Mx-8000 doet beetjuh vaag .

E-Mash

Stamgast
Hallo Synthforum leden,

Ik weet niet of jullie me kunnen helpen maar ik zit met een raadsel waar ik niet uitkomt.
Het verhaal zit zo , om kort te houden .... Ik heb een onwijs vettuh Kick gemaakt met m'n sherman Filterbank 2 (Sherman rules :W

Eenmaal toen ik klaar was met freaken wou ik dus verder met m'n synths .Maar wat raar was ik had dus al cubase stop gezet , en ik toets wat op m'n Juno of NOrdlead en wat ik zag is dus dat de kanalen van m'n doorgeluste kicks meters omhoog vloog.
Is dat normaal ? Later toen ik play had gedrukt op m'n cubase begon ik wat hoger noten te toetsen op m'n synths en je hoort gwoon de kicks kraken gwoon .

Wel raar was toen ik die Boss Pedal Os-2 uitzet hoor je de kraak niet meer terug.

Ligt het aan de aansluiting of iets anders .Ik heb zo'n beetje vermoeden dat het aan Boss Os-2 pedal oorzaak is.Of aan m'n sherman instelling.Want ik zag steeds toen ik toetsen ging slaan de trigger lampje van sherman knipperen.

Hoopt dat jullie het begrijpt ,

Iedergeval bedankt alvast van jullie reactie ,

Mvg,

Ivan

Laatst gewijzigd:
Ik neem aan dat je een Behringer MX-8000 hebt. Dat ding lekt enorm. Als je dan effecten als een overdrive o.i.d. hebt die het signaal flink versterken dan hoor je het geluid van een ander kanaal er gewoon door heen komen. Ook al zet je de fader helemaal dicht. Dat was dus een van de redenen waarom ik hem weg heb gedaan.

wat ook kan, aangezien je het hebt over dat het trigger lampje van de sherman aangaat.. is dat je via je juno of nordlead je sherman triggert.. of heb je je sherman niet via midi aangestuurd?? kijk anders ff in de handleiding van de sherman.. de toetsen tussen de c4 en de c5 zijn voor het midi triggeren van je sherman.. (via kanaal 16) (misschien dat je in cubase een midikanaal aan hebt staan die naar all midi outputs signalen verstuurd waardoor je sherman dus midi signalen ontvangt o.i.d.?? Verder schijnen die behringer tafels inderdaad behoorlijk te lekken.. dus het zou ook daardoor kunnen komen...

Origineel geplaatst door omiel
Ik neem aan dat je een Behringer MX-8000 hebt. Dat ding lekt enorm. Als je dan effecten als een overdrive o.i.d. hebt die het signaal flink versterken dan hoor je het geluid van een ander kanaal er gewoon door heen komen. Ook al zet je de fader helemaal dicht. Dat was dus een van de redenen waarom ik hem weg heb gedaan.

Ja klopt ik heb een Behringer MX-8000. Wel vaag dat ut misschien door m'n Boss Os-2 komt, want het valt best mee hoe ik ut signaal uitstuurt (bedoel Volume van Os-2 meer Subtiel).
Dan maar even die Os-2 volume wat lager zetten kijk of ie nog steeds kraakt.

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
wat ook kan, aangezien je het hebt over dat het trigger lampje van de sherman aangaat.. is dat je via je juno of nordlead je sherman triggert.. of heb je je sherman niet via midi aangestuurd?? kijk anders ff in de handleiding van de sherman.. de toetsen tussen de c4 en de c5 zijn voor het midi triggeren van je sherman.. (via kanaal 16) (misschien dat je in cubase een midikanaal aan hebt staan die naar all midi outputs signalen verstuurd waardoor je sherman dus midi signalen ontvangt o.i.d.?? Verder schijnen die behringer tafels inderdaad behoorlijk te lekken.. dus het zou ook daardoor kunnen komen...

Ik heb m'n sherman niet via midi aangestuurd.Dus dat vond ik al beetje vaag.

tja dan stuur je ergens te hard in ( laat me raden hardcor kick 4 keer doorlussen ? :D ) .. tis wel een bekend probleem met de mx8000 .. mijn tr909 hihats gaan ook overal dwars doorheen ..

Origineel geplaatst door MadR
tja dan stuur je ergens te hard in ( laat me raden hardcor kick 4 keer doorlussen ? :D ) .. tis wel een bekend probleem met de mx8000 .. mijn tr909 hihats gaan ook overal dwars doorheen ..

4 maar :P ik lus h'm 8 keer door :maffia:

Ahum

Ahum

Origineel geplaatst door E-Mash

Ik lus 8 shermans 4 keer met elkaar door...... :D

Als ik dan de kickdrum trigger kan ik eerst naar de plee gaan voor het geluid uit de speakers komt.

Origineel geplaatst door E-Mash
gewoon als je de juiste kick hebt samplen en voila ..

Origineel geplaatst door MadR
gewoon als je de juiste kick hebt samplen en voila ..
Mwah, met samplen verlies je toch net weer wat power op de een of andere manier.. Ik overstuur op mn Mackie ook over verschillende kanalen... Overal een gate op via de insert om de ruis af te kappen.. is goed te doen.. 8x doorlussen heb ik overigens nog nooit gedaan.. Heb na 4x (max.) meestal toch zeker wel het gewenste resultaat..

Back