19 Inch rack rail?

Tox

Click!... Buzz click!
Hallo allen,

Hier mijn eerste post op dit (geweldige, ogen openende) synthforum, en om maar gelijk met de deur in huis te vallen:

Momenteel ben ik bezig met het ontwerpen/maken van wat meubeltjes om 19 Inch apparatuur in te kunnen plaatsen. Betreffende het MDF e.d. heb ik nu alles kunnen vaststellen/uitmeten, maar zit nu met het probleem met het zoeken van het (juiste) 19 Inch rack rail profiel. Nu heb ik al een behoorlijk grondige zoektocht gedaan, maar het enige wat ik kan vinden is een leverancier uit de USA die rack rail verkoopt, maar het lijkt mij dat minstens hier in europa wel ergens rack-rail verkocht wordt. Wellicht weten jullie waar ik terecht kan voor dit soort materiaal. Ik zou er erg mee geholpen zijn. Voor de duidelijkheid zoek ik dus alleen die metalen strippen. Mijn dank is grooot!

Greetz,

Tox

Ga gewoon naar de lokale muziekspeciaalzaak. Als ze het daar niet hebben kunnen ze het zeker voor je bestellen!!. Succes

Welkom. Ik ben zelf ook een rack aan het maken, d.w.z. het houten rack heb ik al klaar alleen de (aluminium) profielen moet ik nog maken. In het verleden heb ik dit met aluminium hoekprofielen (4cm x 4cm, 2mm dik) gemaakt. Daar kun je de gaten in stansen of boren. Aan die zijde moet je het profiel wat inkorten. Ik moet zelf nog even meten hoeveel, hangt natuurlijk een beetje van die breedte van je mdf-rack af.

De steek tussen de slopgaten heb ik op 16mm gehouden (officieel zitten er 2 op 16 en dan 1tje wat dichter bij elkaar geloof ik, ik heb nog geen tekening hiervan kunnen vinden). De gaten zijn 7,5 mm in diameter)

Deze profielen schroef ik dan van binnenuit met verzonken schroefjes in het mdf rack.

Hopenlijk heb je hier wat aan. Ik zal tzt wat tekeningetjes en foto's maken.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
http://www.verkoop.licht-geluid.nl/Rackprofiel_618.html

Online verkoop in diverse lengtes (zowel per meter als kant en klaar in verschillende unit lengtes).
Ik heb er zelf laatst ook besteld, geen problemen ondervonden.

Is idd een goeie, heb mijn profielen er ook vandaan gehaald. Maar volgens mij kun je ze bij de gemiddelde pro muziekzaak wel halen. Als je profielen haalt, denk er dan aan om de kooimoeren erbij tehalen (de dingen waar je uiteindelijk in gaat schroeven). Ik wist eerst niet wat t was, maar kwam er later 8er dat ik die ook nog nodig had.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
http://www.verkoop.licht-geluid.nl/Rackprofiel_618.html

Online verkoop in diverse lengtes (zowel per meter als kant en klaar in verschillende unit lengtes).
Ik heb er zelf laatst ook besteld, geen problemen ondervonden.

Thx! Dit is precies wat ik zoek, en ook nog mooi in het zwart, en nog een beetje betaalbaar ook.

@klausito: Omdat ik in eerste instantie nix kon vinden, heb ik daar zelf ook sterk over na zitten denken, maar ik ga nu toch voor bovenstaande optie.

En wat betreft je slopgaten:

1u_image.jpg

En voor wat meet info about 12 inch racks in het algemeen kijk op Wikipedia

Zelf heb ik gewoon gordijnrails gepakt. Kooimoeren passen er redelijk in en je kan er een paar gaatjes in maken om ze vast te schroeven.
Maar van die hoekprofielen hebben ze ook wel bij de betere muziekzaken waar ze ook flightcase troep verkopen.

ik mot ook ieuwe hebben , heb van een forumlid een flightcarse gekocht waat t fout is in ingeboud zodat er maar 5 ipv 6 he apparaten inkunnen

Ik had ze anderhalf jaar geleden besteld bij 'Flightcase Opmaat', maar helaas bestaan die niet meer. Was een kwestie van online bestellen en klaar was Kees.

Hier kun je lezen en vooral zien wat het resultaat was van mijn zelfbouw rackjes!

Succes met de bouw enneh... post eens wat foto'tjes als het af is! :okdan:

Denk er wel om dat er twee maten (diktes) rackprofiel en toebehoren zijn...sommige winkels verkopen beiden door elkaar...;)

Weet iemand een website waar je 19 inch rack rails kan bestellen?

Back