Quasimidi Variator gezocht!

Status
Please reply by conversation.

MindBleep

The Master Returns!!
Ik zoek deze jongen

Ik wil het liefst met gesloten beurs ruilen ,omdat mijn portemonae van uienleer is ,en elke keer dat ik hem openmaak ik moet janken!!:D

Attachments

• variator.jpg
    variator.jpg
    86,1 KB · Bekeken: 140
Hey... ik kan mijn eigen posting niet wijzigen.. dan maar een nieuwe:

Mindbleep: Waarom zoek je eigenlijk een Variator? Ik heb zelf de raven maxx en het is eigenlijk gewoon een rompler met een stepsequencer. De filters zijn helemaal niets. Ik denk dat je tegenwoordig veel leukere/betere synths krijgt die een goed alternatief zijn voor de rave/variator.

Nou ,het zit namelijk zo....
Op de MM had ik hem beluisterd toendertijd .
Ik had toen Andreas Wessels gesproken van Quasimidi op de beurs.

En vertelde mij dat wat niet is vermeld op synrise.
Is dat de variator was wel degelijk een verbeterde versie van de Raven Maxx was
Met de verschillen die ik al eerder aangaf.

En eerlijk gezegd heeft elke synth zo zijn charme,het is maar welke muziek je maakt en hoe je opneemt,kortom je eigen ,,Cup of Tea"toch?

Andreas Wessels vertelde wel vaker dingen die niet waar waren. Zo zei hij destijds tegen me dat de volgende QM synth (dat werd dus de Sirius) ook sample ram zou krijgen zodat je je eigen samples zou kunnen gebruiken. Bleek dus niet waar te zijn. Ook had hij mij een korting beloofd op de 309 omdat ik een keer voor niets naar Goch was gereden (daar woonde hij destijds). Die korting kon hij achteraf niet waarmaken, mocht niet van QM....

Iedere synth heeft zijn charme inderdaad, maar ik zou nu niet meer voor een Raven/Maxx/Variator gaan. Ik betwijfel of QM nog een update voor de Raven Maxx naar Variator heeft uitgebracht. Ze waren toen al druk bezig met het ontwikkelen van Polymorph, 309 en later Sirius. En toen was het einde Quasimidi.
De Nucleus is er ook nooit gekomen, dat werd de Polymorph, zonder toetsen dus.

Hallo zusammen, Hi there.

leider kann ich kein Holländisch aber ich hoffe jemand von Euch versteht wenigstens mich ;o)

Also die Bilde vom Variator stammen von meinem persönlichen Sammlerstück.
Der Variator hat tatsächlich etwas ander Sounds als der RavenMax, da er einer von 6 Einzelstücken, speziell für die Musikmesse 1996 in Fankfurt produziert wurde. Technisch sind sich die beiden Synth bis auf das Design ähnlich.
Der Variator hat aber einige spezielle Sounds die Ihn auf der Welt einzigartig machen und dennoch ist er kompatibel zum RavenMax und dessen Software.
So viel ich weiß gibt es nur noch ganz wenige von den 6 Stück.
Einer steht beim Jane Michel Jarrè, wo die anderen 4 Stück sich befinden ist mir nicht bekannt.
Ich besitze wie gesagt eines der sehr seltenen Modelle -siehe die Fotos- welches noch original von Quasimidi versiegelt ist und bei mir nur unter Verschluß steht und nur ganz wenig in meinem Zimmer von Zeit zu Zeit gespielt wurde.
Eine tolle Maschine mit einmaligen Sounds und super Klang.

Gruß
Thomas -Eistiger@gmx.de-

Hai Thomas,

Danke nochmals fur die bilder.
Und fur deine story!

Grúbe Dennis:mega:

Origineel geplaatst door Eistiger
Hallo zusammen, Hi there.

leider kann ich kein Holländisch aber ich hoffe jemand von Euch versteht wenigstens mich ;o)

Also die Bilde vom Variator stammen von meinem persönlichen Sammlerstück.
Der Variator hat tatsächlich etwas ander Sounds als der RavenMax, da er einer von 6 Einzelstücken, speziell für die Musikmesse 1996 in Fankfurt produziert wurde. Technisch sind sich die beiden Synth bis auf das Design ähnlich.
Der Variator hat aber einige spezielle Sounds die Ihn auf der Welt einzigartig machen und dennoch ist er kompatibel zum RavenMax und dessen Software.
So viel ich weiß gibt es nur noch ganz wenige von den 6 Stück.
Einer steht beim Jane Michel Jarrè, wo die anderen 4 Stück sich befinden ist mir nicht bekannt.
Ich besitze wie gesagt eines der sehr seltenen Modelle -siehe die Fotos- welches noch original von Quasimidi versiegelt ist und bei mir nur unter Verschluß steht und nur ganz wenig in meinem Zimmer von Zeit zu Zeit gespielt wurde.
Eine tolle Maschine mit einmaligen Sounds und super Klang.

Gruß
Thomas -Eistiger@gmx.de-

Hmmm. kauf dich ne tüte deutsch, hat mich auch gehilft...:D

Thomas, könntest du die bilder auch hier im forum posten? Bin auch daran interessiert.

Vielen dank im vorhinein.

Klaus

Vind het toch fijn dat Thomas me verhaal bevestigd.
Zat er gelukkig niet naast ..........:D

..

..

als er maar zes van zijn,met 2 in handen van resp. de bouwer en j.m.j..zal het wel niet meevallen een van de andere 4 te vinden .....8o)

Re: ..

Re: ..

Origineel geplaatst door RednoiZ
als er maar zes van zijn,met 2 in handen van resp. de bouwer en j.m.j..zal het wel niet meevallen een van de andere 4 te vinden .....8o)

Maar als het lukt,heb je ook wat....een raven max lijkt me makkelijker te vinden en vast beter geprijst ook,een van zes zal ook wel de prijs opdrijven..
In ieder geval...SUCCES!!:D

Jeetje: EUR 955,00... dat is een hoop geld voor een overgespoten raven.

Ja is dezelfde, staat opnieuw te koop.

Status
Please reply by conversation.
Back