Midi Electribe EM-1 naar midicontroller

Technobrains

Stamgast
Hoi,

Wil graag vanaf mn midicotroller (Behringer UMX25) de parameters van de EM-1 besturen.

Kom er niet helemaal uit.

De Behringer vraag om de cc waarde handmatig in te voeren...

Welke nummers zijn dat voor welke parameters.

Iemand....

Re: Midi Electribe EM-1 naar midicontroller

Origineel geplaatst door Technobrains
Hoi,

Wil graag vanaf mn midicotroller (Behringer UMX25) de parameters van de EM-1 besturen.

Kom er niet helemaal uit.

De Behringer vraag om de cc waarde handmatig in te voeren...

Welke nummers zijn dat voor welke parameters.

Iemand....

Wel, als je de vraag zo stelt...
Midi is als een trein... je moet weten op welk perron ie vertrekt en je moet weten op welk perron hij toekomt...
Waar ie vertrekt is je midicontroller, waar ie toekomt je em-1...
volgens mij kan je beide instellen, maar het gemakkelijkste is misschien je Behringer.
Nu moet je kijken in je manual van je em-1 naar welk midi-channel en welke midi-cc de parameter heeft die je wil controllen. Op mijn em-x is het volume van synthpart 1 bvb channel 1 cc 7. van part 2 is het bvb channel 2 cc7.
Je stelt dan je correcte channel en cc in op je behringer en normaal ben je klaar als kees

De trein moet vertrekken naar waar ie wenst naar toe te gaan...

:biertje:

PS. Als er midi-filters zijn op je em-1, zorg dan dat 'C' open staat, zodat de cc's doorkunnen

Hey,

Thanxs voor de reactie...

Snap wel hoe het werkt er staat in de manual juist geen overzicht van alle cc nummers..

Hey,

Snap wel hoe het werkt er staat in de manual juist geen overzicht van alle cc nummers..

Eigenlijk met al m'n midigear doe ik het als volgt .... ik gebruik zelf logic op de mac ... maar dat maakt niet uit kan ook cubase of sonar zijn. Sluit de midi out van je electribe aan op de midi in van je (computer) logic/cubase. Als je dan aan een controler van je korg draait kan je in je 'transport balk' aflezen aan welke cc je draait !

succes

Hey,

En dat klopt de electribes werken niet met CCtjes maar met NPRN messages. Hoe je dat moet instellen moet ff in de manual van de controler kijken

Origineel geplaatst door Blinx
En dat klopt de electribes werken niet met CCtjes maar met NPRN messages. Hoe je dat moet instellen moet ff in de manual van de controler kijken

waarom had ik er zelf niet aan gedacht :halleluja
idd, de meeste cc's op mijn emx zitten op mijn synthparts, op de drumparts is er via cc's niet veel te beleven...
collega spybot begon hier overlaatst een topic over NPRN,
maar veel wijzer geraakten we daar niet uit

Helaas staat er niks in de manual..

Heb wel ableton live (lite version) helaas.. misschien dat ie daarin de nummers weergeeft

Ik ben niet bekend met software of controllers hiervoor dus ik zou niet weten hoe je dat daar moet instellen. Maar... een nprn bestaat uit 2 CCtjes volgens mij dus theoretisch gezien moet het wel mogelijk zijn. Veel hardware sequencers ondesteunen dit wel dus software zou dat toch ook moeten doen :D

Helaas staat er niks in de manual..

Heb wel ableton live (lite version) helaas.. misschien dat ie daarin de nummers weergeeft

Volgensmij ook in je transport balk (dit is trouwens dat panel waar je play en stop koppen op zitten) Volgensmij zou ableton dat zeker moeten weergeven ! In cubase en logic doet ie dat standaard.

gr Glenn

Ableton geeft niks aan helaas...

Heb de volgende gear die ik wil gebruiken.

Laptop 1.6ghz met Ableton Live.
Mixertje komt nog.

Behringer BCR2000 (usb)
Behringer UMX25(usb)
Electribe EM-1

Wil met dit alles gewoon lekker grooven en optimaal gebruiken.

Alleen de em-1 krijg ik er niet in :S

Ableton geeft geen cc nummers weer of andere nummers..

Alleen een klein lampje brand als hij midi bewegingen binnenkrijgt.

Origineel geplaatst door glennplumber
Hij geeft waarschijnlijk niks aan omdat de electribe geen midi verstuurd .... toch ?

Electribes versturen gewoon midi

Ow.. misschien werkt hij niet via mn Behringer BRC2000 misschien moet hij via een andere midiaansluitng binnenkomen.

Back