Beats maken

Annuh

Nieuwkomer
ey,
ik speel al heel wat jaren gitaar en wil nu een beetje gaan experimenteren met songs/beats maken (denk aan dancebeats met zelf ingespeelde gitaar licks erdoor e.d). Ik heb een mac computer maar wat heb ik nodig om hiermee muziek te produceren...welke software/midicontrollers/samplers/andere hardware heb ik sowieso nodig en is het beste voor mijn ideeen?
alvast bedankt!

specs please

specs please

wat voor 'n mac? audio midi interface, wat voor muziek enz...

Probeer eens Stylus RMX, super in maken van beats!

Re: specs please

Re: specs please

Origineel geplaatst door hisolid
wat voor 'n mac? audio midi interface, wat voor muziek enz...

Het gaat om een apple eMac, en dan met veel geheugen e.d, ik wil graag een beetje dancemuziek maken.
Ik had gehoord dat reason in combinatie met een korg microkontrol handig was...klopt dat?

reason?

reason?

reason is erg standalone, je kan met reason geen audio opnemen en de sequencer vind ik echt volkomen kt, de combinatie met een microkontrol schijnt idd goed te werken was het niet dat de toetsen hiervan erg klein zijn, dus echt spelen zit er niet in, als je met audio aan de gang wil moet je gaan "rewiren" dan heb je wel weer zoiets als logic nodig,.......en een audio interface......
check ff www.peff.com die gast weet veel van reason.
in een emac gaat trouwens max 1gb geheugen.
het simpelste lijkt me logic express met een simpele midi interface/controller ben je dan al een heel eind, maar wacht s ff, als je een emac hebt heb je toch ook garageband?
dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt.....hoef je alleen zo'n kabeltje vooor je gitaar te kopen.....
kun je kijken of het allemaal wel wil lukken voor je je een bult koopt aan nieuwe spullen.