Figuren en Golfvormen...

Mag ik even een off-topic vraag stellen:
Wat studeren jullie eigenlijk of wat doen jullie van werk? Om zo vlotjes met fourier uit te voeten te kunnen moet je toch wat signaalanalyse gehad hebben... Ook de naam 'waveguide' doet denken in de richting van photonics of micro-electronics?
Excuses voor het off-topic gaan, maar ik ben gewoon benieuwd;)

in bijgaande code wordt d.m.v. Fouriersynthese een pulsgolf van 100 Hz gemaakt, waarvan de duty cycle 1/6 is (zie figuur)...
Hmmm, eigenlijk gewoonweg een blokgolf waarvan de pulsebreedte wat aangepast is :?
Zoiets wat de meest normale synthesizers, al een halve eeuw lang, kunnen weergeven.
door Quantum geplaatst : "een perfecte 'pulstrein' zoals het hier genoemd wordt is onmogelijk". =)

(Ik hou niet van nodeloos moeilijk gedoe over eenvoudige dingen.)

Het gaat niet om wat synthesizers al een halve eeuw kunnen maar hoe je mbv Fouriersynthese een pulsgolf met een dutycycle van 1/6 maakt.

Is op de meeste synths de pulsgolf alleen positief, dwz niet door 0V ?

Hmmm, eigenlijk gewoonweg een blokgolf waarvan de pulsebreedte wat aangepast is :?
Zoiets wat de meest normale synthesizers, al een halve eeuw lang, kunnen weergeven.

Precies wat vinnieq zegt!

Blijkbaar heb je niet in de gaten dat ik probeer jouw eigen vragen te beantwoorden - antwoorden waar je zo ongeduldig op zit te wachten dat je hier de geluiden van donders post.
Je wilde toch weten wat een pulstrein is?
Nou, hier heb je een kans om daar achter te komen. Maar dat moet je zelf doen en aan de slag gaan. Ik heb het mijne eraan gedaan.

Ik hou niet van nodeloos moeilijk gedoe over eenvoudige dingen

Ik ook niet. Maar wie zegt hier dat dingen eenvoudig zijn? Wie zegt hier dat er moeilijk over wordt gedaan? Wie zegt hier dat dat nodeloos is?
Quantum's opmerking over de onmogelijke perfecte pulstrein is volkomen op z'n plaats.
zo'n perfecte pulstrein bestaat alleen als concept, net zoals een perfecte cirkel of een perfecte sinusgenerator.
We moeten het nu eenmaal doen met zulke concepten, wil je uberhaupt met elkaar kunnen praten.

mierenneuken.gif

Mag ik even een off-topic vraag stellen:
Wat studeren jullie eigenlijk of wat doen jullie van werk? Om zo vlotjes met fourier uit te voeten te kunnen moet je toch wat signaalanalyse gehad hebben... Ook de naam 'waveguide' doet denken in de richting van photonics of micro-electronics?
Excuses voor het off-topic gaan, maar ik ben gewoon benieuwd;)

misschien lang bezig geweest met een ontwikkeling via subtractieve synthese via sampling etc etc , tot in het synthforum ?

Back