Waarschuwing: eBay ripoff!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

senso

The Original Maniac
Zojuist dit bericht ontvangen. T'is maar dat jullie het ook weten::duivels:

This is just a short message to let all of you know:

DO NOT DEAL WITH NICK PELKEY. EVER.

I paid him $670 (via PAYPAL) for a mixer on July 30th. For the
next month, he sent infrequent and vague emails, finally admitting nearly
a month later that he had not sent it. In the emails he told me that it
was shipped, and later that he even had the tracking number in his car;
after that, he said his girlfriend shipped it, and finally, that it had
not been shipped at all.

I demanded my money back at this point, since he hadn't shipped
the mixer. Three days later, he posted that he'd been "robbed".

Since then, I've asked him several times to send me my money back,
finally setting an ultimatum of today (9-30-2002) to get my money back to
me in full. I have not yet received ANY MONEY from Nick, and the only
response I've gotten from him are some near-incoherent emails about how
he's living on a couch and that he plans to pay me back.

When I told him (on August 30th) that he had a month to pay me
back, he acted offended, telling me that he would definitely pay me back
within two weeks. Of course.... nothing.

De rest van dit bericht gaat over het politie- en advocaten-stadium.
OPPASSEN DUS!

tja, die gozerd werkt nu waarschijnlijk weer onder een andere naam... Afschieten die gasten!!

of een 3e partij ertussen. Kost een beetje extra, maar op een bedrag als hierboven
zeker de moeite waard.

Escrow services

Ik ben op het moment bezig met een transactie waarbij is ecrow gebruik, ik zal verslag
doen nadat het hele verhaal rond is.

Ik zou ook nooit op zo'n manier iets kopen, ik heb 2 keer wat via marktplaats gekocht (m'n sampler en een e-mu orbit) en in beide gevallen heb ik de apparaten gewoon zelf opgehaald, meteen gezorgd dat ik ff een kleine demonstratie kon krijgen zodat ik zeker wist dat er niks mis mee was

Ik ga niet iemand vertrouwen die ik alleen via internet ken (geen particulier tenminste), dan maar wat mooie aanbiedingen mislopen, voorkomt tenminste een hoop gedoe achteraf

met escrow.com staat het geld vast totdat ik aangeef dat het apparaat goed is
en werkt. Daarna geef ik de opdracht het gel door te storten.

Origineel geplaatst door 20hz
met escrow.com staat het geld vast totdat ik aangeef dat het apparaat goed is
en werkt. Daarna geef ik de opdracht het gel door te storten.
Dat is wel beter dan. Je hebt dan wel weer als er iets beschadigd in de post, dat jij het geld niet overmaakt en de oorspronkelijke eigenaar weer een beschadigd apparaat terugkrijgt en daar weer niet blij mee is enzo. Vind ik 't allemaal niet waard.

En daarbij, het blijft ook leuk om bij zo iemand langs te gaan en een beetje over apparatuur en muziek maken te ouwehoeren en blij met je nieuwe apparaat naar huis te gaan :)

Origineel geplaatst door Nightstorm
En daarbij, het blijft ook leuk om bij zo iemand langs te gaan en een beetje over apparatuur en muziek maken te ouwehoeren en blij met je nieuwe apparaat naar huis te gaan :)

Absoluut waar, maar wat doe je als iemand in Londen een TB-303 aanbiedt voor 250 Pond?
Ik ben zelf zeer tevreden over het eBay systeem. Je kunt bij elk verkocht apparaat lezen
hoe tevreden of ontevreden de kopers zijn over de gemaakte deals. Ik vermoed dat de
koper uit het bovenstaande verhaal zaken gedaan heeft met iemand die nog geen voor-
geschiedenis had of dat hij verzuimd heeft die te lezen.

Origineel geplaatst door senso

Absoluut waar, maar wat doe je als iemand in Londen een TB-303 aanbiedt voor 250 Pond?
Ik ben zelf zeer tevreden over het eBay systeem. Je kunt bij elk verkocht apparaat lezen
hoe tevreden of ontevreden de kopers zijn over de gemaakte deals. Ik vermoed dat de
koper uit het bovenstaande verhaal zaken gedaan heeft met iemand die nog geen voor-
geschiedenis had of dat hij verzuimd heeft die te lezen.
Mjah, dat zei ik dus al, dan maar wat mooie aanbiedingen mislopen...Ik ben misschien een beetje een zwartkijker, maar resultaten uit het verleden bieden mij geen garantie voor de toekomst :)

Misschien dat ik er ff een weekendje naar Londen aan plak :P
Maar anders maar niet...

Origineel geplaatst door Nightstorm

Tuurlijk, helemaal waar. Ik heb ook puur besloten om dit te doen, omdat het me best
een hoop geld scheelde.
Normaal rij ik ook heel Nederland door en trek
mijn gear overal ennergens vandaan, je weet wel...het 'via-via' effect? :)

En die Nick Pelkey, de "oplichter" waar deze thread over begon?
Die mag toch op z'n minst de gelegenheid krijgen om zijn kant van het verhaal te laten
horen nietwaar?

Dit is het bericht dat door hem geplaatst werd naar aanleidng van de beschuldigingen:

....................................................................................

I'm Nick Pelkey

I don't expect any pity from any list members. I have had a difficult time resolving a trade with andy that went wrong due to my own personal problems. I have successfully traded with andy in the past and I would agree that he is a great person to buy from. On the other hand I had attempted to sell him a Mackie 1604 VLZ mixer which he made strict demands on a time frame as to when it would should be sent.. hmm the decision of the seller don't you think? I had visited my mother in Canada and had assumed that the shipping was being taken care of by my girlfriend at the time and my correspondences reflected that. Upon my return I discovered the non fictitious robbery which included the mixer that did not get shipped.

I have provided andy contact info with the officer I am working with. andy has refused to contact that officer.

For those of you curious as to the progress of the theft we have DA's from two counties (Hancock and Penobscot) working on it. I did provide evidence where my former roomate admitted to taking the mixer and a few other items and selling them at pawnshops.

Anyways back to this. Also andy has frozen my paypal account with a complaint making it near impossible to pay him back without risk to myself. He would like me to send money orders or use another paypal account (set one up) to pay him back but the people at paypal insist that I use the account involved in the trade to cover my own hide.

I have been assured that I haven't done anything wrong by my local authorities.. I work with law enforcement myself and my family is involved with the local courts.

I would love to resolve this issue in a timely fashion but I don't have a home, have limited funds and nothing to trade.. I've been bashed on the lists and have had my paypal account which is the only method of payback I am using frozen....

andy himself has contributed to his not being paid back quickly... I assure you that I will resolve thing when I am able.

Nick Pelkey

.....................................................................................

Absoluut waar. Zelfs onder rembours blijkt niet altijd te werken. Net weer een geval
tegengekomen waarbij de chauffeur die het pakket aflevert gewoon een vervalste cheque
in zijn maag gesplitst krijgt. Na een week pakjes accepteren blijkt de ontvanger dan
opeens met onbekende bestemming te zijn vertrokken en het vervoersbedrijf is nergens voor
aansprakelijk. =(

Ik zou nog verslag doen over het gebruik van escrow.com.

Vanuit de US heeft die gozer me zijn pakket verstuurd via de uspost, niet het
allersnelst (19 dagen) ,maar uiteindelijk goed aangekomen. 4 dagen later had hij
het geld wat bij escrow geparkeerd stond.

Bedrag voor deze service, rond de $20, die hebben we gedeeld.
Kortom, makkelijk en saf vooral bij wat duurdere bestellingen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back