Doepfer MAQ style sequencer vst?

murphf

Stamgast
Bestaat een vst plugin (die midi uitstuurt) en die kan worden bediend zoals de Doepfer Maq sequencer? Zodat daarmee harde synths kunnen worden aangestuurd, evt. ook cc en sysex info?

Zoiets dus, maar dan als VST:

maq.gif

Of zoiets:

p3s2.gif

Zoets mag ook:

sq10sm.jpg

Bij voorkeur zouden de knoppen gemakkelijk aan die van mn midi controller moeten zijn te binden (midi learn), zodat ie daarme bediend kan worden.

Bestaat dit al? Lijkt me een gat in de markt.

Laatst gewijzigd:
Zit zoiets niet in reactor of dergelijken? Is toch "gewoon" een stepsequencer.

Origineel geplaatst door klausito
Zit zoiets niet in reactor of dergelijken? Is toch "gewoon" een stepsequencer.

Geen idee. Heb geen Reaktor. Het gaat me vooral om die draaiknoppen (zouden ook schuiven kunnen zijn). Lijkt me een interesante manier van componeren, vooral ook als ze aan midicontroller kunnen worden gekoppeld. De poor man's Doepfer MAQ.

Iedere pianorol is volgens mij een "stepsequencer". Maar een pianorol of een trX0X-achtige sequencer is niet wat ik zoek.

Laatst gewijzigd:
Kijk eens naar

http://www.sonicbytes.com/era/era.htm

denk dat het net is wat je zoekt, alles is midi controleerbaar, alleen is het waarschijnlijk het makkelijkst als je verschillende sequences tegelijk wil bedienen (bvb zoals een MAQ 16/3) dat je verschillende instanties van de plugin opent (tenminste als je echt een één op één bediening wilt maken met bvb een aantal BCR 2000 controllers).

groeten,

Tom

er was vroeger een programmaatje dat heette seq303, werkt met schuifjes volgens hetzelfd principe als de hardwarebakken die je noemt. weet niet meer waar te vinden maar met google moet je er vast uit kunnen komen!

Voorlopig bevalt deze me t best. Vooral omdat ie als als plugin gemakkelijk kan worden geintegreerd in een host. Hij kan ook shuffelen. Enige nadeel: het is af en toe wat gepriegel me de muis. Hij is te klein. Ik zou ook graag mee cc-parameters ermee aansturen.

Erg leuk om zo sequences te maken. Instant Kraftwerk of ook 303 achtige loops met m'n juno.

Houdt die seq303 er na een maand mee op?

Back