nord electro of hammond XB2 gezocht

Status
Please reply by conversation.

MIS

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een goede hammond sound. Ik ken de nieuwe hammond VK1 nog niet, dus een electro (Keys) of een hammond XB2. Eventueel ruilobject Yamaha CS6X.

Re: nord electro of hammond XB2 gezocht

Origineel geplaatst door MIS
Ik ben op zoek naar een goede hammond sound. Ik ken de nieuwe hammond VK1 nog niet, dus een electro (Keys) of een hammond XB2. Eventueel ruilobject Yamaha CS6X.

Ik neem aan dat je de hammond XK1 bedoeld...... ;)
Maar ik zou zelf voor de Nord Electro gaan,ik heb zelf 2 hammond XB 1's gehad en een Hammond XK2 en ook nog een Roland VK8,maar ik heb nu sinds een half jaar een Nord Electro 73 en elke dag sta ik gewoon weer versteld van die waanzinnige Hammondsounds......
Die Nord klinkt naar mijn mening tig keer beter als die andere hammondclones....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de nieuwe Hammond XK1 nog niet gehoord heb,maar meestal vind ik de hammondklones zonder echte Leslie heel erg mechanisch klinken,en dat heb ik met de Nord niet,die klinkt gewoon te gek....
Maarja,er is wel een duidelijk prijsverschil ik dacht dat een Nord Electro 73 nu zo een 1900 Euro kost en een Hammond XK1 kost nieuw net geen 1400 Euro....
Het is gewoon wat jezelf wil,het beste kan je ze gewoon allebei gaan bespelen in de muziekzaak,en dan bedenken wat je wil en welke je het mooiste vind!!!!!!!

Suc6;)

ja ik weet het, de electro is te gek. Ik vind hem alleen een beetje duur en de nieuwe VK1 komt op 1300 euro, dus wellicht een aardige optie. Ik heb momenteel een RD700 met srx11 expansion waarmee mijn pianogeluiden perfect zijn, daarnaast een CSXR en een CSX6 en een roland XV3080. Ik kan dus eigenlijk wel zo"n beetje alle geluiden uit mijn gear toveren, alleen die hammonds die blijven me parten spelen. De drawbar simulatie op de RD700 slaat nergens op (overigens een fantatisch masterkeyboard). Ik wil dus mijn CS6x vervangen door een electro. En dan uiteraard 73 toetsen. Ik ga hem zeker proberen, ben ook benieuwd naar de toetsaanslagen. Ik heb Hammonds geprobeerd met waterfall toetsen en dat is wel erg gaaf, volgens mij heeft de electro dat weer niet. Dus als iemand een electro kwijt wil, over de prijs daar komen we wel uit.............

F

Status
Please reply by conversation.
Back