RME / ADA8000 cabling & mixer

v_skimmer

Nieuwkomer
Hi,

ik hoop dat deze vraag nog niet te vaak is gesteld.

ik heb een RME soundcard ( wree tevreden trouwens ) en gebruikte tot nu toe enkel de analoge in & outs van de kaart.
Aantal hardware synths, sampler, decks, nu en dan rechtsreeks guitar ( naar softamp ) , ... - al dan via niet patch pannel - ... geconnecteerd naar oude Spirit folio Si -> analog in RME -> PC

de RME analog out gaat ook naar de mixer.

Nu had ik graag een ADA8000 toegevoegd en daar rechtstreeks de synth opgestoken voor opname. en een paar outs van de ADA8000 geconnecteerd op de mixer.

nu de vragen:

- goed idee ?
- de outs van de synths zijn dual mono unbalanced en de ingangen van de ADA8000 stereo balanced, klopt ?
de outs van de ADA zijn XLR balanced in de ingangen van de mixer mono unbalanced, klopt ?
welke kabels gebruiken jullie daar precies voor en waar koop je dat aan een eerlijke prijs op 't net ?

thx,

Cheers.

- skimmer

- www.oxidant.be

kunde dan bv in cubase realtime je inputs beluisteren/effect via de outs op mixer ?
of enkel via de hoofdtelefoon out van de RME ?

inputs luisteren kan natuurlijk wel.. ik weet niet precies wat je bedoelt met 'effect via de outs op de mixer'..

het werkt ongeveer zo: je plugt al je direct outs van je mixer in op de inputs van je rme/ada8000, je maakt 16 input tracks aan in cubase, zet ze allemaal op 'monitor' en klaar is kees.
dan kun je dus 'realtime' (je hebt latency enzo) effecten over je inputs gebruiken.

btw: ben jij dat in vrouwenkledij op die avatar? freaky :confused:

het is freaky, maar verder van de rest klopt het gelukkig niet.
is wel nen mashup in fotoshop met Rod Steward, hoe 'fout' kunde gaan :)

bon al es geprobeerd met analoog in. Gitaar rechtstreeks via input.
mono input channel gemaakt & mono audiokanaal op monitor gezet.
Ik hoor gitaar door speakers via outs -> mengtafel. Mooi.
Dan op het mono input kanaal een effect gezet ( vst ) ik zie de sound in het effect toekomen,
maar hoor geen processing.
Is this the way to do it ?

dat is wel apart.. hier werkt het dus wel gewoon.

heb je hardware monitoring uitstaan in je audio instellingen?

het opgenomen stuk is wel met effect maar wat ik hoor in de monitoring niet.
qua verassings effect kan da wel tellen. Maar toch niet echt handig ;)
Moet iets stoms zijn, as usual

Bon, Als ik "direct monitoring" afleg in de preferences ( VST AudioBay ), waar de RME
geconfigged staat als "ASIO HAMMERFALL DSP" dan werkt het wel.
Is dat de bedoeling of staat er ergens anders iets fout geconfigged ?

hardware monitoring wil zeggen dat je monitort via je hardware, dus niet via software (in dit geval cubase.) als je dan dus geen effecten hoort is dat niet verwonderlijk, want je monitort niet via de software waar je effecten in zitten..

Is inderdaad logisch allemaal . Bedankt voor de hulp !
Nu nog een kleine 400 € voor ADA en kabels en we zijn vertrokken.

Back