TRACK experiment bman

thebman

First there was sound...
Hallo synth freaks,

Ik heb een tijd geleden een track in elkaar gezet met behulp van mijn SH-101, mini-Korg en MC-505. In Logic fijgeslepen en op het net gezet.

Het is een experimentele electronische song. Analoge synths met een digitale bassdrum.

Luister en oordeel! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Hieronder staat de link:

http://www.mp3.com/voltanic

Hiphop? De beat heeft er inderdaad wat van weg.

Het vreemde is dat ik mijn muziek nooit ergens kan plaatsen qua stijl. Tijdens het maken worden nummers steeds afwijkender van een bestaande stijl.

Mischien dat iemand anders van DSF mijn stijl in een hokje kan duwen??

Origineel geplaatst door thebman

Noem het dan gewoon 'Electronica'. ;)

Vind het wel een lekker nummertje.

Origineel geplaatst door thebman
Hiphop? De beat heeft er inderdaad wat van weg.

Het vreemde is dat ik mijn muziek nooit ergens kan plaatsen qua stijl. Tijdens het maken worden nummers steeds afwijkender van een bestaande stijl.

Ohw hey...met Hiphop bedoel ik absoluut niet dat ik het dan ook in dat hokje wil drukken...enkel de sfeer van die beat :)

Voor de rest...duidelijk electronica ja! =)

fuse > tjezus, ik weet niet precies wat je hebt gedaan met masteren maar de track knalt ineens een stuk lekkerder uit de speaker.

De bas is in ieder geval 'vetter' geworden en de hele track in zijn geheel ruimtelijker! Ik had al wat compressie toegepast op de losse samples en daarna op de gehele mix. Heb jij er ook nog iets compressie overheen gegooid? In ieder geval goed om te horen dat het masteren van een track de boel nog beter kan laten klinken. Dank daarvoor. :)

OnAcid & Almeros > Jullie hebben gelijk, het is niet makkelijk te plaatsen maar 'Electronica' is het juiste woord! 8)

Tja, ik heb op DSF nu al meer geleerd dan alle opleidingen bij elkaar die ik in het verleden gedaan heb... :geslaagd:

Back