Jarre luistersessie, impressie van dit mini-event

synthmann

Ouwe rot
Gisteren naar de luistersessie geweest in Amsterdamse bioscoop The Movies alwaar een ongeveer 20 minuten lang "excerpt" te horen was van JMJ's nieuwe noot-voor-noot in dolby 5.1 surround opgenomen album AERO.

De ontvangst was prima, iedereen kreeg een promo cd single van "aerology" en een geplastificeerd pasje om op te spelden/hangen. Je kon gratis wat te drinken bestellen aan de bar van de bioscoop voordat de zaal openging. Toen de zaal openging kon iedereen een plekje zoeken, het was een kleine zaal, capaciteit 125 personen schat ik. Een aantal plaatsen (in het midden van het geluid) waren voor VIP gereserveerd maar daar waren er blijkbaar een aantal niet van komen opdagen dus mocht je daar ook gaan zitten.

Hoewel ik het idee had dat de meeste mensen met VIP pasjes gewoon fans waren die voor een website schrijven, ik had niet de indruk dat de voltallige muziekpers aanwezig was of ze lijken wel heel erg op Jarre fans (en die pik je er zo uit :D )

Ik zat zelf op een van de achterste rijen, niet ideaal voor het beste geluidsbeeld dus, maar goed.

Jean-Michel werd aangekondigd en tevens de mededeling dat ie geen tijd zou hebben voor foto's/handtekeningen etc..vanwege drukke interview schema.logisch, ik had niet verwacht dat ie met tientallen dwepende fans bier zou gaan drinken en tech-talk zou gaan houden.

Jean-Michel kwam binnen in sportief/casual kleding met een kapsel dat nodig wat professionele hulp van een tondeuse zou kunnen gebruiken, maar ja....laten we daar niet over vallen.

Hij gaf wat informatie die al weken op diverse websites staat (25.000.000 home cinema sets in europa bij huishoudens, bladibladibla etcetera...). Verder bedankte hij een aantal fans die weer uit uithoeken van europa waren gekomen om hierbij te kunnen zijn (hoezo niks te doen????).

Ondertussen waren alle foto-nerds druk bezig Jarre blind te maken door niet-aflatend foto's te nemen (zijn waarschijnlijk allemaal onderbelicht want op de afstand waarop de meesten stonden werkt geen enkele flitser). Als ik Jarre was zou ik knatergek worden van zo'n leger foto-nerds die me 50 keer op dezelfde manier op de foto willen hebben. Ik had ook de indruk dat ie het wat overdreven vond.

Tevens maakten velen al foto's van het witte bioscoopdoek.......interessant......:confused:
Ook maakten velen foto's van een postertje iets groter dan A4 formaat met die AERO ogen erop....lekker boeien, volgend jaar koop je op een concert gewoon een poster!

Okey, Jarre haaste zich weer weg en de muziek begon.

stukjes van Oxygene2, zoolookologie, oxygene4, chronologie6, aerology en nog een nieuw nummer herinner ik me gehoord te hebben, oh ja en souvenir of china. kan best dat ik iets mis maar voor de indruk maakt het niet uit.

ondanks dat ik achteraan zat kreeg ik een goede indruk van het geluid en het was dus echt VET!!! Om een voorbeeld te noemen de "claps" in souvenir of china die spoelden letterlijk over je heen als een grote golf water in een golfslagbad, zeer gaaf en uniek!! Ik had wel het idee dat de geluidsset die ze hadden opgesteld niet echt geweldig was. De stereo promo single klonk namelijk bij thuiskomst veel gaver dan in de luistersessie, de tweeters daar stonden veel te hard.

Oxygene 2 was behoorlijk anders gearrangeerd, moest er even aan wennen maar klonk goed goed, ik denk dat het straks vanaf de cd thuis pas echt goed te beoordelen is.

Veel arpeggio's en gefilterde geluiden vlogen rondom je heen en er werd ook redelijk wat gecross fade, van linksachter naar rechtsvoor zeg maar, ook waren er geluiden die altijd in 1 box gepositioneerd waren.

Ik kijk dus nog meer dan voorheen al uit naar het album en het gaat echt iets gaafs worden.

Jarre kwam na de muziek weer terug en bedankte nogmaals de fans ( en weer met name die wat van ver zijn gekomen) en zei dat het cd boekje helemaal is gebruikt om te vullen met foto's die de fans hebben ingestuurd vorig najaar.
Hij was weer vlug weg richting interviews en in het cafe/bar gedeelte werden weer gratis drankjes ter beschikking gesteld en allerlei snacks rondgebracht (lekkere bitterballen!). Jarre gaf interviews in het pand en op een gegeven moment gingen er allerlei borden met warm eten richting de zaal waar hij waarschijnlijk zat en ben ik er maar vandoor gegaan. Er zijn vast fans geweest die de rest van de middag in de bar zijn blijven hangen om een glimps van hem op te vangen toen ie ongetwijfeld in een klaarstaande taxi sprong. Maar dat weet ik dus niet.

resume overvlakkee, geslaagde luistersessie, zeer de moeite waard en leuk om de AERO hype te voeden! Gaat allemaal dat AERO album kopen als het uitkomt!

