Dilemma -Juno's vs Vsynth XT /Andromeda enz

M.Whitman

Stamgast
Good meuning ,

graag jullie mening ;

Ik heb 2 Juno 60s (beiden met Kenton dcb)
Juno 106
JP8080

Nu vraag ik me af als ik dit alles kan "vervangen" door Virus Ti ,Andromeda,VsynthXT of andere ...
Enige eis is dat ik ,voor zover mogelijk, nog altijd die typische Juno ,dx7,jp 8080 klanken
wil kunnen reproduceren .

Dank bij voorbaat

:halleluja

Moeilijk te zeggen, maar als je toch naar 1 machine terug zou willen dan zegt mijn gevoel andromeda.

Heb zelf geen 1 van jou genoemde synths gehad. Maar kan me voorstellen dat je het geluid van echt analoog waardeerd!
De andromeda is een diep, best moeilijk te programmeren synth maar wel erg breed als ik het goed heb.

Heb wel de v-synth gehad, maar om die multitimbraal te gebruiken raad ik af. Misschien in os.3 als die ooit komt!

Heb je iets tegen samples? ander zou je ook de spectralis of alesis fusion eens kunnen bekijken. Hier kun je dan samples
in stoppen van alle synths die je nu hebt ;-)

succes!

Waarom je dit in softsynths neerzet, geen idee - magoed.

Nee, niet doen. Doe een Juno-60 weg en de 106, maar houd er eentje. De Virus doet -niet- de Juno na en zo'n vette chorus als er op zit kom je er ook niet in tegen. De V-synth is een alternatief als je de JP weg wil doen, maar het zou zonde zijn als je de rest niet wil verkennen.

Typische DX-geluiden komen eigenlijk uit geen van de genoemde apparaten.

"Supersynths" om alles te vervangen gaan je altijd tegenvallen. Supersynths op zichzelf om de collectie aan te vullen; niks mis mee :).

ben je gek geworden?

een juno60 wegdoen?

BEN JE GEK GEWORDEN?!!!!!!

Misschien is een Waldorf Microwave XT iets voor je?
Om te beginnen kun je dan al leuk gaan experimenteren met wavetablesynthese. :) Je kunt er FM-sounds mee maken, stevige leadsounds (ook wel supersawachtige als dat is wat je wilt) en hij is qua editmogelijkheden behoorlijk uitgebreid. Als je een van jouw JUNO's verkoopt en nog wat tientjes neerlegt, moet je zeker wel kunnen slagen.

Ik durf wel te zeggen dat een TI een leuke vervanger is voor je JP, maar vwb die andere synths zou ik ze niet wegdoen. Je zou inderdaad 1 juno60 weg kunnen doen voor wat centen, maar als centen geen probleem zijn dan zou ik ze lekker houden.

Goh, wat zijn we het allemaal eens! :D

Inderdaad: het juiste antwoord is 1 Juno-60 houden en dan iets van een Virus Ti erbij (of Virus C, als je budget wat krapper is...)

Wil je wat dieper in synthese duiken, kijk dan eens naar een NordModular G2, ook goed voor de FM patches etc.
Maar wat je ook doet: zoiets lekkers als een Juno-60 vind je niet gauw, en helemaal niet voor die prijs.
Wegdoen = spijt krijgen!

Andromeda+dx7=opgelost ;)

- een Juno60 hou je
- die andere juno60 geef je aan mij
- de JP en 106 verkoop je
- deze vervang je door virus b/c/ti, Modular G2 of A6

Lijkt me de ideale oplossing!

ik heb ooit al es mijn Juno 60 (incl ingebouwde Kenton) ,DX7,Juno106,Poly 800 weggedaan dus wil nie
trug dezelfde fout maken ....Mss spaar ik maar door dan voor een TI of een Andy al moet ik eerlijk toegeven dat ik
die Junos en Dx7,poly 800 weinig of niet gebruik!

wel euh niks wegdoen zou ik zeggen. misschien 1 Juno. voor de rest niets. Kopen van een nieuwe synth? depends what You want. misschien een TI.

edit: eigenlijk een dom antwoord van me aangezien dit ongeveer de summary is van de mensen voor me.

Ik vraag me af waarom je je analoogjes nooit gebruikt en dan toch iets met dezelfde klank terug wilt. Gaat 't dan om de bediening? Als je iets nooit gebruikt, kun je het eigenlijk net zo goed verkopen, anders heb je er toch niks aan. Vraag jezelf eerst af wat je tegenstaat aan wat je nu hebt om te gebruiken en daarna waarom je andere spullen dan wel zou gebruiken. Volgens mij moet dat voor jezelf wel 'n hoop duidelijkheid geven.

Dat soort gear zou je nooit weg moeten doen. :)
Zelf ben ik een grote van van de Access Virus TI. je haalt er geluiden uit die je met andere synths niet (tjah zeg nooit nooit) krijgt. Maar vooral de juno sounds enzo maar dan net ff anders.

Wat je vaak hoort is dat de Juno etc zwaar gedateerd zijn. Maar het is ook net wat voor
muziek je maakt. Het mooitste vind ik zelf dat je geluiden hebt die een ander
niet heeft. Al heeft diegene dezelfde synth. Zolang je nieuwe patches kan downloaden
en kan blijven uitbreiden, zodat je niet alle geluiden gehad heb na 1 jaar, vind ik het best :)

Origineel geplaatst door fjoesz
ben je gek geworden?

een juno60 wegdoen?

BEN JE GEK GEWORDEN?!!!!!!

:biertje:

Al gedacht aan de Alesis Ion?
Kun je kiezen uit een tal filters die de filters van oude bekende synth nabootsen...

Back