Eerste Access Micron indruk

koekebakker

Olie op het vuur
na 5 minuten spelen:

Kolere zeg! wat klinkt die ,lief ogende, bak vet en ongeloofelijk hard :) (voorbeeld :
M Rythem 04) Ik ben zeer inder de indruk van het drum gedeelte. WOW!

Nog meer tevreden Micon gebruikers?

Re: Eerste Access Micron indruk

Origineel geplaatst door koekebakker
na 5 minuten spelen:

Kolere zeg! wat klinkt die ,lief ogende, bak vet en ongeloofelijk hard :) (voorbeeld :
M Rythem 04) Ik ben zeer inder de indruk van het drum gedeelte. WOW!

Nog meer tevreden Micon gebruikers?

De Access Micron:confused: Wasda voor een bak:)

Re: Re: Eerste Access Micron indruk

Re: Re: Eerste Access Micron indruk

Origineel geplaatst door nuane
De Access Micron:confused: Wasda voor een bak:)

'n Alesis Micron met 'n virus in de firmware? :geslaagd:

Erg leuk bakkie, alleen jammer dat die van mij meteen weer terug moest voor reparatie. Een van de drie encoders reageerde maar voor de helft.

Heb je trouwens de nieuwste firmware er al opgezet? Die werkt een stuk fijner en voegt wat leuke features toe.

Wat ben ik toch een dronken lul (no shit) (natuurlijk is het een Alesis)
Eeuwige spijt.... Ik schaam mij diep.
Nu een feestje, morgen R ik de FM. en ga ik echt aan de slag. Heerlijk ;)
Best naar dat ie meteen terug moest. Ik had direkt een nieuwe geeist. volgens mij is dat ook
wetterliojk toegestaan als het produkt na 2 seconden al kaduk is.

Die virus Ti kan nog wel ff wachten. Zeker nu ik weet dat ik er alleen gekloot mee ga ondervinden.

Re: Re: Re: Eerste Access Micron indruk

Re: Re: Re: Eerste Access Micron indruk

Origineel geplaatst door DavidMenting
'n Alesis Micron met 'n virus in de firmware? :geslaagd:

Erg leuk bakkie, alleen jammer dat die van mij meteen weer terug moest voor reparatie. Een van de drie encoders reageerde maar voor de helft.

Heb je trouwens de nieuwste firmware er al opgezet? Die werkt een stuk fijner en voegt wat leuke features toe.

Dat geklooi heb ik ook onderhand met de derde ion, alleen de eerste ion die ik had was perfect en die had ik weg gedaan omdat er een hapje verf af was(achteraf stom maar dat weet je ook niet van te voren).
De latere ions hadden hele grote zwarte gaten in de berijken van de knoppen, ik moest bepaalde knoppen een hele omwentelig extra draaien, ook gedram met krakende en onregelmatig volume op de outputs, ik heb hem terug gebracht naar de winkel en me geld terug gevraagd, met een optie om het weer te proberen als de ion terug is van de reperatie, al hoor ik alleen maar verhalen van foute ions die naar de reperatie gaan en terug komen met dezelfde of nog meer problemen.
Beste lijkt mij om met een perfecte ion/micron zonder gebreken te beginnen anders heb je als je hem niet omwisselt voor een ander, van het begin tot het eind dat je hem hebt geheid gedram.

Origineel geplaatst door koekebakker
Wat ben ik toch een dronken lul (no shit) (natuurlijk is het een Alesis)
Eeuwige spijt.... Ik schaam mij diep.
Nu een feestje, morgen R ik de FM. en ga ik echt aan de slag. Heerlijk ;)
Best naar dat ie meteen terug moest. Ik had direkt een nieuwe geeist. volgens mij is dat ook
wetterliojk toegestaan als het produkt na 2 seconden al kaduk is.

Die virus Ti kan nog wel ff wachten. Zeker nu ik weet dat ik er alleen gekloot mee ga ondervinden.

hoe vindt je hem? beter slechter als de virus?