Laatst gewijzigd:
Voor de liefhebbers dan :)

Attachments

• jarre.jpg
    jarre.jpg
    14,5 KB · Bekeken: 205
Binnenkort ook een video-interview met monsieur op Planet.nl. Hij vertelde o.a. dat er in 2005 bijna zeker een Europese tour komt waarbij hij ook Nederland aan wil doen.

Verder gaat hij voor Unesco optredens verzorgen in de woestijn, ontwikkelingswerk avec le synth dat is :okdan:

Hey! Zat je rechts achter mij? Ik ben degene in het rood vooraan op IMG_1516.jpg :)

Jammer was wel dat de dag verpest werd, doordat de DVD van de luistersessie gejat werd. :(

Laatst gewijzigd:
Jaja, ik was er ook! :D Degene in het zwarte pak met de bekende JMJ Chanel bril. :P

Ik begrijp alleen niet dat je foto's hebt waar Jarre met die fans erop staat, Ursamajor? We werden gelijk de bios uitgekickt. :P

Je ziet mij zitten met een fototoestel op het plaatje IMG_1503.jpg (links, met het zwarte haar)

Origineel geplaatst door bombario
Voor de liefhebbers dan :)

Krijg nou wat! Zat er ook een Zwollenaar in de zaal?! ;)

Nog meer toevalligheid: Bart Koop (beheerder Jarre.net) stapte in de trein waar ik in zat en ging ook gewoon heel toevallig bij me zitten. :P

Oh ja... waar blijft die video interview van Planet.nl nou eigenlijk? Ik sta er namelijk ook op. :P

Origineel geplaatst door Mennomoog
Oh ja... waar blijft die video interview van Planet.nl nou eigenlijk? Ik sta er namelijk ook op. :P

Gevonden:

Jarre Interview Listening Session

Menno: ik zie jouw er niet op terug en de plus minus 10 interview die ze met mij deden is ook terug gebracht tot een zinloos stukje over wat het is om jarre leuk te vinden (ik ben die eerste dude die geinterviewd wordt voor die of gene die mij niet kennen)

Overigens als je goed oplet hoor je jarre melden dat hij misschien in 2005 een tour door europa gaat doen en Nederland ook wel wilt aandoen :P

cheers,

Stefan

Dankjewel Stefan!!!!!!!!! :okdan:

Ja, er is nogal wat weg gecut in de montage, die beelden die ze van mij namen met de poster hebben de eindmontage niet gehaald. Maar ach, toch goed nieuws om te horen dat ie misschien in 2005 in Nederland komt tijdens het touren. ;)

Die cameraman heeft trouwens de MIC level veel te hoog gezet, het geluid stoort ontzettend!

Oh ja Stefan, nog harstikke bedankt voor die poster!!!! :okdan: :okdan: :halleluja

Hehehe, wat ziet-ie er uit zeg... ik zou zó een straatkrant van 'm kopen! :D

Moest wel lachen om die muts met de zonnebril uit dat filmpje: "zéér vernieuwend...de vernieuwende muziek waar ik als jongere generatie zo van kan genieten". Blàààààààt!
Kom op zeg, ik mag graag een moppie Jarre horen... maar vernieuwend?
Het enige nieuwende aan Jarre is meestal de volgorde van zijn greatest hits op de cd...

Oh ja Stefan, nog harstikke bedankt voor die poster!!!! :okdan: :okdan: :halleluja

Zit wel goed hoor... helaas worden die dingen nu op het internet verkocht voor vrij veel geld whahaha... (nja als ik m niet aan jouw had gegeven had ik het wel aan een andere jarre fan gegeven).

Jaja, ik was er ook! :D Degene in het zwarte pak met de bekende JMJ Chanel bril. :P

Ik begrijp alleen niet dat je foto's hebt waar Jarre met die fans erop staat, Ursamajor? We werden gelijk de bios uitgekickt. :P

Je ziet mij zitten met een fototoestel op het plaatje IMG_1503.jpg (links, met het zwarte haar)

Beetje laat antwoord:
We hebben de hele middag gewacht tot de bios weer open ging. Toen konden we weer naar binnen en om een uur of 18:00 was Jarre klaar met interviews geven en had hij een kwartiertje tijd voor ons. Hij heeft wat handtekeningen uitgedeeld en handen geschud. (ik was de mijne nooit meer!)

Was een super ervaring!

Back