AirFx vs Kaoss pad vs Mo-FX

Origineel geplaatst door Burp
De Kaosspad 2 kan wel midi-gesynct worden

Kan iemand mij vertellen wat ik eraan heb mijn kp2 te syncen met andere apparaten? Ik heb geen verschil gemerkt met toen hij gesynct was en wanneer hij niet gesynct was..

Ik ken alleen de AirFX, en die zou ik dus echt nooit kopen.

Het concept is grappig, maar alles wat je doet is een gok. Er zit een kloterig adaptertje bij en hij heeft geen bypass, droog/nat verhouding, beatsync of niks.

Hij ziet er trouwens wel leuk uit (leuk kadootje voor je vriendin ofzo) :D

Origineel geplaatst door Sevencool
Kan iemand mij vertellen wat ik eraan heb mijn kp2 te syncen met andere apparaten? Ik heb geen verschil gemerkt met toen hij gesynct was en wanneer hij niet gesynct was..

Er zijn maar een paar effecten waar dat zin heeft,de BPM effecten, uit mijn hoofd nrs 50-70 of zo. Maar dan is het nog niet noodzakelijk want je kunt gewoon de BPM met het handje instellen of intappen of hem zelf laten tellen aan de hand van het ingangssignaal. Maar soms lukt dat allemaal niet zo precies als je zou willen en dan hang je hem dus aan je drumdoos/seqeuncer en dan zijn die BPM effecten precies in de maat. Maar goed, ik heb het ook alleen maar eens gedaan om te testen en verder nooit gebruikt, ik tap het ritme vaak in en wil juist soms niet in de maat ;-)

Misschien ff heel wat anders maar toch, de micromodular is ook niet zo duur meer.. BPM sync kan je maken als je wil.. toffe filtertjes en effecten.. enz enz en gelijk ook een toffe synth erbij! :)

alleen er zitten geen galmen in. Wel chorus, delay, distortion, wave wrapper, alle soorten filters (hp,bp,lp,br)

volledig midi aan te sturen maar ook met audio inputs l/r
Je kan een patch zo bouwen dat-ie reageerd op pieken en zo triggers genereerd naar verschillende effectmoduletjes zodat je toch een soortvan bpm-sync hebt. Knoppen te weinig? heb je ook bakkies voor.

En hij is lekker kompact en past bij sommige nog in de binnenzak! :D

Origineel geplaatst door Nolet
Je kan de Mo-FX zo schakelen dat het distortion circuit op een Insert zit en de rest van de FX op een aux (slimme jongen van electrix, niet?).

Duzz: 777 in Mackie. Insert van 777 door distortion circuit. Delay en flange en tremolo op de aux. Last but not least de Filter Factory op de master inserts van de Mackie.

Op de Mo-Fx zit overigens voor elk effect een aparte bypass dus je kan de hele Mo-Fx (excl. distortion) over een 2 aux sends zetten (om een stereo image te krijgen).

Klinkt wel goed he? Ik vond het zelf ook al zo'n goed plan8)

dit heb ik me ook laten vertellen, alleen heb ik dat ding hier nog niet zolang staan maar krijg dat niet voor mekaar.

ik wil dus vanuit me module waar een kick uit komt door het distortion halen en dan op een kanaal, mijn mixer in. de effecten(trem, flang en delay) over een aux, zodat ik dus bv. de kick door de distortion en een synth geluid door de effecten afzondelijk van elkaar kan gebruiken, maar dat wil niet. of kan dit dus toch niet?

ik heb alle mogelijk manieren aangesloten, maar alleen als ik stereo in ga en stereo uit krijg ik de distrortion te horen en verder op geen enkele manier.

wie weet dit, heb er geen handleiding bij gekregen dus vandaar mijn vraag.

Heb sinds kort ook een Kp2 gekocht en hij bevalt me zekersssss goed:okdan:
Lekker veel effecten en handig te bedienen.....
Voor de rest is de drum computer wel leuk voor als je niks te doen heb ofzo:P
alleen had de sampler wel iets langer dan 6 sec. gemogen want alles wat ik wil opnemen duurt ff wat langer dan 6 sec.:confused:
maja voor de rest zeer tevrede met deze bak:D

Zelfde verhaal. de kaoss pad 2 is errug cool.
Wat ik het grote voordeel vind is dat je je bewegingen op kan nemen en later weer af kan spelen via je sequencer.
Ik ga nog wel de X en Y controller nummers omzetten naar de cutoff en resonantie parameters van mijn sampler.

Maar ik ben echt 200% tevreden over het machientje

-C-

Origineel geplaatst door bass-molecules
dit heb ik me ook laten vertellen, alleen heb ik dat ding hier nog niet zolang staan maar krijg dat niet voor mekaar.

.....

wie weet dit, heb er geen handleiding bij gekregen dus vandaar mijn vraag.

ik heb er zelf sinds van de week een en dan is de manual toch wel handig om te hebben. gelukkig zat 'ie d'r in mijn geval wel bij en heb ik 'n prettige scanner, dus bij deze: Mo-FX manual
vooral de midi-implementation chart is wel fijn :D

Origineel geplaatst door oozi
ik heb er zelf sinds van de week een en dan is de manual toch wel handig om te hebben. gelukkig zat 'ie d'r in mijn geval wel bij en heb ik 'n prettige scanner, dus bij deze: Mo-FX manual
vooral de midi-implementation chart is wel fijn :D

he oozi, top van je, dit:okdan: bedankt

nou heb ik de manual een door genomen, maar wat mij vertelt is, dat je de distortion en de ander 3 los van mekaar kon gebruike, kan dus helemaal niet en da's jammer=(

mijn vriend heeft die kaospad2, ik zelf vind het echt een vet machien. hij gaat heel ver. maar k heb er geen ervaring mee kwa live spelen, alleen dj, en dat ging wel goed.

Ik heb een vraagje over de MoFX: kun je met de delay zo'n effect uithalen zoals de delay op de Korg ER-1 drumdoos? Zo dat het materiaal wat je erdoor jaagt in toonhoogte stijgt en steeds sneller gaat (draaien aan de speedknop waarschijnlijk). En is dit een beetje gemakkelijk te doen?

Ik wil de MoFX voor vanalles gebruiken, maar vooral om live op te treden (dan is dit drumnbass - snelle breaks).

Het ware ook tof zou iemand dit es kunnen opnemen :P

de AirFx heeft alleen audio i/o met tulp stekkers... hij is wel spectaculaire om live te gebruiken :) Noize Suppressor trekt er in iedergeval bij iedere live act de aandacht mee.

Voor de prijs hoef je het ook al niet te laten meen dat ze rond de 90 euro waren in Duitsland

Met die Kaospad² heb ik al een paar keer gespeeld, die is best cool en kan ook redelijk extreme dingen, vooral als je het signaal eerst ook nog eens door een Digitech Whammy heen trekt (voetpedaal met 't "rage against the machine' Fx). De Kaos is alleen dan weer niet zo amusant voor je toeschouwers :)

Die andere die je noemt ken ik niet :o:

Ik ben ook naar de KP2 aan het kijken, als je die over sequencer kan opnemen, dan kan je toch ook in je sequencer programmeren? Ik zou em als effektenbak achter mijn nord lead willen zetten, maar ook al eens misbruiken voor andere toepassingen :)

Back