TV kapot, wat nu : gewoon, breedbeeld of LCD?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo allen,

even een hele andere vraag, kort geleden is mijn nog geen jaar oude TV op de grond gedonderd en ik heb nu kleurzwemen in de beeldbuis...
Heb van wat collega's vernomen dat zoiets niet meer te repareren is... Raster verschoven ofzo..
Hoogstwaarschijnlijk moet ik dus een nieuwe kopen, maar nu mijn vraag, wat is wijsheid anno half 2006 ?

Een gewone 4:3 ? (tegenwoordig goedkoop)
Een breedbeeld 16:9 ? (duurder en groter, weinig 16:9 uitzendingen nochtans)
Een LCD ? (veel duurder maar platter, storingsgevoelig, kwetsbaar?)

Iemand eigen ervaringen of suggesties qua type of merk?

:biertje:

volgens mij is dat bullshit en gewoon te repareren. een nieuwebeeld buis. das wel net zo duur als nieuwe bijna...
geen verzekering o.i.d.

ik zou geen 4x3 kopen. tenminste als je van een dvd kijken houd.

dus i.i.g. breedbeeld en dat kost ook al niet meer zoveel. de beste philips pixelplus geeft nog steed een prachtig beeld.
en is echt niet zo duur meer.

LCD schijnt een kleinere kijkhoek te hebben. en over de levensduur kan ik niet veel zeggen.

als je een gewone breedbeeld neemt. echt waar neem een philips 100hz pixelplus2.

ik heb zelf een sony en die beeld correctie voor 4x3 is minder dan die van philips.
trouwens steeds meer breedbeeld uitzendingen (zelfs op nederland).

plasma weet ik niets

Origineel geplaatst door 6 trak
ach breedbeeld, onzin allemaal...
dus ff de scooter kreet van stal halen: "hyper hyper"...

jij vind die balken fijn zodat je nog een postzegel overhoud op je 4x3 als je een film kijkt?

als je niet van films houd o.k. maar ik houd niet van tv. das mijn insteek.

Gaat niet over synths dit, maar goed, ik heb zelf een (normale) breedbeeld en een grootbeeld 4:3 tv, allebei zit een lekker geluidje in, dus dat zit wel goed.

Maar qua beeld weet ik nog steeds niet waar ik nou de voorkeur aangeef.

Op een breedbeeld '4:3 uitzendingen' kijken is gewoon niet super want dat kost je gewoon beeld, maar een breedbeeld uitzending op een normaal scherm levert je weer zwarte balken onder en boven op.

Nu ik zelf zo'n 5 jaar breedbeeld heb moet ik zeggen, dat ik liever zwarte balken onder en boven heb dan dat ik beeld inlever, (of 4:3 op de breedbeeld weergeef, maar dan links en rechts balken heb).

Ik denk, dat als ik het geld en de ruimte zou hebben, ik voor een supergrootbeeld tv zou gaan op 4:3 formaat, en dan de zwarte balken onder en boven voor lief neem, als je dan een 4:3 uitzending bekijkt (bijv. WK voetbal) heb je iig een beeldvullend geheel.

Maar het is lastig, als je dan ook nog de vergelijking wilt maken naar platte schermen, ik vind die zelf te duur dus die laat ik staan.

Die balken heb je zelfs soms op 16:9 tv's met breedbeeld uitzendingen. Waar dat aan ligt.... kan ik me wel aan ergeren.
Als je geld genoeg hebt zou ik een plasma kopen, verbruikt weliswaar wat meer dan een TFT maar weer minder dan CRT.
Levensduur is lang genoeg, als ie 10 jaar meegaat lijkt me dit ruim voldoende. Daarna schijnt de helderheid bij plasma af te nemen.

Bericht door een moderator:
Dit gaat inderdaad niet over synths, dus er lijkt me genoeg over gezegd. :)

Ik sluit hem maar je kunt hem nog wel lezen! :) Bretsig!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back