Megasynth

Status
Please reply by conversation.

SCD

Gearlust [on]
Zo, belastingcenten zijn binnen :D

Ik zoek eigenlijk nog *één* polyfone, analoge mega synth en dan is de studio "vol"... (read my lips! :D)

Bijvoorbeeld:
Oberheim Matrix 12
Yamaha CS-60 (met midi)
Roland Jupiter 8
SC Prophet 5
Korg PS3100

Eventueel heeft mijn interesse ook:
EMS VCS3 of aanverwant
Korg Monopoly
ARP 2600

Of verras me :eureka:

graag aanbiedingen per email: scd@synthmusic.info

Boele

Re: Megasynth

Origineel geplaatst door SCD

Eventueel heeft mijn interesse ook:
EMS VCS3 of aanverwant
Korg Monopoly
ARP 2600

Of verras me :eureka:

SH09 ?

Hey Leo. Nee helaas. Heb al een SH-7. Uit de SH-range zou ik hooguit nog een keer de 5 willen hebben, maar die staat niet bovenaan het verlanglijstje.

Is die mooie OB-8 met midi van Wouw niet iets voor je?

PS Boele, hoe zit je in je effecten? Een echte mooie hardware reverb kan ook een heleboel doen voor je sound... ;)

Origineel geplaatst door mono-poly
Catscan heeft nog een Arp 2600 te koop staan.

Is Catscan dezelfde als Ralph van Zeel?

Origineel geplaatst door Hanz
Is die mooie OB-8 met midi van Wouw niet iets voor je?

PS Boele, hoe zit je in je effecten? Een echte mooie hardware reverb kan ook een heleboel doen voor je sound... ;)

Ja, dat is ook een goeie. Ik werk nu met een MPX500 (hoofdzakelijk delays) en heb ook een Smallstone Phaser in het send/return verkeer op de mengtafel. Reverbs haal ik vooral uit de de TC Powercore en UAD-1 kaarten ook uit Logic. Een enkele keer gebruik ik andere effecten uit die drie.

Een top galm is misschien ook wel wat. Edoch, daar heb ik nou echt 0,0 verstand van. Uiteraard ken ik wel een paar namen van bakken die door iedereen genoemd worden (of eigenlijk maar 1: Lexicon :D ).

Heb jij aanbevelingen? Plekken op het net voor info? Wat heb je zelf? WAAROM is een klasse galm klasse? Ik bedoel, waar zit dat in?

De Oberheim 8 kan mij nog steeds niet heel erg boeien. Iedere keer als ik er mee speel vind ik hem niet breed qua klankenpallet en niet zo karaktervol (NIET schieten! PERSOONLIJKE mening :D ). Niet lelijk natuurlijk, maar ik heb er geen "klik" mee somehow... Gek he? Het ding moet toch iets hebben waardoor ie zoveel waard is en geliefd is.
Persoonlijk zou ik dan veel meer voelen voor een 2, 4, 6, of 8-voice. OOK niet breed, maar WEL met karakter. of een Matrix 12 (en heel misschien wel een Xpander). Dat vind ik veel leukere Oberheims.

Origineel geplaatst door SCD
Is Catscan dezelfde als Ralph van Zeel?

nee...ik en catscan hebben beiden een 2600 te koop...ik heb er een in nieuwstaat met keyboard...die van catscan is geloof ik zonder keys en heeft een beetje tolex schade...Het zijn allebei mooie bakken maar wel verschillend...Ik heb hem gezien die van Catscan en die is best ok....Verder weet ik er weinig van

Ahh... ok, dan weet ik hoe het zit qua personele bezetting :D

bij touched-by-sound staat een prophet10 te koop voor 3500.
ik meld het maar even, het is tenslotte een groot din en je zou het een monstersynth kunnen noemen. (hoewel ik het zelf vooral een heel erg zwangere prophet5 vind, mooie synth dus, maar geen echte topper.)

Studio Electronics Omega 8
Volgens the music house ben je dan klaar.

