probleem bij perform mode, roland xp-30

meyer

Ingeburgerd
hey,

keb een probleemke :
ik heb in perfom mode bij men roland xp-30 zelf een performance gemaakt met 6 patches. ik had elke patch een ander effect toegewezen. Toen ik mijn zesde patch er hab bijgebracht en die een effect toewees en dit opsloeg, toen hadden de vijf andere patches juist hetzelfde effect.
En als ik sindsdien een effect kies, nemen al de zes patches hetzelfde effect, ik heb hetzelfde probleem ook bij chorus en reverb.
Weet iemand hoe ik er kan voor zorgen dat ik de patches in een performance elk apart een effect, chorus en reverb kan toewijzen, zonder dat alle patches hetzelfde effect, reverb en chorus nemen?
alvast bedankt ;)

volgens mij kan dat niet, bij de xp30. Je hebt 1 chorus, 1 reverb en een variation effect, en daar zul je het mee moeten doen, ook bij multi-timbraal gebruik (zoals in een performance). Wat je wel per part kan regelen is de hoeveelheid effect die een part meekrijgt, maar een effect per part is dus niet mogelijk, helaas.

als je in performance zit, en als je via edit dan naar common, effect, midi of part gaat, kan het dan niet zijn dat als er "part" in de linkerbovenhoek staat, de dan de instellingen kunt wijzigen per part apart, en als er "perform" in de linkerbovenhoek staat dat je de instellingen wijzigd voor al je parts in je performance?
want er staat bij het menu van de keuze van je effecttype "perform" in de linkerbovenhoek wat wil zeggen dat je geen effect kunt toewijzen aan elke part apart maar je kan inderdaad wel de hoeveelheid van je effect (en chorus en reverb) per part aanpassen (er staat daar "part" in de linkerbovenhoek) in het menu daarboven (output).
Als dat zo zou zijn dan wil dat inderdaad zeggen dat je geen effect aan elk part apart kunt toewijzen in een performance :( .

Tsja, je kunt van alles in willen stellen, maar het is precies zoals dddadd zegt: één chorus, één reverb en één effect tegelijk, niet meer. Dus in performance mode raak je gewoon stukken van je patches kwijt. Volgens mij (ik heb ook een XP-30 maar niet bij de hand) houdt dat 'part' in dat je de instellingen uit de patch precies importeert voor het effect in performance mode; scheelt gedoe met kopiëren.

Is trouwens helemaal niet raar hoor, maar één effect tegelijk kunnen toewijzen. Bij de Motifs (origineel in ieder geval) is dat nog steeds maar twee. En dat is dan ook (één van) de reden(en) waarom alleen een XP niet echt praktisch is.

Back