Midi opnemen in Cubase SX3

beatbode

Shordy
Hoi,

Ik ben sinds kort bezig met mijn mpc en cubase sx3
Als ik losse sporen opneem en mijn miditrack, dan zet ie in de midi track alleen noten neer.

Dit klopt natuurlijk, maar als ik de audio mixdown wil maken vraagt ie naar locators l/r.

Hoe zet ik die locators op zijn plek?

En hoe krijg ik van mijn midi signaal een wave signaal of een audio track,
zodat ik achteraf stukjes kan knippen en evt. op mijn mpc kan zetten?

Alvast bedankt

Wat betreft de locators: dat is gemakkelijk genoeg in de manual te vinden, lijkt me.

Wat betreft van MIDI naar audio: zorg ervoor dat het signaal van de mpc (die toch daadwerkelijk het geluid maakt) in je geluidskaart terechtkomt en neem dat op.

Er zit een boekje in de doos waar dat allemaal in staat beschreven .
Of je moet de doos niet hebben .....................................................................

mijn mpc die doet het,

maar mijn midi keyboard en mijn vst instrument neemt op, maar alleen noten(in de midi track)
deze moet ik omgezet hebben in een audio/wave file en moet ook een weergave geven in mijn mixer.

Origineel geplaatst door beatbode
mijn mpc die doet het,

maar mijn midi keyboard en mijn vst instrument neemt op, maar alleen noten(in de midi track)
deze moet ik omgezet hebben in een audio/wave file en moet ook een weergave geven in mijn mixer.

Ooh een mixdown bedoel je ofzo, als je dan toch bijna 800 pleuro aan een prog uitgeeft mag je eerst de manual wel eens lezen dan.
Dit zijn wel allemaal basic dingen die je vraagt, heb je binnen 2 min uit de manual gehaald...

Origineel geplaatst door richard2000
[...] als je dan toch bijna 800 pleuro aan een prog uitgeeft mag je eerst de manual wel eens lezen dan.
Dit zijn wel allemaal basic dingen die je vraagt, heb je binnen 2 min uit de manual gehaald...
You assume a lot, Docter Langdon :D

Kom, geef gewoon antwoord, je helpt er waaschijnlijk meerdere mensen mee, overigens niet ieder manual is even makkelijk te verteren.

OK, Zonder meteen wer de hele discussie omtrent "Cubase SX3 kopen als beginner en dan de manual wel niet lezen etc.." op te starten: Hier het antwoord.

De L / R locators geven resp. het begin en het eindpunt aan van het gedeelte waarvan de audio mixdown wordt gemaakt. Je zet deze neer bovenin het edit scherm boven alle tracks dmv je linker muisknop (Left locator) en de rechtermuisknop (right locator) te klikken. Er komen dan twee driehoekjes te staan die aangeven waar het begin en eindpunt is.

Nog makkelijker. Vul de waarden gewoon in in het transport scherm.

(ps ik zit nu niet achter mijn pc zodat ik het misschien niet helemaal correct uitleg....)

Back