onderliggende roterende bassline

Origineel geplaatst door MadR
ehhhhhh .. koop eens een analoge synth ? of sample is een dikke basslijn .. dit zet geen zoden aan de dijk .. 7 basslijnen stapellen zorgt alleen maar voor meer modder in het laag !

voor de rest ook eens je afluistering en zcoustiek studio tjekken misschien .. ;)

Ik zou niet iets gedaan hebben als't het opzet niet was. Dus modder in't laag it is. Maar wel gecontroleerd. En wat scheelt er precies met m'n afluistering?

edit: de bas op de voorgrond is een Beepmap, ik bedoel als 'roterende basslijn' eigenlijk meer de lage Beepmap die tussen de kicks door komt.

Laatst gewijzigd:
Zonder kick is't mss wel duidelijk.

Attachments

• beepmapbass2.mp3
    926,5 KB · Bekeken: 94
whoesh

whoesh

ej die samples klinken wel lekker hoor!

maarehh, wil je goeie bassline?
sidechain um dan

b.v. kick op kanaal 2 met alleen een EQ die 60 hz boost

en op kanaal 3 een bassline met compressor die sidechain mogelijkjheid heeft, en een equalizer
(eerst de EQ dan de compressor eroverheen.. volgorde is belangrijK!!!)

beetje attack in je bassline doen en hij sidechain um heel mooi hoor :)

Re: Re: whoesh

Re: Re: whoesh

Origineel geplaatst door witteredink
maakt dit het geluid dan niet 'vierkanter'? en ik dacht dat het nou net 'rond' hoorde te zijn :biertje:

nouw.. probeer maar eens.. dan krijg je een zuigend effect
zo;'n lekkere hardstyle achtige bassline, en ja laat je um minder gaten, dan krijg je een wat rondere bassline ;)
en ja attack hoeft niet perse... maar het maakt wel een sidechain effect ;)

Re: whoesh

Re: whoesh

Origineel geplaatst door dj__oxygen
ej die samples klinken wel lekker hoor!

maarehh, wil je goeie bassline?
sidechain um dan

b.v. kick op kanaal 2 met alleen een EQ die 60 hz boost

en op kanaal 3 een bassline met compressor die sidechain mogelijkjheid heeft, en een equalizer
(eerst de EQ dan de compressor eroverheen.. volgorde is belangrijK!!!)

beetje attack in je bassline doen en hij sidechain um heel mooi hoor :)

Ik ging er inderdaad al van uit dat kicks en dergelijke baslijnen gesidechaind worden, anders is je laag zowiezo een brij.. Maar het 'vage geluid' moet toch van de bassound zelf komen.

Overigens is de volgorde eq - compressor nogal afhankelijk van wat je zelf lekker vindt klinken. Ik zal nooit eq-en voor een compressor. Als ik al eq, that is.

Back