Synths met gebalanceerde outputs

SpaceAgent202

Sinds 2001
Zo, weer eens een vraagje waar ik zo snel geen antwoord op kan geven en waar de informatie op internet geen uitsluitsel over geeft.

Ik ga weer eens kabeltjes prusen dus,,,,
Zijn er synths die gebalanceerde uitgangen hebben?

bijvoorbeeld:
de elektron machinedrum?
de waldorf micro q?
de access virus c?
de nord modular?
korg triton?

Ik weet er een! De jupiter 6!
En sommige samplers.
Maar gebalanceerd kun je herkennen, dat is 3-aderig. Maar in een socket kijken is een beetje moeilijk natuurlijk ;).

Direct box gebruiken

Direct box gebruiken

Dat is zowat het enige dat je kan doen als je dat wilt, die zet de -10 naar +4 om en kan ook van unb. naar bal omzetten of allebei..

ik hoef geen gebalanceerd :) vroeg me alleen af of sommige uitgangen misschien balanced zouden zijn, als ik toch kabeltjes maak zijn stereo stekkers ook niet de moeite

Tja, die is er natuurlijk. De o zo lekkere Kurzweil K2600R is standaard uitgerust met 10 gebalanceerde outs :biertje:

je hebt het alleen niet nodig idd :)

en samplers hebben volgens mij heel vaak gebalanceerde inputs..

Zowel de Jup6 als de Jup8 hebben gebalanceerde outputs op XLR.

Veel moderne samplers hebben balanced op 1/4 inch jacks, zoals m'n S5000.

Dit betekent dat je nominaal 6dB meer output volume hebt...
en met een digitale mixer maakt dit wel degelijk een verschil!

Mvg.

CoolRunning

De Akai S5000 heeft geen gebalanceerde uitgangen, alleen gebalanceerde ingangen. De S6000 heeft als extra uitgang 1 en 2 ook nog gebanceerd op XLR. De nieuwe Z-serie en de MPC4000 van Akai zijn wel volledig gebalanceerd.

Heh... wil je dit geloven: Heb de S5000 meer dan een jaar, alle outs gaan balanced naar m'n mixer... en het heeft geen enkel nut... lol! Heb altijd aangenomen dat ze gebalanceerd waren!

Weten we dat ook weer :)

Mvg.

CoolRunning

Re: Synths met gebalanceerde outputs

Origineel geplaatst door Roel
Zijn er synths die gebalanceerde uitgangen hebben?

Kurzweil K2600X : 10 gebalanceerde outs
Emu E4 Platinum : 16 gebalanceerde outs, 6 gebal. inputs
Korg WaveStation A/D

Je kunt synths semi-gebalanceerd aansluiten:
de mantel soldeer je aan de synth kant aan de aarde en aan de mixer kant laat je 'm ongesoldeerd - dus "los".

Dit is de truc van de beste kabel, de Pro Co Life Line. Op deze manier krijg je toch nog een beetje een Kooi van Faraday.

Let er op dat je wel je pluggen markeert!

En als je mono pluggen gebruikt, 2 aders op de tip aansluit, en de mantel op de sleeve? Enig positief effect te verwachten? (Dit is namelijk hoe ik mijn kabels heb gemaakt, 1 voordeel heeft het sowieso: klinkt een boel, kost een beetje 8o) )

is bij een 2-aderige kabel met mono pluggen ook het volgende te doen?

- 2 aders op tip
- mantel op sleeve

zo doe ik het namelijk :)

Origineel geplaatst door Roel
is bij een 2-aderige kabel met mono pluggen ook het volgende te doen?

- 2 aders op tip
- mantel op sleeve

zo doe ik het namelijk :)

Volgens mij, als je de twee aders op de tip soldeert, doe je nix anders dan van twee aders een maken... Spaar dus tijd en geld door een goede enkeladerige kabel aan te schaffen, goed te solderen, en je kabels niet langer te maken dan strikt noodzakelijk. Lees ook:http://www.sale.nl/support/techdocs/article.asp?ID=46
Groeten, Marten
:geslaagd:

Back