DOS my ass... (SU700)

swokki

is braaf
tja, ik vroeg me af of er iemand er ooit in geslaagd is om een .aif in een SU700 te importeren via een zipdisk. Mij niet in ieder geval!

Wanneer de zip via de SU formatteer kan ik hem niet op mijn computer lezen, en als ik hem op mijn computer formatteer kan de SU er weer niets mee doen. In de handleiding staat dat hij in een DOS bestandssysteem formatteert, een pc zou dat toch wel moeten kunnen lezen denk ik dan. Of zit ik er compleet naast en moet ik zo'n oude gele 386 gaan kopen met een zwart/groen scherm? :P

klopt. was ook mijn probleem toendertijd

volgens mij zijn er toendertijd al een paar topics over geweest. is iets van twee jaar geleden oid.

Re: DOS my ass... (SU700)

Origineel geplaatst door swokki
tja, ik vroeg me af of er iemand er ooit in geslaagd is om een .aif in een SU700 te importeren via een zipdisk. Mij niet in ieder geval!

Wanneer de zip via de SU formatteer kan ik hem niet op mijn computer lezen, en als ik hem op mijn computer formatteer kan de SU er weer niets mee doen. In de handleiding staat dat hij in een DOS bestandssysteem formatteert, een pc zou dat toch wel moeten kunnen lezen denk ik dan. Of zit ik er compleet naast en moet ik zo'n oude gele 386 gaan kopen met een zwart/groen scherm? :P

Wat je in de handleiding leest heeft betrekking tot floppy's.. SCSI is zijn eigen formaat, er is wel eens iemand mee bezig geweest om dit te ontcijferen maar dit is nooit "afgemaakt"

Ook aan een 386 (al dan niet geel gerookt) + zwart/groen beeldscherm heb je dus niks, behalve misschien om je frustraties van je af te schrijven in Word Perfect 5.1

Wat je wél kan doen, is samples tot 1,4 MB als .AIFF op floppy opslaan op je PC, en deze inlezen op de SU700. Ik heb eigenlijk nooit langere samples nodig, heb je die wel nodig sample je ze toch gewoon met de SU700? Is zo makkelijk sampelen dat je nog minder tijd kwijt ben dan met floppy's!

Anyway, gotta love that SU! :luv:

Re: Re: DOS my ass... (SU700)

Re: Re: DOS my ass... (SU700)

Ok, thanx!
Ik zal wel iets verkeerds gelezen hebben dan.
Wat je wél kan doen, is samples tot 1,4 MB als .AIFF op floppy opslaan op je PC, en deze inlezen op de SU700. Ik heb eigenlijk nooit langere samples nodig, heb je die wel nodig sample je ze toch gewoon met de SU700? Is zo makkelijk sampelen dat je nog minder tijd kwijt ben dan met floppy's!
Inderdaad, samplen met de SU is echt heel simpel. Wat ik tot nu toe gedaan heb met loopjes die eindigen of beginnen met een beetje stilte, is er een klein geluidje vlak voor en/of na plakken zodat ik weet waar ik mijn 'begin/end point' moet zetten zonder al te veel gezoek.

Maar inderdaad, the SU kicks ass! :halleluja

Zijn er hier mensen die hem vaak live gebruiken, en zo ja, wat zijn zowat jullie manieren om de lange laadtijden te omzeilen? Ik ben ook gewoon benieuwd hoe andere mensen er live mee werken.

Re: Re: Re: DOS my ass... (SU700)

Ok, thanx!
......
Zijn er hier mensen die hem vaak live gebruiken, en zo ja, wat zijn zowat jullie manieren om de lange laadtijden te omzeilen? Ik ben ook gewoon benieuwd hoe andere mensen er live mee werken.

Hij's fijn hè, live... de lange laadtijd los ik als volgt op:

tijdens de live-set op stop drukken, op dat moment heb ik hem al uitgegooid op de mixert, meestal staan dan de Machinedrum en de Electribe SX te blazen...

Nieuwe setup inladen, ik maak meestal volumes van zo'n 10 MB groot, soms is dit één song, meestal zijn het er 2 of 3 (ik gebruik geen lange stereo samples, veel "one-shot" en/of mono loops op 22 Khz (ik hou van lo-fi)

Als ie klaar is met laden, via System -> MIDI de clock snel op EXT zetten, nu is tie klaar om te beginnen.

