Monitor veroorzaakt vervelende noise

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
Er staat een 15" monitor net achter mn scratch mixer en ik heb twee muizen aan mn pc gesloten zodat ik ableton en pro tools van zowel achter de draaitafels kan bedienen als aan de desk. Dat werkt allemaal vlekkeloos. Maar! Telkens als dat 15" scherm aanstaat, komt er een vervelend noisy geluid uit mn mixer =( ... Het scherm gaat uit en de noise is weg. Is hier een remedie tegen? .. Behalve dan het scherm ergens anders zetten.
Ik heb geprobeerd de stroomkabel vh scherm ergens anders in te prikken maar maakt niets uit, steeds noize. (diezelfde noise door een low pass filter en een beetje resonance is best vet btw :D )

Laatst gewijzigd:
crt omwisselen voor 2e handse tft.. of nieuw kan natuurlijk ook..

Ik heb hetzelfde probleem, andere oorzaak. Het enige wat je kunt doen is je monitor zover mogelijk van je mixer vandaan zetten.
Ik krijg het als ik met mijn gitaar tracks probeer in te vullen. Dan kijk ik naar het scherm en dan is mijn gitaar in de buurt van het scherm. Ver weg staan is de enige oplossing waarbij je het geluid niet aantast, naast uitzetten. Anders kun je nog een compressor gebruiken die het sissen etc wegblokt.

Re: Monitor veroorzaakt vervelende noise

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Er staat een 15" monitor net achter mn scratch mixer en ik heb twee muizen aan mn pc gesloten zodat ik ableton en pro tools van zowel achter de draaitafels kan bedienen als aan de desk. Dat werkt allemaal vlekkeloos. Maar! Telkens als dat 15" scherm aanstaat, komt er een vervelend noisy geluid uit mn mixer =( ... Het scherm gaat uit en de noise is weg. Is hier een remedie tegen? .. Behalve dan het scherm ergens anders zetten.
Ik heb geprobeerd de stroomkabel vh scherm ergens anders in te prikken maar maakt niets uit, steeds noize. (diezelfde noise door een low pass filter en een beetje resonance is best vet btw :D )

Kun je nagaan welke audiokabel de storing oppikt en in de mixer brengt?

Haal alles audio kabels los en druk ze er stuk voor stuk weer in, vervang de kabel die de storing oppikt door een beter exemplaar.

misschien je vernieuwings freqentie veranderen , wel opletten welke freq . bij je monitor kan.

Turtle, come again??

Frank H, dat heb ik geprobeerd en het probleem doet zich voor bij alle kabels. Het is ook enkel als het scherm aanstaat... De hele bak mag aanstaan, geen probleem maar als de beeldbuis aangaat... tssssjjj-krrrr--iiie-iieee-tssssj

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Turtle, come again??

in windows: rechtermuisklik op je bureaublad -> eigenschappen -> tabblad instellingen -> geavanceerd -> tabblad beeldscherm -> in het uitklapmenu bij "vernieuwingsfrequentie" een andere waarde kiezen.
zorg wel dat er onderaan een vinkje staat bij "modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven"
en dan toepassen, ok, toepassen, ok

ik weet niet of dit iets doet aan de storing, maar het is alvast wat turtel bedoelde volgens mij

Origineel geplaatst door pocketzip
in windows: rechtermuisklik op je bureaublad -> eigenschappen -> tabblad instellingen -> geavanceerd -> tabblad beeldscherm -> in het uitklapmenu bij "vernieuwingsfrequentie" een andere waarde kiezen.
zorg wel dat er onderaan een vinkje staat bij "modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven"
en dan toepassen, ok, toepassen, ok

ik weet niet of dit iets doet aan de storing, maar het is alvast wat turtel bedoelde volgens mij

ja dat is het , weet niet of het helpt , je monitorfabrikant geeft de optimale vervesings waarde in de handleiding of the web

Back