Re: Re: Re: Re: Eerste Access Micron indruk

Re: Re: Re: Re: Eerste Access Micron indruk

Origineel geplaatst door anoniempje
Dat geklooi heb ik ook onderhand met de derde ion, alleen de eerste ion die ik had was perfect en die had ik weg gedaan omdat er een hapje verf af was(achteraf stom maar dat weet je ook niet van te voren).
De latere ions hadden hele grote zwarte gaten in de berijken van de knoppen, ik moest bepaalde knoppen een hele omwentelig extra draaien, ook gedram met krakende en onregelmatig volume op de outputs, ik heb hem terug gebracht naar de winkel en me geld terug gevraagd, met een optie om het weer te proberen als de ion terug is van de reperatie, al hoor ik alleen maar verhalen van foute ions die naar de reperatie gaan en terug komen met dezelfde of nog meer problemen.
Beste lijkt mij om met een perfecte ion/micron zonder gebreken te beginnen anders heb je als je hem niet omwisselt voor een ander, van het begin tot het eind dat je hem hebt geheid gedram.

Denk eraan om in de toekomst een iontje te halen. Dus vragen dat ze het apparaat uit de doos halen zodat ik kan kijken of het ook dezelfde problemen vertoont? Hoe test je dat het snelst?

:)

Re: Re: Re: Re: Re: Eerste Access Micron indruk

Re: Re: Re: Re: Re: Eerste Access Micron indruk

Origineel geplaatst door gremlin23
Denk eraan om in de toekomst een iontje te halen. Dus vragen dat ze het apparaat uit de doos halen zodat ik kan kijken of het ook dezelfde problemen vertoont? Hoe test je dat het snelst?

:)
Gewoon aan alle knoppen draaien en kijken of ze meteen reageren. Da's bij een Micron natuurlijk een stuk makkelijker :biertje:

Alle knoppen encoders nalopen en het voledige berijk van 0 tot 127 uitproberen. het display springt op de waardes van de knoppen die je draait, dus je kan op het display meekijken wanneer de parameter stopt met veranderen terwijl je nog wel aan de knop draait, ik had er zo drie tussen zitten, en een knop die was echt te gaar, daar zaten verschrikkelijk grote zwarte gaten in.

als je bijv net zo,n klote knop bij de filters heb dan baal je helemaal goed, heb je nooit mooie filtersweepjes als je er aan draait.

btw bij de laatste ion flashte mijn pitch wheel ook uitzichzelf misschien ook iets om op te letten!

Origineel geplaatst door anoniempje
hoe vindt je hem? beter slechter als de virus?

Moeilijk te zeggen anoniempje . op "percussie" vlak is de micron meester, maar als het op de
standaard trance pads en zaagjes aankomt prefereer ik de virus. Ik ga morgen ff wat dieper in
het moddelen van sounds maar mijn eerste indruk is dat de micron een heerlijke aanvulling gaat
worden op de komende Virus (met OS1.1) ik wacht zeker op de 1.1 recensies.

De micron is wel een bak om "verliefd" op te worden. Een klein speels en kinderlijk
design die zonder problemen die de vetste, hardste en sfeervolste sounds kan voortbrengen.
En de prijs.... need I say more? Nu is het wachten op de prachtige Micron patch editor van
Vyzor om sneller freaky sounds eruit te draaien.

Een perfecte bij-synth als je het mij vraagt.
voorlopig kan ik nog wel even zonder de Virus. Het valt mij op dat ik verdomd weinig negatieve
reacties heb gelezen over dit bakje (op wat hardware issues na, waar ik geen last van heb)

Laatst gewijzigd:
Extragratis tips: Gebruik niet voor alles de mg-4 filter. Maak een "default" program waar je alles alleen door 1 filter (serieel ipv parallel) routeert; "normaal" sounddesign wordt zo een stuk leuker.

Origineel geplaatst door Yoozer
Extragratis tips: Gebruik niet voor alles de mg-4 filter. Maak een "default" program waar je alles alleen door 1 filter (serieel ipv parallel) routeert; "normaal" sounddesign wordt zo een stuk leuker.

Ah, Leuk dat je erover begint. Ik was al op zoek naar een init programma of een new program
button combinatie. Zelf maken dus en goed bewaren....

Onder SFX zit de Default patch. Als 't goed is zit 'ie ook standaard in je Favorites.

Gewoon een paar keer duplicaten, dan raak je hem zeker niet kwijt.

Dit snap ik niet... Hoe kan ik de X,Y, en Z draaiknoppen toewijzen aan modultie functies?
In de presets merk ik dat ze voor vele modultie doeleinden gebruikt worden, maar ik
kan ze niet vinden. De manual zegt hier overigens ook niets over :frons:

Het staat naar mijn weten ook niet onder CC 1-119 want dat vind ik niet terug in de presets.
Iemand een idee? Category gebonden is het god zij dank niet.

Laatst gewijzigd:
Back