Cubase Mixermaps

Hé 6trak, die 6trak mixermap werkt ie echt met sysex of misschien toch met CC's? Ik wil niet technisch doen, maar dan heb je wel lekker zitten te datatypen! Bedankt in ieder geval, hij ziet er een stuk beter uit dan eentje die ik eerder ergens gevonden heb. Ik zou het zelf best willen doen maar ik vind het zo'n saai klusje... De 6trak gaat voortaan op kanaal 11!:biertje:

Origineel geplaatst door falafelbiels
Hé 6trak, die 6trak mixermap werkt ie echt met sysex of misschien toch met CC's? Ik wil niet technisch doen, maar dan heb je wel lekker zitten te datatypen! Bedankt in ieder geval, hij ziet er een stuk beter uit dan eentje die ik eerder ergens gevonden heb. Ik zou het zelf best willen doen maar ik vind het zo'n saai klusje... De 6trak gaat voortaan op kanaal 11!:biertje:
nee die verstuurd uiteraard alleen CC's, de SCI Six~Trak kan normaal ook geen sysex ontvangen nl... dank voor het compliment omtrent de map iig... ik wilde destijds een zo overzichtelijk mogelijke map maken met een vintage layout... aardig gelukt toch?

nog ff over dat 'datatypen'... tsjaaaaaa daar zit hem nou het verschil he, tegenwoordig vind men dit al TE VEEL WERK om te doen want nu is er 'geluidenduiker' waar alles lekker voorgebakken in zit voor de luie synth-mensch onder ons...
zo veel werk was het trouwens helemaal niet, gewoon een kwestie van 1x een sysex-string inkloppen en dan de knop/slider/button etc. kopieren en vervolgens ff de XX value veranderen... simpel! 8)
die Six~Trak map was dus echt een eitje om te doen qua code... de meeste tijd zat hem voornamelijk in het passen en meten van de objecten op het (voor sommigen te kleine) scherm... :)

ben trouwens ook wel benieuwd naar die 'mindere' six~trak mixermap van je...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
en dan de knop/slider/button etc. kopieren en vervolgens ff de XX value veranderen... size]
herstel! niet de XX value (heeft een beetje weinig zin nl ;)) maar de (2) bytes voor de XX in de string...
...en bij de six~trak is het alleen ff de CC code ophogen na de copy'n'paste...

6 trak was gelukkig mensen voor om zichzelf op deze fout te betrappen...

Shit te laat om je af te zijken dus... Nouja, dan maar om niet al te lui over te komen een mixermapje voor de Suzuki SX 500 en de Siel EX80 volgens mij. (twee vliegen in 1 klap, anders was het toch nog te veel moeite)

't is een zip bestand hoor, eerst unzippen en dan pas openen in cubase natuurlijk als je er iets aan hebt :mega:

Origineel geplaatst door falafelbiels
't is een zip bestand hoor, eerst unzippen en dan pas openen in cubase natuurlijk als je er iets aan hebt :mega:

ik heb een wel hele bijzondere versie van Cubase... die kan ook unzippen... 8)

*ZAPPP!* ...en toen werd 6 wakker...

erm... ik ga hem ff checken... qua uiterlijk dan want een SX heb ik niet... dank voor uw bijdrage :)

Hallo,

Ik ben bezig met het uitproberen van deze mixermaps (voor de alpha juno en juno-106) maar kom er nog niet helemaal uit. Ik krijg ze in ieder geval zichtbaar in Cubase (VST), de midi kanalen op beide apparaten zijn goed ingesteld, maar als ik de juno een melodie laat spelen en ik heb de mixermap open en ik verander bijv. de cut off in de mixermap, gebeurt er nix. Weet iemand hoe dit werkt? bvd

je heg local write en replace geloof ik, tenminste op Cubase van vroeger. die doen ook wat, maar ik kan het zo gauw effe niet uitleggen. En snapshot natuurlijk.

Hmmm, eens kijken hoe dat ook al weer zat...

Ik heb inmiddels wat uitgeprobeerd met write en replace etc. in de midi mixer. Dit had geen effect. Ook nog ff gechecked of de midi kanalen goed ingesteld zijn en natuurlijk bij de juno-106 het schuifje op III gezet (dan moet ie volgens mij alles kunnen ontvangen). De mixermap voor de alpha juno werkt trouwens ook ook niet bij mij. Wat doe ik verkeerd?

Origineel geplaatst door DJ Bies
Ik heb inmiddels wat uitgeprobeerd met write en replace etc. in de midi mixer. Dit had geen effect. Ook nog ff gechecked of de midi kanalen goed ingesteld zijn en natuurlijk bij de juno-106 het schuifje op III gezet (dan moet ie volgens mij alles kunnen ontvangen). De mixermap voor de alpha juno werkt trouwens ook ook niet bij mij. Wat doe ik verkeerd?
vind het heel apart dit... check toch maar eens een keer je midi kabels dan (ik weet het anders ook niet)
of mischien staat er een bepaald midi filter aan qua sysex o.i.d.? (ik roep maar ff wat)

Back