ableton live 5.2

tot nu toe was ieder probleem dat ik had met ableton op een zeer voor de hand liggende manier op te lossen, echt van; "waarom heb ik daar meteen niet aan gedacht!"
top proggie!

@ davidoff33: ga je mn in elkaar geflanste walktrough ook echt proberen??

o ja, al die MIDI shit gewoon laten voor wat het is, alles wat over midi gaat DIREKT negeren!! daar heb je bij mixen en zo niets aan! (oke om dingen snel te triggeren maar dat is nog even niet van belang)

bliepbliep

Origineel geplaatst door bliepbliep
tot nu toe was ieder probleem dat ik had met ableton op een zeer voor de hand liggende manier op te lossen, echt van; "waarom heb ik daar meteen niet aan gedacht!"
top proggie!

bliepbliep

Ableton rules the planet!!!

Origineel geplaatst door spycell
Ik haat persoonlijk manuals das toch het saaiste wat er is.Deze neem ik mee naar het werk daar heb ik er tyd voor.Ik vind het nog altyd het leukst vanal om het al spelenderwijs te leren en kom je plots iets tegen wat je niet weet of waar je meer over wilt weten sla er dan de index van je handleiding op na.Maar om terug ontopic te komen als je al je platen op het juiste tempo importeert kan dat geen probleem vormen maar om het echt te kombineren met live vinyl platen spelen weet ik niet hoe je je tempo zal matchen van ableton op vinyl,omgekeerd kan dat geen probleem vormen maar ik denk dat het toch nog voor een boel frustraties kan zorgen.

aan witteredink:je kan het ook nog met ctrl c en ctrl v doen ;)

ik heb de manual juist wel graag door gelezen van voor to achter.
ik wil gewoon precies weten wat ik er mee kan, en dat leer je door dat ding te lezen.

maar natuurlijk kloot ik de eerste dagen ook een beetje aan eer ik de manual tevoorschijn pak

:kimono:

@ bliepbliep...

Ben er net mee begonnen sé, heb wa tracks van de laatste solid sounds
opgenomen in wavelab en gewoon in verschillende scenes geplaatst...
Ben wa aan't frielen hier & daar...
langzaam maar zeker :-)
Verstand komt met de jaren zeker ???? ;) ;) ;)

Ik ben er reeds 33, maar dat doet er nu niet toe :-)

Ben nu bezig met mixen, klinkt al behoorlijk. Maar heb nog een probleem met die warping.
Ik heb dus 4 tracks opgenomen op dezelfde bpm met wavelab (zdarlight van digitalism, boy meets girl van walken, same man van till west & dj delicious en teasing mr charlie van steve angello) Als ik deze 4 tracks inlaad in session, en ze staan echt op 4 verschillende sporen, klopt die warping toch niet meer, alleen als ik ze de eerste keer lanceer lopen ze gelijk, maar na wat keren oefenen krijg ik ze niet meer gelijk.. Aan wat kan dat dan weer liggen ?
Maar in ieder geval, funky shit !!!:L

weet je zeker dat je ze gewarped hebt? Het originele BPM van de tracks is niet van belang namelijk. Zo gauw de tracks gewarped zijn moeten ze strak in de mix liggen.
Check anders even of er bij de wav's die je gebruikt een ".asf" bestand is aangemaakt. Hierin staat onder andere de warpinfo van de desbetreffende track.

met warpen, bedoel je dan gewoon dat venstertje "warp" aanzetten ?... Of het echt maken van warpmarkers ? Dit laatste heb ik nog niet gedaan. ik heb gisteren nog tot 3u 's nachts doorgedaan :-)
Echt al een verslaving aan't worden hier :)
Nog ff een klein vraagje. Ik heb nu mijn cme keybord aangesloten op ableton, maar ik zocht eigenlijk iets
specifieker een controller voor alles aan te sturen in ableton zoals fader en aparte kanalen en effecten enz...
Iemand een tip voor mij ?...

grtz,

David

Origineel geplaatst door davidoff33
met warpen, bedoel je dan gewoon dat venstertje "warp" aanzetten ?... Of het echt maken van warpmarkers ? Dit laatste heb ik nog niet gedaan. ik heb gisteren nog tot 3u 's nachts doorgedaan :-)

Dan zijn je tracks dus naar alle waarschijnlijkheid niet goed gewarped. Warp venster aanzetten en dan kan de pret (of niet) beginnen dmv het plaatsen van warpmarkers (strak zetten op metronoom en/of een andere beat).

Nog ff een klein vraagje. Ik heb nu mijn cme keybord aangesloten op ableton, maar ik zocht eigenlijk iets
specifieker een controller voor alles aan te sturen in ableton zoals fader en aparte kanalen en effecten enz...
Iemand een tip voor mij ?...

Evolution uc33e.
Als je geen faders wilt zou je kunnen kijken naar een Behringer bcr2000.

Back