" zijn van een open hihat uit mn tr909, maar ook dit is weer persoonlijke smaak natuurlijk.

Iig nogmaals bedankt voor jullie kritiek en commentaar, want opbouwende kritiek wordt altijd gewaardeerd.

:)

leuk setje, maar ik heb de minimal nog niet kunnen ontdekken..
kan aan mij liggen..

Laat ik de komende sets die ik hier misschien ga posten dan maar "techno achtig in de breedste zin van het woord" noemen.

;)

Ja, leuk setje!!

Zo "het zelfde" vind ik de kick niet eigenlijk; er zit zeker wel variatie in. Het enige is dat ie misschien 909-achtig is, maarre.. 'k geloof niet dat dat nou een probleem is voor de meesten :D

Je zou het wel eens kunnen afwissellen met een 808-dreun in de toekomst, maar 'nodig'? Nee.

Enfin, strak setje iig

:D kunst, met een laptop.. :duivels:

Leuke set, doet het live prima denk ik! Soms wel wat veel rechttoe rechtaan muziek, maar op de vloer is het wel effectief. Klinkt netjes allemaal qua mix, veel vantevoren in de laptop gedaan? Ik vind op sommige plaatsen de kick wel behoorlijk zwaar, met veel compressie.

Hmmm, hoewel het in de Hedon zeer goed klonk, denk ik zelf dat de kicks achteraf ook iets minder zwaar (of meer naar de achtergrond) hadden gekund.

Verder wil ik idd ook wat meer afwisselen met de kicks.

Ik heb hier denk ik 3 kicks uit de tr909 gebruikt (verschillende parameters), en ik denk 3 verschillende kicks uit de machinedrum.

En een 808 dreun blijft idd heerlijk, dus ff kijken hoe en wat.

Qua mix is alles on the fly in elkaar gemixed met verschillende loops (4 kanalen loops naar de 4 kanalen in mn dj mixer), ik heb verder geen van tevoren klaargemaakt arrangement.
Dit doe ik bewust, omdat ik zo flexibel mogelijk wil zijn.

een 808 zou niet misstaan nee .. maar doe er dan ook de hihats bij ..

voor de rest groove het niet echt .. zoals wij altijd zeggen je hebt een neger nodig
sample gewoon eens de patterns van de tr 909 .. dat kan het geheel al funkier cq meer groovy maken

luister ook eens hoe drummachines van zichzelf klinken btw ..

Origineel geplaatst door MadR
een 808 zou niet misstaan nee .. maar doe er dan ook de hihats bij ..

voor de rest groove het niet echt .. zoals wij altijd zeggen je hebt een neger nodig
sample gewoon eens de patterns van de tr 909 .. dat kan het geheel al funkier cq meer groovy maken

Bedankt voor de tips!

Origineel geplaatst door rkampschoer
Hmmm, hoewel het in de Hedon zeer goed klonk, denk ik zelf dat de kicks achteraf ook iets minder zwaar (of meer naar de achtergrond) hadden gekund.

Verder wil ik idd ook wat meer afwisselen met de kicks.

Ik heb hier denk ik 3 kicks uit de tr909 gebruikt (verschillende parameters), en ik denk 3 verschillende kicks uit de machinedrum.

En een 808 dreun blijft idd heerlijk, dus ff kijken hoe en wat.

Qua mix is alles on the fly in elkaar gemixed met verschillende loops (4 kanalen loops naar de 4 kanalen in mn dj mixer), ik heb verder geen van tevoren klaargemaakt arrangement.
Dit doe ik bewust, omdat ik zo flexibel mogelijk wil zijn.
Netjes gedaan in dat geval! Live heb je sowieso wel meer de neiging om extra nadruk op de kick te leggen. Dat merk ik bij mezelf ook wel. Het is ook erg afhankelijk van de zaal en de PA. In één track krijgt de kick wel erg veel compressie, waardoor ie gaat zwabberen en z'n energie verliest. Dat moet je zien te voorkomen denk ik; verder is het helemaal afhankelijk van de zaal, 't soort feest en 't publiek.
Doorgaan met dit soort dingen!

Back