live improvisatie keyboardsampler vraag

reddread

Muzique Plastique
Ik maak regelmatig live geimproviseerde electronische experimentele muziek.
Af en toe gebruik ik daarbij ook keyboardsamplertjes zoals de sk-serie van casio en de yamaha vss-200.
Voordeel van deze is dat je snel kunt samplelen en direct kunt spelen. effectje toevoegen klaar.
Nadeel: slechte samplekwaliteit en ruis.
Ik ben dus op zoek naar een keyboardsampler waarmee ik live via line-in en mic kan samplen, eventueel snel loopen, effecten toevoegen en spelen. en dan wel met een goed geluidskwaliteit (16 bits of zo)
Welk sampler is hiervoor het meest geschikt?

bij voorbaat dank voor de reacties

dread

Ik gebruik een looper om live te samplen. Loopers zijn samplers of delays waarmee je heel snel loops kunt maken en, afhankelijk van de features, kunt overdubben, undo-en etc. Naar mijn mening werken deze veel handiger voor live gebruik, want je kunt ze vaak volledig met pedalen besturen. Zie ondermeer onderstaande threads:

Loop-delay

Frippertronics en SoundScapes

Wat en hoe samplen jullie nou eigenlijk???

** MOD: misschien wat looper threads samenvoegen?

De nieuwe Korg Radias kan dat. Kun je zien in een filmpje op sonicstate. Heel coole feature vind ik zelf :W

Inderdaad de Radias is niet zo goedkoop. Wel een zeer mooi ding vind ik, qua uiterlijk. Qua sound lijkt het me ook wel oké, erg leuk dat er ook pcm samples in zitten naast de VA engine. En de vocoder jah... die is vet 8)

1 woord: Ensonique EPS, bij interesse mail me, heb er eentje te bestoffen.

Axel

Terwijl je speelt samples inladen, opnemen, bewerken, etc...
veel midi in en uit simultaan

Ensoniq EPS16+ is 16 bits. Ik heb er een te koop staan met 2MB geheugen en output expander, de olde Ensoniq Mirages zijn 12 bit of misschien zelfs 8-bit

Back