Cubase als slave

RSB

Whoehahaha
Ik wordt gek :stupid:

Ik probeer Cubase SX3 als slave te krijgen bij een maatje van mij. Ik wil gewoon dat als ik op play druk op mijn KorgES, dat Cubase dan mee gaat lopen.

Het liefst ook nog dat waarneer ik eerst op record druk op de ES dat Record in Cubase aanspringt.
We gebruiken daarvoor een M-Audio Midisport 2x2, Cubase SX3 en een KORG ES

Ik weet dat je met een Midex8 dit soort problemen kan omzeilen, maar ik denk gewoon dat het aan de instellingen licht. Er komt iig midi binnen, en ook bij sync-setup heb ik (volgens mij) alles goed staan.

Misschien heb jij wel cubase als slave staan thuis en kan je een screendump maken van je instellingen voor mij ;)

Ik hoop echt dat het gaat werken want ik word hier gek van. :(

Slaving

Slaving

Hoi,

Ik werk met SX2, en ik denk dat slaving ongeveer het zelfde zal werken.

Wat je ook moet enablen is MMC (Midi Machine Control) dit vind je onder Transport -> Syncsetup

Voor als je het niet zou weten, MMC is een toevoeging op MTC (Midi Time Code) wat niet meer is dat als je op b.v. start drukt op je Korg, deze instructie ook doorgegeven wordt aan in dit geval SX3. Ook de Korg zal dit dan moeten kunnen (zoek dat eventueel op in de manual van de Korg onde MMC)

Groet en succes

Studioduif geeft goede raad!

Nu werkt het bij mij ook! :okdan:

Greetz

Yo Studioduif :D

Ik dacht wel dat het zoiets zou zijn, maar dan snap ik niet waarom ik bij die MMC alleen maar midi-outs kan selecteren :confused:
Ik ben nu nog niet thuis,(werk) maar als ik thuis ben ga ik er even goed naar kijken.

Alvast bedankt voor je reactie.
:okdan:

Ik heb het nooit op een betrouwbare manier werkend gehad met zowel MPC als Rs7000 als master. Dit kan dus wel?

Je kunt het ook andersom doen, SX3 de ES laten starten. Dan moet je wel een complete midiverbinding hebben tussen SX3 en de SE

dus :

SX MIDI_UIT -> SE MIDI_IN
SX MIDI_IN <- SE MIDI_UIT.

De grap zou dan zijn, SX (moet overigens wel op sync - slave staan) stuurt bij het drukken van de startknop op cubase een MMC startcommando naar de SE. Deze begint te lopen en daarop begint SX3 te slaven.

Snap je hem nog?

Andersom lukt me ook wel maar ik wil gewoon dat cubase die ES1 als masterclock ziet... :gaap:

Als ik de ES op start wil laten gaan tergelijk met cubusa lukt met dat ook met 1 kabel: Cubse-out <> ES-in

ik ga vanavond het ff met een RME Hammerfall proberen ji iemand anders.. ff kijken of het niet aan de ES ligt =(

Ik probeer het te reproduceren, je moet dus in SX onder Transport> Sync setup> timecode source op MIDI TIMECODE ZETTEN. De MTC input zet je op je midi device (of op all inputs?). In de transport bar klik je op sync zodat er niet INT. OFFLINE staat, maar IDLE.

Zo moet ie kunnen. Je synth of sequencer moet je wel zodanig instellen dat ie midi clock uitstuurt (TXCLOCK=ON of zoiets).

Dit lukt bij mij trouwens zo om niet omdat ik een UNITOR 8 ertussen heb, en in cubase kan ik alleen de midi in/uitgangen van de unitor 8 kiezen maar niet de seriele verbinding naar de PC... weet iemand hoe? Kan ik de unitor 8 als device in cubase installeren op de eea manier?

Ik ga het morgen meteen proberen :okdan: Klinkt iig logisch en duidelijk.
(je geeft me weer hoop zeg maar ;) )

nog ff dit:
Je synth of sequencer moet je wel zodanig instellen dat ie midi clock uitstuurt (TXCLOCK=ON of zoiets).

Je bedoelt toch gewoon dat de clock op de ES1 op Internal moet staan ipv External :confused:
Andersom gaat natuuurlijk nooit werken :D

Oeps

Oeps

Ik ben eigelijk RSBĀ®
Maar zit bij iemand anders ingelogt :peukie:

Back