Ik druk op de master op "terug spoelen" dit is eigenlijk altijd de Electribe SX, ik druk dan op op het |< knopje, hij springt dan terug naar maat 1:1 zonder eerst te stoppen. LET OP: Goed timen want anders hoor je natuurlijk dat je terugspoelt.

Vanaf dat moment loop de SU700 weer mee, nu ff voorluisteren op de mixert, goede samples aan/uit zetten en de SU700 weer inmixen.. Nu kan ik bijvoorbeeld de Electribe weer uitfaden en hier een nieuwe set-up inladen, en zo doe ik dat.. Heen en weer, heen en weer, en weer heen en weer...

Hoop dat je er wat aan hebt!
Succes!:okdan:

Origineel geplaatst door djlee
Wat ik weet is dat het alleen in die formaat via de floppy kan (je weet wel ;) ) volgens mij kon je met chickensys het overzetten. je kan een backup maken met deze proggie: disk2file http://www.zicweb.com/disk2file/ en misschien dat je die dan op een cd brand en met transloator free http://www.chickensys.com/downloads/translator_free.php het om kan zetten naar wav oid. Misschien dat dat een optie is.

Best een ingewikkeld verhaal, je kunt gewoon .AIF bestanden op een DOS/windows compatible floppy zetten en inladen..

Bedankt voor de link trouwens, ik wist niet dat er een free versie was van Cickensys!

Indeed, blokken van 10mb laden vrij snel. Hij gaat zaterdag voor de eerste keer mee op het podium dus ik heb nog wel wat werk om alle patches aan te maken. Ik ga wel heel blij zijn dat ik eindelijk mijn laptop thuis kan laten, ik vond het dus helemaal niet leuk en alles behalve intuitief om daarmee te spelen. En inderdaad, afwisselen met andere gear zal ook de manier zijn die ik ga gebruiken.

Wat ik weet is dat het alleen in die formaat via de floppy kan (je weet wel ) volgens mij kon je met chickensys het overzetten. je kan een backup maken met deze proggie: disk2file http://www.zicweb.com/disk2file/ en misschien dat je die dan op een cd brand en met transloator free http://www.chickensys.com/downloads/translator_free.php het om kan zetten naar wav oid. Misschien dat dat een optie is.
Bedankt voor de tip! wel een gedoe, maar goed om te weten dat het kan!

Goed om te horen dat de bak je bevalt man!! :okdan: :okdan:

Lange laadtijden waren voor mij ook een struikelblok.. Dacht toen ik hem kocht: 'even gauw tussen de nummers een nieuw nummer inladen, dan lult de zanger die tijd maar even vol' maar dat werd hem toch niet :D

Graag gedaan, tis alleen jammer dat je het niet gewoon via SCSI kan aansluiten en de gegevens kan inladen/uitlezen ;{ Succes ermee zou ik zeggen!

Origineel geplaatst door Ethereal
Goed om te horen dat de bak je bevalt man!! :okdan: :okdan:

Lange laadtijden waren voor mij ook een struikelblok.. Dacht toen ik hem kocht: 'even gauw tussen de nummers een nieuw nummer inladen, dan lult de zanger die tijd maar even vol' maar dat werd hem toch niet :D
Ik ben er echt heel tevreden mee, zo tevreden dat ik hem zaterdag al meteen mee ga nemen naar een optreden. En Koen, nogmaals bedankt voor de perfecte ruildeal en de vlotte communicatie, super!!!

Graag gedaan, tis alleen jammer dat je het niet gewoon via SCSI kan aansluiten en de gegevens kan inladen/uitlezen ;{ Succes ermee zou ik zeggen!

Djlee, als ik je verhaal lees maak ik daar uit op dat je floppy images op CD-rom brand, om deze vervolgens in te kunnen lezen in de SU? Klopt dit? Want zodra je via CD-rom gaat werken, geld weer dat de SU zijn eigen "formaat" heeft, en dit dus niet kan lezen, of bedoel je dat je de sequence data die ook op de floppy staat weggooit, en alleen de samples pakt? Dit zijn namelijk weer gewoon AIFF bestanden....

