TB303 voor 550 euro in NL.

13666180_1-roland-tb-303-baslijn-synthesiser.jpg

is volgens mij een amerikaanse stekker. en de tekst lijkt op op engels => NL via vertaalscriptje ofzo.

hey, zo'n mapje had ik ook... ;)

Had deze kerel tijdje terug gemailt. Hij beweerde op een boot te werken en momenteel in italië te zijn, de 303 zou zich in een opslag bevinden. Als ik mn adres gaf zou ie m al opgesturen zodat ik 5 dagen kon testen en dan betalen.

Oftewel; iemand wil mij een gratis 303 versturen? Ik vond het zo complex worden dat ik ben afgehaakt..

Origineel geplaatst door 123Bug
13666180_1-roland-tb-303-baslijn-synthesiser.jpg

is volgens mij een amerikaanse stekker.

Het is een engelse stekker. Deze advertentie ruikt niet maar stinkt gewoon enorm.

oplichters

oplichters

Dit verhaal stinkt dus echt enorm.
Het werkt als volgt:Hij wil dat jij geld stuurt naar een bedrijf dat van hem de tb 303 ontvangt.
Daarna zou het bedrijf controleren of hij de 303 heeft gestuurd,en of jij het geld op hun rekening hebt gestort.Zij sturen dan de tb 303 naar jou,en heb je vijf dagen de tijd om hem te testen.Daarna sturen zij het geld naar de verkoper.

Maar...................Na wat speurwerk.............Las ik dit ergens op internetoplichting.nl

http://www.internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1147424717

opgelicht door mergirepede.com
05/12/06 om 11:05:17 hallo mensen

ik ben op zoek naar mensen die iets gekocht hebben via een 3de partij shipping
company
ik zelf namelijk wel en ben helaas mijn geld kwijt terwijl zij gewoon door gaan
de politie kan niks doen het enige wat ik dus kan doen is meer gedupeerden zoeken
en misschien samen aangifte doen of een advocaat erbij betrekken
ik heb de website telefoonnr rekeningnr,s adressen van bankhouders etc.
heeft iemand tips of andere dingen die ik zou kunnen doen
om mijn geld terug te krijgen?

elke reactie is welkom

Duidelijk dus

Ik vind het toch erg dat de politie hier niets aan "kan" doen. Dit is internetcriminaliteit en dient aangepakt te worden.

Origineel geplaatst door klausito
Ik vind het toch erg dat de politie hier niets aan "kan" doen. Dit is internetcriminaliteit en dient aangepakt te worden.

Aan de andere kant denk ik: voordat je betaalt hebt moet je zoveel dingen doen waar normaal gesproken je nekharen van overeind gaan staan. Brakke websites, slecht taalgebruik, terms of services die gekopieerd zijn van andere sites etc... 't kost je doorgaans geen 5 minuten om via google te zien dat het onbetrouwbare lui zijn. Erg naief om klakkeloos bedragen over te maken naar instanties die je niet kent. Maar da's weer een ander verhaal.

Ze kunnen wel gaan zoeken maar als ze voor al die dingen zoveel moeite moeten gaan doen dan kost het vele malen meer dan de schade die geleden wordt.
Het gaat pas zin hebben als die kootzak er een potje van maakt en hele groepen te pakken neemt en ze hem voor langer achter de tralies kunnen stoppen. Dan nog kan die nadat die vrij is gewoon weer doorgaan totdat ze hem weer in de smiesen hebben.
Het systeem is gewoon niet waterdicht en goedgelovige mensen zijn gewoon de lul. Maar da's nooit anders geweest.

Wij als ervaren internetters weten dat, maar anderen misschien niet. Andere oplichters pakken ze ook aan, dus vind ik dat men dit ook aan moet pakken. Maar inderdaad is het een kosten/baten verhaal. Toch vind ik het te gek dat dit ongestraft kan.

Origineel geplaatst door klausito

Je moet tegenwoordig via marktplaats wel bijna altijd het e-mail adres of de bankgegevens van een persoon traceren voor dat je iets koopt. Politie doet inderdaad niks. Mijn vriendin is een paar maanden geleden opgelicht (op een wel heel goede manier) en heeft vervolgens de oplichter weer op internetoplichting.nl terug gevonden. Het desbetreffende forum heeft nu al meer dan 30 pagina's en bijna 100 mensen zijn in de maling genomen. Van de oplichter bezitten de Politie alle gegevens ( woonadres, telefoonnummer, identiteitsgegevens, zelfs het kenteken van de auto). Na het indienen van allemaal formele wordt er helemaal niks aan gedaan.
Politie in Nederland is gewoon #$%. Naast 'lui' zijn ze vaak ook nog heel dom.

Origineel geplaatst door gremlin23
Je moet tegenwoordig via marktplaats wel bijna altijd het e-mail adres of de bankgegevens van een persoon traceren voor dat je iets koopt. Politie doet inderdaad niks. Mijn vriendin is een paar maanden geleden opgelicht (op een wel heel goede manier) en heeft vervolgens de oplichter weer op internetoplichting.nl terug gevonden. Het desbetreffende forum heeft nu al meer dan 30 pagina's en bijna 100 mensen zijn in de maling genomen. Van de oplichter bezitten de Politie alle gegevens ( woonadres, telefoonnummer, identiteitsgegevens, zelfs het kenteken van de auto). Na het indienen van allemaal formele wordt er helemaal niks aan gedaan.

Schrijf tros opgelicht eens een mailtje

het vet gedrukte slaat natuurlijk in veel gevallen ook op de slachtoffers.

Origineel geplaatst door m.u.f.f
het vet gedrukte slaat natuurlijk in veel gevallen ook op de slachtoffers.

Geheel waar, maar dan heb je het niet over mij of mijn vriendin. We hebben duizenden malen de politie gebeld, het internetoplichting forum nieuw leven ingeblazen, geprobeerd een groep te vormen om bij die mafkees langs te gaan. De meeste mensen durven inderdaad weinig, de meesten van ons zijn ook schapen 8o

Geheel waar, maar dan heb je het niet over mij of mijn vriendin. We hebben duizenden malen de politie gebeld, het internetoplichting forum nieuw leven ingeblazen, geprobeerd een groep te vormen om bij die mafkees langs te gaan. De meeste mensen durven inderdaad weinig, de meesten van ons zijn ook schapen 8o
Ik doelde niet zo zeer op de handelingen na oplichting, maar de preventieve handelingen voor oplichting en dan meer richting de ebay/mp/speurders gebruikers.

Origineel geplaatst door m.u.f.f
Ik doelde niet zo zeer op de handelingen na oplichting, maar de preventieve handelingen voor oplichting en dan meer richting de ebay/mp/speurders gebruikers.

Yep, daar heb je ook gelijk in. Die doen ook helemaal niks:)

En als je bij die gast langs gaat wat dan?
Als je wat uitvreet dan staat de pliesie wel snel op de stoep. (en terecht)

Misschien werkt een briefje naar de belastingdienst wegens ontduiking dan wel?

Back