De zoveelste USB/FW audio vraag... welk Audiocard voor laptop ? enz...

Exorbis

PhonoFiel
Ja ja, natuurlijk zou men automatisch reageren met "zoek ff op het forum"... *zucht*
en geloof me, ik heb niet voor niets eerst talloze uren lopen dwalen door de 100en pagina's op het forum,en zonder concreet resultaat, voordat ik toch genoodzaakt was om toch maar een threadje erover te starten.

Goed,
Ben dus op zoekende naar een USB audiocard, FireWire mag ook, maar liever een USB.
Ik heb zelf altijd de USB AudioPhile gebruikt op m'n oudere laptop, en ben er wel tevreden mee geweest.
Toch vindt ik dat ik aan een vervangde USB audiocard toe ben, b.v. dingen zoals extra input(s) & output(s), direct monitoring, meervoudige (onafhankelijke) audiokanalen zijn zeker gewenst.

Wat me wel opviel, is dat de grote broertje genaamd "Quattro" heel vaak werd genoemd.
Op het eerste gezicht een prima vervanging voor m'n huidige USB Audiophile zou ik zeggen...
Maar heb om de twijfel uit de wereld te helpen, er toch een paar vraagjes over;

- 4x in&output, kan ik dus 2 verschillen geluids bronnen/kanalen mee gebruiken of afscheiden ? zeg maar b.v. met Tracktor DJ om 1 output te gebruiken als monitoring/que/headphone, en de andere output als MainOut ?
Op m'n AudioPhile is het mij iig niet gelukt om 2 onafhankelijke geluids kanalen toe te wijzen aan de in&outputs...... ... .. of ik ben gek en doe iets verkeerd.
- In hoeverre heeft de zogenaamde Omni I/O dienst bewezen ? en zijn die kabels en toebehoren normaal geprijsd ?
- Is de Quattro wel een geschikte vervanging ?
- Wat zijn jullie persoonlijke bevindingen ?
- En mocht de Quattro toch niet de ware zijn, wat zijn de gelijkwaardige alternatieven ? Andere suggesties zijn dus ook welkom.

M'n Laptop info;
WinXP SP2 bla blah blah
Centrino 2Ghz, 2mb 2Lcache
1Gb Ram
helaas maar 1x FW, dus vandaar dat ik eigenlijk een USB Audiocard prefereer
wel een PCMCIA cardbus slot over ter beschikking, indien nodig

Oh ja, voordat ik het vergeet, €300 is zo mijn orïentatie budget, meer of minder mag ook.

Dus leef jullie uit wat betreft feedback !

:D

Zo onduidelijk was m'n vraag toch niet ? :confused:

Aangezien je meerdere I/O wilt zou ik voor een USB 2.0 oplossing gaan rondkijken (eigenlijk zou ik firewire boven USB prefereren).

De Quattro is niet meer te vinden op de m-audio site, zit deze nog steeds in hun catalogus? De Firewire Audiophile, voldoet die niet precies aan je eisen (behalve dan dat deze niet USB is)?

Hoeveel in en outputs wil je hebben? Ga je in de toekomst nog wat doen met in-/out-puts ?
Ik zou toch een klein beetje vooruit kijken bij het aanschaffen van een audio interface.

:)

@Acidfever
Ik heb helaas zelfs op m'n nieuwe laptop maar 1x Firewire, die ik eigenlijk wou gaan gebruiken voor m'n externe HD.
Gelukkig valt dit probleempje wel op te lossen doormiddel van een PCMCIA-Firewire controller, heb er inmiddels er één besteld, dus FireWire is nu wel een optie :)

@Thunderous
Minimaal 2x stereo ins en 2x Stereo out, dus 4x in 4x out heet dat tegenwoordig ? (aangezien ik eigenlijk alles in stereo beredeneer)
Ben dus wel van plan de meerdere I/O's te gebruiken, waaronder ook Midi etc...

Laatst gewijzigd:
Back