Het is als het goed is wel mogelijk om sample CD's te lezen, mits deze voor of door de Yamaha Axxxx reeks gemaakt is, maar je kunt bijvoorbeeld geen WAV's gebruiken. (in de handleiding stond geloof ik ook iets over andere sample formaaten, pin me er niet op vast!)

Misschien snap ik dus je verhaal niet, kun je het iets beter toelichten voor mij? Thanks!

Nou, het zijn geen floppy images, maar van de zipdrive waar je een image van maakt. Ik weet ook niet zeker of freetranslator het kan lezen, maar ik weet wel dat die veel kan. Disk2file is ook het enige programma die ik heb gevonden waar je een backup van de zipdisk van de SU700 kan maken. Je moet een beetje geluk hebben met je SCSI kaart of die de zipdrive goed leest in combi met disk2file. Als je een image kan maken dan zou je het misschien dus kunnen uitlezen met freetranslator, echter ik weet niet of het werk........ maar als het zou werken dan zou het betekenen dat je het om kan zetten naar wav files oid.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen maken voor je anders vraag me maar :)

Charles

Ik heb hem nog niet zo lang, maar ik heb er 1 zonder SCSI in ieder geval (wel 20Mb intern geheugen) dus moet alles met floppy doen. Ik gebruik hem nu in combi met een RS7000, waar eigenlijk 90% van de liveset opstaat. Op de SU staat nu ongeveer voor 1 a 2 floppy's aan samples (one shots, drums) dus dat is wel te doen. Ik plan niet om tijdens de set te gaan laden overigens..
Op zich werkt het wel goed, zolang je geen achterlijk grote samplesets wil gaan inladen..

R

Nou, het zijn geen floppy images, maar van de zipdrive waar je een image van maakt. Ik weet ook niet zeker of freetranslator het kan lezen, maar ik weet wel dat die veel kan. Disk2file is ook het enige programma die ik heb gevonden waar je een backup van de zipdisk van de SU700 kan maken. Je moet een beetje geluk hebben met je SCSI kaart of die de zipdrive goed leest in combi met disk2file. Als je een image kan maken dan zou je het misschien dus kunnen uitlezen met freetranslator, echter ik weet niet of het werk........ maar als het zou werken dan zou het betekenen dat je het om kan zetten naar wav files oid.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen maken voor je anders vraag me maar :)

Charles

Ok ik snap je punt! Mijn verwarring was vanwege het feit dat de topicstarter vroeg:

Maar je komt wel mogelijk met een oplossing om je SU ZIP's te archiveren op de PC! Kan nog eens goed van pas komen!

Re: Re: Re: Re: DOS my ass... (SU700)

Re: Re: Re: Re: DOS my ass... (SU700)

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb hem nog niet zo lang, maar ik heb er 1 zonder SCSI in ieder geval (wel 20Mb intern geheugen) dus moet alles met floppy doen. Ik gebruik hem nu in combi met een RS7000, waar eigenlijk 90% van de liveset opstaat. Op de SU staat nu ongeveer voor 1 a 2 floppy's aan samples (one shots, drums) dus dat is wel te doen. Ik plan niet om tijdens de set te gaan laden overigens..
Op zich werkt het wel goed, zolang je geen achterlijk grote samplesets wil gaan inladen..
R

He Arv, weet niet of het je ding is maar ik heb nog eens een zondagje prima vermaakt met zo veel mogelijk sampletjes kwijt te kunnen op één floppy. Ik heb me verbaas over hoe goed samples nog klonken (uit de SU700) nadat ze naar 8 bit en 22 Khz waren gedownsampled... Vooral breakbeats e.d. Dus had ik eind van de dag een erg complete song, die slechts 1 MB in beslag nam...

Die SU700 is gewoon een lekkere bak om mee te spelen, geen arrangementen misschien maar gewoon lol hebben en creatief zijn!

het backuppen werkt prima, alleen die disk2file is kan je maar 15x gebruiken, daarna moet je ervoor betalen, ik meende iets van 30 euro of zo iets. Ik moest voor een klant backups maken van de zipdisks en hij had tot de nok vol met samples dus vandaar dat ik GROOT denk ;)

Back