jp 8000 vraagje ( tekenen in cubase )

steve r

Stamgast
Hallo !!

Ik kan perfect bijv mijn filter recht omhoog trekken in cubase.

Het lukt mij alleen niet om hem strak omhoog en naar beneden te laten gaan. Heb al bij het penseeltje zitten kijken maar dat werkt niet echt ...

Kan iemand mij helpen ??

Dacht dat het volgende wel werkt: als nu eens rechts klikt en "Line" kiest. dan kun je van punt naar punt een lijn trekken die gelijkmatig verdeelt is.

Je bedoelt een schuine lijn omhoog/ naar beneden?
Op de atari( PC is dit vlgns mij hetzelfde) moest je dan volgens mij ctrl+alt en dan vlgns mij ook linker/rechter muisknop en dan in een bepaalde volgorde loslaten..
Zit nu op m'n werk..kan het dadelijk thuis wel ff proberen.

Origineel geplaatst door Eraser127
Dacht dat het volgende wel werkt: als nu eens rechts klikt en "Line" kiest. dan kun je van punt naar punt een lijn trekken die gelijkmatig verdeelt is.

precies .. op deze manier kun je als een lineaal alles zo strak recht krijgen als je maar wilt .. waar je echter nog wel even op moet letten is dat je in je grid instelt hoeveel stappen er te zien zijn.. als je zeg maar alles in veel stappen zichtbaar heb kun je dingen veel strakker krijgen dan dat je maar in een lengte van een paar grote blokken een lijn moet trekken..

als je begrijpt wat ik bedoel, dus ff de quantize juist instellen..

het gaat niet om een strake lijn omghoog of naar beneden ben ff de naam kwijt !

Boog omhoog en dan in een boog naar beneden. Dus het princiepe dus is dat bijv je filter aan uit aan uit maar dat krijg je niet door een rechte lijn schuin omhoog !

grtz
s

je kan in plaats van line ook kiezen voor parabola.. :eureka:

ja maar als ik dat doe dan krijg je 1 rode dikke lijn te zien ?
geen mooie parabola

Back