Roland VM-7100 of VM-7200

Status
Please reply by conversation.

nuane

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een Roland VM-7100 of Roland VM-7200 mixing processor. De mixer zelf (fader gedeelte) heb ik al. Wie-o-wie? :)

Plaatje van een VM-7100

Attachments

• vm7100.jpg
    vm7100.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 119
Plaatje van een VM7200

Attachments

• vm7200.jpg
    vm7200.jpg
    23,6 KB · Bekeken: 106
jaa

heel toevallig heb ik die onderste bij livemuziek in arnhem zien staan afgelopen vrijdag
ik vondt het al een indruk makend ding met al z,n inputs 8 subs out nog een extra 8 subs outs etc etc

kan het zijn dat er ook een controller/mixer bij hoorde ? die stond er dan ook bij/bovenop
heb geen prijs gezien of gevraagd

maar zijn erg aardige mensen bij live muziek en is zo uit m,n hoofd de enige winkel die ook nog service biedt nadat je geld in de kassa verdwijnt

en de prijs Roland VM 7200 console + processor + Rbus3x occ. - 1.995,00

heb ik van de website gehaald, schrik er toch wel een beetje van maar het blijft een enorm ding

zou ook niet weten wat een beetje gangbare prijs is van zo,n ding

Die console zal er wel bij horen ja. Er zijn 2 types consoles namelijk de VMC-7100 en VMC-7200 en 2 typen processors namelijk de VM-7100 en VM-7200. Diverse combinaties tussen de consoles en processors zijn mogelijk. De VMC-7100 hoort niet automatisch bij de VM-7100 bijvoorbeeld en door een extra uitbreiding op de processor kun je er weer een andere processor aan vastlinken. Verder kun je er 3 R-Bus poorten opzetten, waarmee je per R-Bus poort 8 in- en uitgangen digitaal hebt. Al met al toch wel een mooi systeempje hoor, al heb je wel weer per R-Bus poort een adat-converter nodig om niet vast te zitten aan Roland-only gear. Typisch Roland die weer een eigen digitale standaard wil hanteren.

Vorig jaar heb ik een VM7100 op marktplaats weg zien gaan voor zo'n € 350,-. Voor een 2e hands is dat een goeie prijs denk ik. Een VM-7200 zal een stuk duurder zijn, maar in feite heb ik aan een VM7100 ook genoeg.

Status
Please reply by conversation.
Back