BCR-2000 en Cubase

Division

of hoe schrijf je 't...
OK, vandaag m'n BCR-2000 binnengekomen. Ik heb al een jaar een BCF dus ik dacht dit zal wel een eitje worden. Nou viel me toch tegen :)

Ik heb gewoon de USb kabel op de hub gestoken en de stroom aangezet, en windows xp vroeg niet naar een install ofzo, het verscheen wel als 2de "USB audiocontroller" ni mn hardware list, dus ik denk dat de driver van de BCF gewoon werd overgenomen?

Frmware geupgrade naar 1.10, op slot 15 heb ik een v-station syx gezet, ik start cubase op, maak een neiuw generic device aan met de juiste in en outs. Ik druk op apply en restart cubase.
Als ik nou aan de BCR draai zie ik in cubase MIDI in activity, maar daar stopt het?

Ik kan mn vstation niet besturen, learn mode werkt niet, software learn van albino werkt niet op mn BCR, maar wel MIDI activity in cubase, maar het midi lampje in albino licht niet op?
Weet iemand wat ik kan doen? Mn BCF bestuurt zonder shit gewoon de cubase mixer, nooit gebruikt om vst aan te sturen...

Ik hoop dat iem me kan helpen want in dit extra lange weekend krijg ik nergen support :'(
Tx!

OK, ik ben al zover dat als ik de pro-53 standalone opstart, en de BCR bij MIDI-instellingen koppel dat de pro53 dan BCR-signalen ontvangt, maar de BCR past zijn LED-kransen niet aan als ik in de software aan knopjes draai...

Ik heb gelezen dat in Cubase SX3 je een generic device moet maken om total recall te krijgen,
maar het lukt me niet. Signalen blijven van de BCF naar cubase stromen, maar ik kan niets besturen met die generic device? Als ik nou v-station neem op een kanaal, met als input de BCR, dan ontvangt vstation de BCR-signalen en dat werkt, maar andersom ontvangt de BCR niets terug.

Als ik het generic device heb aangemaakt, is het dan niet de bedoeling dat ik hier voortaan af blijf en gewoon op de BCR met de bestemde knoppen door m'n presets blader, en zo de verschillende softsynths aanstuur, of moet ik echt telkens het generic device menu in om daar iets in te laden?

Vind het allemaal maar erg vaag, Behringer documentatie wordt ik niet wijzer van ;{

OK, ik ben er intussen in geslaagd om voor de BCR een generic remote map in cubase aan te maken, en ik heb intussen al mijn vst's die ik wil besturen (ook een uad fairchild die standaard op de master staat) gekoppeld aan verschillende banks van die map.

Ik ben nou echter aan de laatste bank van m'n generic map geraakt: Stylus RMX 1.5c.
Er bestaat een MIDI template voor de BCR voor deze versie van stylus, maar deze geeft geen feedback aan de BCR en gaat buiten de generic remote om (dus bcr input naar stylus output op midi track -> total recall kwijt).

Het grote probleem met het mappen van Stylus is dat zijn parameters allemaal als "unnamed" in de lijst koppelbare parameters staan. Dit is erg grote lijst parameters die volledig uitgestrekt NIET op mijn 2 schermen past! Ik vind absoluut NIKS op het hele internet over een GCmap voor Stylus, dus heb de handen in elkaar geslagen en ben ik op zoek gegaan naar de parameters voor stylus!

Omdat de lijst met unnamed parameters een eeuwigheid moet laden (en ik heb dan al een snelle pc...) is de enige manier om parameters te vinden... inderdaad... in de xml file alle nummertjes afgaan!

Edit: ik heb bijna alles gevonden! Ik post later de lijst met alle parameters en hun tag inclusief syx voor de BCR en XML generic remote voor cubase met de BCR!

Laatst gewijzigd:
Thanx dat je dit hebt gepost. Was al een tijd bezig om de parameter feedback aan de praat te krijgen en t wilde maar niet lukken. jouw verhaal over Generic Remote devices heeft me erg geholpen, en t werkt nu!! :D

Graag gedaan, zie ook zeker mijn andere topic in dit subforum -> daar staat de map met alle adressen voor stylus ! :)

Back