Yamaha Mg16/4 + M300 mono stereo jack

Arnoid

Ouwe rot
Ik heb gisteren een M300 in de bus ontvangen nu heb ik die aangesloten via de aux send en return op mijn mixer...
Ik heb een mono jackkabel aangesloten van aux1 naar de 1ste input (reverb) van die m300 dan nog een mono jackkabel van aux2 naar de 2e input(delays, chorus,..) van de M300. Nu de out van de M300 is stereo moet ik dan stereo jackables gebruiken om terug te keren naar men mixer. Ik heb gisteren mono jackkabels aangesloten van de stereo output naar de return van men mixer en ik kreeg er wel geluid maar als ik bvb aux 2 opdraaide voor een delay op een willekeurig kanaal kanaal hoorde ik een klein beetje reverb erdoor terwijl aux 1 helemaal toe stond :confused:.
Dus miscchien moet ik toch stereo jack-kabels gebruiken om terug te keren van men M300 naar de mixer ?

Men mixer is een yamaha mg16/4

Is dit echt essentieel dat je dan stereokabels gebruikt ?
Verder gebruik in men setup alleen mono kabels en heb nog nooit problemen gehad dus ik begin daar nu een beetje over te twijfelen.

het verschil tussen de twee
Mono jack 1 zwarte ring.
Stereo jack 2 zwarte ringen.

Het was ook al laat gisteren dus misschien zag ik iets over het hoofd
:)

Jullie kunnen mij waarschijnlijk wel verder helpen 8)

ik heb m300 en de MG12/4, bijna hetzelfde :D. Bij mij ook aux1 naar links-input-m300 en aux2 naar rechts-input-m300, en dan links en rechts outputs van m300 terug naar de fx returns.

je moet overal monokabels gebruiken. het probleem zit'm waarschijnlijk in je m300 instellingen: heb je je mix 100% wet, effect balance in het midden en het serie/parallel schuifje achterop in de goede positie?

wacht ff, iets ingewikkelder

dit heeft niet zo direkt met je probleem te maken, maar wel handig:

de in en uitgangen van de m300 zijn gebalanceerd. de fx sends van je mixer zijn ook gebalanceerd, dus de kabels van fx sends naar inputs moeten 'stereo' zijn, TRS (tip-ring-sleeve). de fx returns zijn ongebalanceerd op de MG series en dus kun je daar mono kabels gebruiken. Je kunt AFAIK ook overal monokabels gebruiken.

Origineel geplaatst door Stage73
wacht ff, iets ingewikkelder

dit heeft niet zo direkt met je probleem te maken, maar wel handig:

de in en uitgangen van de m300 zijn gebalanceerd. de fx sends van je mixer zijn ook gebalanceerd, dus de kabels van fx sends naar inputs moeten 'stereo' zijn, TRS (tip-ring-sleeve). de fx returns zijn ongebalanceerd op de MG series en dus kun je daar mono kabels gebruiken. Je kunt AFAIK ook overal monokabels gebruiken.

nou laat je die jongen onnodig gebalanceerde kabels kopen ;)

als er gebalanceerde aansluitingen op zitten wil dat nog niet zeggen dat je het ook moet gebruiken, als je er mono kabels inprikt werken ze gewoon als ongebalanceerde in/uitgangen.

Back