Welk effect is dit?

Coolice

Nieuwkomer
In het nummer 'Marco V - Godd' wordt een effect toegepast op de vocalen. Mijn vraag is: wie weet wat voor een effect dit is? Ik gebruik de programma's Cubase SX, Wavelab 4 en Reason 2. Kan ik eventueel dit effect toepassen in een van deze programma's? Of misschien als VST-plugin?

volgens mij een lichte overdrive, en dan het gebruikelijke aan galm en delay

ik weet niet of dit is wat je bedoelt maar ik kan verder geen effecten erin vinden?

[edit] geleen? ouw hoor kèl [/edit]

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt Pjotr....zo te horen standaard delay en reverb, misschien klein beetje chorus?

en vooral die distortion/overdrive...er zit trouwens ook iets van beweging in het geluid als de distortion goed te horen is, of het is een chorusje dat de boel een beetje doet zweven, of misschien is het een Lesley-imitatie??? dan heb je dist en draaiing in een....bijvoorbeeld door de effecten van B4 te gebruiken, maar volgens mij klinken die weer niet zo scherp.....

Naja, ik denk dat dat het wel zo ongeveer is.

Groeten,

Rutger

Die noise hoor ik er eerlijk gezegd niet zo in...behalve van de opname dan :).

Waar ik mij nog over zit te piekeren is hoe die distortion maar over zo'n smal frequentiegebiedje kan klinken, ik denk dat er iets van een filter voor zit ofzo.....

Als je goed luistert is het eigenlijk een enorme opstapeling van verschillende geluiden....

Volgens mij is het een cleane stem met verb+delay, een beetje gechoruste stem, met die rare draaiing, zweving erin, en ook nog iets door een filter en distortion

Dit opstapeling is trouwens maar een manier van zeggen, als je je Dry/Wet verhouding niet helemaal op 100% Wet zet krijg je natuurlijk zowieso al een deels cleane stem er weer uit.

Groeten,

Rutger

[offtopic]En dan te bedenken dat ik niet eens een DJ ben, maar gewoon een live-muzikant die ook wel van studiowerk houdt, en ik zit ondertussen een beetje de DJ uit te hangen door geluid zo te analyseren[/offtopic]

Er is trouwens een redelijk hoog Dry/Wet gehalte aan DJ's hier :)....ben ook benieuwd of hier meer gewone pop/rock/metal toetsenisten rond lopen die toch echt met sounddesignen bezig zijn, en niet alleen maar presets doen.

Groeten uit Groningen,

Rutger

pardon? presets? dit is toch n synthforum niet n "raak geen knopjes aan"-forum.

Maar ff over die ruis wat iemand zei, ik denk eerder dat dit een zij-effect is van distortion....laagje fuzz

Ja, volgens mij is die ruis inderdaad door de distortion, maar het kan ook zijn dat er bedoeld werd dat de zang met ruis gemixed werd VOOR de distortion nog....dat weet ik niet, lijkt me ook niet erg waarschijnlijk.

Wat betreft die presets bedoelde ik niet alle knopjesdraaiende mensen hier hoor, alleen ik kom heel vaak rock/pop toetsenisten tegen die alleen maar presets gebruiken, dus het sloeg alleen op de groep "knopjesdraaiers" onder de "rock/pop"-mensen....en dus niet de producenten of DJ's.

Naja, eigenlijk wil ik ook helemaal niemand beledigen hier ofzo....t was ook maar een onzinnige uitspraak, maar ik vraag me toch af waarom er niet meer toetsenisten als Derek Sherinian of Jordan Rudess rond lopen.

Hey,

Wat ik bedoelde is dat het wel lijkt alsof de vocals door wat ruis gemoduleerd worden:)
Dit geeft ook een distortion achtig effect als je het in lichte mate toepast.

FX

FX

Ik hoor delay en een overstuurd signaal (gain?) op mic en met
wat chorus ja!8o)

Als het de gain is kun je ook met een wah soortgelijke dingen doen.

Met lichte overdrive/distortion kom je ook in de buurt denk ik. :dj:

Back