Jammer dat ik jou centen niet heb8~

Een top galm is misschien ook wel wat. Edoch, daar heb ik nou echt 0,0 verstand van. Uiteraard ken ik wel een paar namen van bakken die door iedereen genoemd worden (of eigenlijk maar 1: Lexicon ).

Heb jij aanbevelingen? Plekken op het net voor info? Wat heb je zelf? WAAROM is een klasse galm klasse? Ik bedoel, waar zit dat in?

Qua effecten ben ikzelf nog niet ontzettend rijkelijk voorzien (TC m300 multi-fx, Korg DL8000r delay, Smallstone phaser, Dimension D chorus) maar ik ben wel van plan nog eens een vintage reverb topper aan te schaffen. Misschien dan nog eens een fijne BBD delay erbij, om het compleet te maken.

Dat het moeilijk is om in detail jezelf te informeren over effecten ben ik helemaal met je eens.
Ben een beetje in de materie gedoken, op een forum als Gearslutz is heel veel leuke informatie te vinden in de high-end hoek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens gek veel ervaring heb met de toppers, gewoon omdat ik niet dagelijks vertoef in studio's waar zulk spul hangt. Wel heb ik in m'n hoofd gewoon een soort 'droombeeld' in m'n hoofd van het soort luscious reverb waar ik naar op zoek ben, en wat ik tot op heden niet uit budget-hardware weet te halen, en maar gedeeltelijk uit software (m.n. impulse reverbs in SIR hebben me een beetje op het spoor gezet van de high-end reverbs). Verder heb ik natuurlijk een 'vast referentiekader' aan artiesten waarvan ik zo'n beetje weet wat die gebruiken.

Op m'n persoonlijke reverb 'hitlist' staan spullen als de vroege Lexicon PCM-serie (de meest recente vind ik minder interessant), Ursa Major, Quantec, Roland R-880, bepaalde Yamaha's, bepaalde Dynacords etc. Zowiezo niet de meest hifi-achtige apparaten, wel voorzien van een soort geluid dat ik erg kan waarderen (voor zover ik heb kunnen afleiden).

Origineel geplaatst door Leo
bij touched-by-sound staat een prophet10 te koop voor 3500.
ik meld het maar even, het is tenslotte een groot din en je zou het een monstersynth kunnen noemen. (hoewel ik het zelf vooral een heel erg zwangere prophet5 vind, mooie synth dus, maar geen echte topper.)

Nee, dat is ook *mijn* ding niet. Wel ERG mooi inderdaad!

Origineel geplaatst door mono-poly
Is een Omega 8 wel zo goed dan?

Geen flauw idee. In ieder geval WEL erg duur :D De 8 is sowieso boven mijn budget. Het budget is ruim, maar niet ZO ruim
:D

Origineel geplaatst door Hanz
Op m'n persoonlijke reverb 'hitlist' staan spullen als de vroege Lexicon PCM-serie (de meest recente vind ik minder interessant), Ursa Major, Quantec, Roland R-880, bepaalde Yamaha's, bepaalde Dynacords etc. Zowiezo niet de meest hifi-achtige apparaten, wel voorzien van een soort geluid dat ik erg kan waarderen (voor zover ik heb kunnen afleiden).

Tja, de PCM range ken ik, de rest eigenlijk niet. Ik vraag me af wat er gebeurd wanneer je zo'n ding in je "keten" hebt hangen.... Val je flauw van het verschil? Klinken je mixen ineens een stuk beter? WAT is het verschil?
Ben er zelf nog niet achter. De MPX 500 is ERG leuk qua galmen (hoewel ze behoorlijk ruisen), maar als je de Logic Space Designer en UAD-1 galmen goed instelt vind ik ze vaak plezieriger klinken.

Tja, een apart hoofdstuk in deze hobby...

*1* ding is zeker: de galm van de Andromeda staat altijd uit :D

Er heerst een ARP 2600 virus! Zie er inmiddels 3 te koop :{

En 2 Xpanders, maar geen Matrix 12 :(

Maar goed, eerst nog s effe een weekje afwachten/inventariseren wat mensen nog op zolder hebben liggen aan mega bakken :D

Status
Please reply by conversation.
Back