crumar synths

maar dan zitten er dus nog een berg cmos-jes tussen. poeh.. het moet wel leuk blijven. grr..misschien toch maar gaan handspelen dan..;-) of gewoon door een pro laten doen, dit is een mod die de waarde van een ds-2 wel een beetje zal doen toenemen.. eens kijken waar dat ding op ebay voor weggaat, hij zit nu al ver boven mijn aankoopprijs..;-)

Ik kwam nog een leuke multitrack demo van de Spirit tegen...die zijn dun gezaaid :)

Nog een...van dezelfde maker :okdan: Je hoort in deze demo af en toe goed de filteroverdrive :W

Leuk ! Vuile synth die Spirit, mooie talking synth / bandpass / dual filter achtige soundjes in die eerste. MS20 kan dat uiteraard ook, maar die Spirit heeft daarbij nog die specifieke filter settings w.o. overdrive.

De Spirit en de MS-20 hebben elk toch wel hun eigen karakter hoor, de filters zijn erg verschillend. Naast de overdrive kan je op de Spirit ook nog kiezen uit een 12dB of 24dB filter, en de modulatiemogelijkheden zijn uitgebreider (ondanks het ontbreken van een patchpanel).

Nou ja, het zijn natuurlijk gewoon allebei lekkere bakken :W

d'r was er net een te koop op marktplaats voor iets van 2500
je ziet ze niet vaak, geloof ook al dat ie weg is...

Klopt Leo, die heb ik ook zien staan.
Hij vroeg 2700 euro of ruilen tegen een (mijn) OSCar (die ik BTW liever heb) of een Roland systeem 100 met 101/102/104 modules,
Omdat hij tegen een OSCar wou ruilen kan ik daarop uitmaken dat die ook al 2700 euro waard is :eureka:

ja, die oscar zou ik inderdaad nou niet wegdoen.
bob moog heeft dacht ik nog meegewerkt aan die crumar
en veel zijn er niet van gemaakt,
maar ja, kan niet alles aanschaffen...
beperken

De Spirit en de MS-20 hebben elk toch wel hun eigen karakter hoor, de filters zijn erg verschillend. Naast de overdrive kan je op de Spirit ook nog kiezen uit een 12dB of 24dB filter, en de modulatiemogelijkheden zijn uitgebreider (ondanks het ontbreken van een patchpanel).

Nou ja, het zijn natuurlijk gewoon allebei lekkere bakken :W

Zeker, ik doelde eigenlijk met name op de combinatie hi pass / low pass en de nasale geluidjes die daarvan het gevolg kunnen zijn, maar wellicht is dat niet eens zo'n bijzondere feature.

nasale geluidjes , wellicht is dat niet eens zo'n bijzondere feature.

Nou ik dacht dat er maar een paar oude monosynths die nasale (je bedoelt vocale) geluiden kunnen nabootsen, cruciaal is wel een BPF om een dergelijke sound te kunnen maken, anders kun je 't wel vergeten.
Mijn ex Synton Syrinx (ja de roze :D) en mijn huidige Oxford OSCar kunnen dit ook zeer goed :eureka:
Nee Leo je kunt i.d.d. niet alles aanschaffen wat je leuk/goed en mooi vind, is voor mij niet alleen een geld kwestie, maar heb er de ruimte ook niet voor.
Moet al capriolen in mijn studio uithalen om mijn pas aangeschafte Akai AX-60 te kunnen plaatsen.
Van de Spirit zijn er 200 vervaardigt, dus zeldzamer dan een Syrinx op de roze na dan :engel:

Van de Spirit zijn er 200 vervaardigt, dus zeldzamer dan een Syrinx op de roze na dan :engel:

ah , da's wel heeel zeldzaam inderdaad :D

Nou ik dacht dat er maar een paar oude monosynths die nasale (je bedoelt vocale) geluiden kunnen nabootsen, cruciaal is wel een BPF om een dergelijke sound te kunnen maken, anders kun je 't wel vergeten.
Mijn ex Synton Syrinx (ja de roze :D) en mijn huidige Oxford OSCar kunnen dit ook zeer goed :eureka:

en de Cs-30(l) en de Siel Mono bedenk ik me nu

En heel veel oude Korgs en Roland SH reeks met 2 filters en een Kawai/Teisco 100p (LPF + meerstanden HPF) en dus waarschijnlijk zijn broertjes ook wel...

IK heb hier gister een DS2 binnengekregen deed niks behalve poly sectie output maar na een beetje schoonmaken doet die het als een trein warempel

Die poly sectie kan je geen VCA envelope release geven toch? (voor release dat zou wel gaaf zijn want nu kapt die meteen af als je toetsen loslaat) of is dat kapot

nee, dat kan inderdaad niet, dat is alleen op de synthesizer / oscilatoren.
hij kan heel vet klinken met 3 voices tegenlijk
proficiat, ook mijn favoriet

Die DS2 ziet er wreed uit. Echt wreediaans polivoks achtig. Lekker sliden en twisten met die knobbies. Geen idee wat de sound is. Maar ziet er dus wreed uit. En dat is onder bepaalde omstandigheden wel eens genoeg.

En trouwens Sun Ra heeft hem gehad, dat heb ik trouwens zelf ook nog wel eens gezien in video footage waarin hij staat te trippen met zijn bandje op een dak ergens weetikveel waar.

2e Edit:

En daar is die dan:
http://youtu.be/UINN_bQzCPE?t=47m6s

Je kan nog zoveel goedkope wijn zuipen, de echt belangrijke dingen onthou je heus wel.

Laatst gewijzigd:
ik vind hem ook retestrak uitzien.
soort archetype van de synthesizer
het is qua sound zo'n synth waar je even voor gaat zitten, maar opeens heb je de tune en dan blijkt ie lekker, live, vettig , strak transistorachtig, soms zelfs wat moogachtig overkomen. vooral bass met cutoff gemod via de eg1 loopt altijd lekker en doet aan oude bob marley lp's denken ( mister brown )
en ook weirde effecten zoals op bovengenoemd clipje ( te gek ! ) gaan snel , hij is erg overzichtelijk opgebouwd
1987 geloof ik is ie van, was echt zo'n ding wat toetsenisten in ( entertainment) bandjes zich konden veroorloven en snel te tweaken , stemvast en stevig moest zijn.
qua soldeerwerk blijkt het een uitdaging te zijn, maar als hij oke is blijft ie wel lang goed.
leuke synth en redelijk betaalbaar voor zover ik weet

Back