AirFx vs Kaoss pad vs Mo-FX

Nolet

verkeerd in goede staat
Hoi!

Voor mijn live-set ben ik aan het zoeken naar een goede live FX bak. Eentje die je kan aanzetten en zonder verdere voorbereiding kan toevoegen aan je set.
Ik heb mijn oog op 3 opties: Alesis AirFX, Korg Kaoss pad en de Electrix MO-FX.
Met alledrie heb ik zelf nog nooit gespeeld. Ik heb al wel een Electrix Filter Factory waar ik erg tevreden over ben.

Heeft iemand ervaring met een van die bakkies?

De Kaoss is eruggg leuk voor live act. Zelf heb ik ook een filter factory maar ik vind dat je er weinig mee kunt.

Kan jij weinig met de FF? Het is geen Sherman maar daarvoor is ie ook niet. Voor het filter van je mix (vooral de highpass) is ie geweldig. Daar krijg je een zal wel mee op z'n kop.

De Kaoss is dus OK? Volgens mij kan ie alleen niet gesynced worden toch (geen midi in). Dat vind ik een nadeel. Wat zijn de coolste effecten op dat bakkie.

Ik weet dat Radiohead 'm gebruikt heeft om Thoms stem te vervormen op "Everything in it's right place". Ze samplen een kort stukje en en scratchen daar vervolgens mee. Klonk ook live heeel cool.

Air FX

Air FX

Die Air FX is live heel leuk te gebruiken.. dat ding kan blijkbaar midi controllers uitsturen.. waardoor je met je hand een filter (of iets dergelijks) kunt besturen.

Het publiek kan dat duidelijk zien.. en dat geeft het weer een extra dimensie.

Ik zag laatst iemand in Doornroosje die dat ook deed.. zag er cool uit (zo naast z'n G4 powerbookje).

> Matt: hoe heette die gast ook alweer ?

> Matt: hoe heette die gast ook alweer ?
Glenn Wilson...

Of niet Boost?

Klopt, de AirFX heeft geen MIDI. De Mo-FX is een en al Midi.
Die knoppen op Electrix bakken zijn heerlijk en zeer goed voor live. Alleen zo'n "andere" manier van geluidscontrole alsop de AirFX en de Kaoss heeft ook zo zijn voordelen.

Ik denk toch dat ik voor de MOFX ga. Ik heb net een Future Retro 777 besteld en ik denk dat dat ding geweldig klinkt door de Mo-FX.

777 op midi-sync, Mo-FX op midi-sync en laat die acid bubbles maar distorten, delayen en flangen. MMMHHhh......smak...

Klinkt lekker !

Klinkt lekker !

Klinkt niet verkeerd.. maar hoe ga je het aanpakken. Stop je die Electrix bak op een aux.. of direct achter de 777 ?

Zelf werken we meestal op de aux manier (o.a. de Filterbank zit op een aux).. omdat het anders puur 'dedicated' gebruik van effecten wordt... en da's een beetje zonde.

Okay.. een distortion pedaal zit wél direct achter een 303 of SidStation.. hehe.

Je kan de Mo-FX zo schakelen dat het distortion circuit op een Insert zit en de rest van de FX op een aux (slimme jongen van electrix, niet?).

Duzz: 777 in Mackie. Insert van 777 door distortion circuit. Delay en flange en tremolo op de aux. Last but not least de Filter Factory op de master inserts van de Mackie.

Op de Mo-Fx zit overigens voor elk effect een aparte bypass dus je kan de hele Mo-Fx (excl. distortion) over een 2 aux sends zetten (om een stereo image te krijgen).

Klinkt wel goed he? Ik vond het zelf ook al zo'n goed plan8)

Hee ja, de EFX500! Die heb ik namelijk ook. Ik heb gemengde gevoelens over dit bakkie omdat de effecten zeer bruikbaar zijn maar met erg veel ruis. Dus effe in een mooie nette mix leggen is niet echt een optie.
Ook mis ik de reverb, dat is toch wel prettig in enkele gevallen.. Ok, het is bedoeld voor DJ'en enzo, maar dat doe ik niet vaak meer..

Arv

Ik lees hier vanalles over het midi syncen van een effect.
Wil dat dan zeggen dat je bv een MoFX via een midi kabel aansluit op je sequencer en dat die dan de midiclock overneemt ervan zodat je niet meer moet tappen ? Of kan je dan via de sequencer via midi de effecten 'verdraaien' of aanpassen van je externe MoFX of andere fxmodule ? (sorry ben newbie...)

bedankt

Bart

Ik heb de kaosspad2 en ben daar ook zeer tevreden mee! Hier kun je een demootje vinden van de kp2

Ik volg eventjes niet... Ik dacht dat alle producten behalve die looper van Electrix al een tijd niet meer gemaakt / verkocht werden?

Of wil je die Mo-FX tweedehands aankopen?

Ik had namelijk graag een Warpfactory gehad in de nabije toekomst.

Origineel geplaatst door Steven V

Ik had namelijk graag een Warpfactory gehad in de nabije toekomst.

Als je er een zoekt, ik weet er een te koop staan.

Verkoop zelf ook mijn MoFX in perfecte staat. *D

Groeten

Bart

Origineel geplaatst door Nolet
(...)
De Kaoss is dus OK? Volgens mij kan ie alleen niet gesynced worden toch (geen midi in). Dat vind ik een nadeel. Wat zijn de coolste effecten op dat bakkie.

Ik weet dat Radiohead 'm gebruikt heeft om Thoms stem te vervormen op "Everything in it's right place". Ze samplen een kort stukje en en scratchen daar vervolgens mee. Klonk ook live heeel cool. [/B]

De Kaosspad 2 kan wel midi-gesynct worden, de 1 zover ik weet idd niet. Ik vind de KP2 heerlijk intuitief!

heb zelf lange tijd 2 Mo'fx en tegelijk gehad. de vetste effectbak die er is! nu heb ik er geen meer omdat ik grotendeels op de software ben overgestapt, maar als ik weer eens een oud analoogje koop wil ik er zeker weer een Mo'fx erbij kopen!

Coolste effect op de Kaoss Pad 2 is de BPM looper (nr. 60), instant Aphex Twin effecten.... Gebruik ik vaak om saaie films wat leuker te maken... En uiteraard de sampler...

Back