[Roland] MC-303 Dead or still alive

QUOTE]Orgineel geplaatst door Arveyman
Ik kan me herinneren dat ik dat een tijd geleden een keer met succes heb geprobeerd, maar ik zou nu niet meer weten hoe ik dat deed..:confused: Kan je is zeggen hoe jij dat doet?
Doe je dat per kanaal (midi) of doe je ze allemaal tegelijk?

gr.
Arv
[/QUOTE]

Ik heb het ook al eens eerder geprobeerd, maar had toen count in niet op 0 staan, maar dat hij moest reageren op een noot. Dat liep toen niet zo lekker. Het moet wel per kanaal.

Zal het proberen uit te leggen:

1) Bouw eerst een stukje muziek.(Ik doe dat in Logic (Probeer mijn lso nou eens!!!!) (Of importeer een midifile.)
2) Zet daarna de groovebox in de normal mode (kan met de mode knop in het environment)
3) Stel de mc-303 in als slave.(systeeminstellingen)
4) Kies nu de part waarin je wat wilt gaan opnemen. Dit kan maar met 1 kanaal tegelijkertijd. Zet de rest van de andere tracks in Logic even op mute. Klik even op dat balkje waar het instrument staat en hij verstuurt meteen de goede program change.
5) Druk op rec (van de mc-303) en stel de count in in op 0. Zet ook de Loop op On. (Dan heb je een maat de tijd om je sequence te stoppen.)
6) Zet de (kom even niet op de naam van dat lijntje wat met je song meeloopt) op de goede plek. (met > en <)
7) Start je sequence. De mc-303 neemt nu op.
8) Als je stopt, stopt de mc-303 ook.
9) Herhaal dit voor alle tracks die je wilt opnemen. (Vergeet de andere dus niet op mute te zetten.)

Dit klinkt misschien allemaal lastig, maar als je dit gewoon een keer doet is het best te doen.

Laatst gewijzigd:
volgens mij zijn veel (jonge) mensen echt begonnen met muziek maken door dit ding. Ik heb er zelf regelmatig mee geklooid in de muziek winkel toen ik klein was(klinkt dat raar)maar had het geld er niet voor.. dus wat dat betreft heeft dat ding zeker wat bijgedragen

maar de mogelijkheden van dat ding zijn naar de huidige standaard erg beperkt

o ja dat lijntje heet de locator... Toch?

Ik heb mijn 303 ooit voor fl. 500 piek gekocht..... nog bijna in plastic.... die gozer deed er eigenlijk niks mee.......
Hoofdzakelijk gebruik ik hem ook alleen voor de drums en hi-hats.... verder zoals de meeste al hebben gezegd zijn alle geluiden een beetje uitgemolken....
Hoe dan ook, het blijft een lekker beestje en ik zal hem voor geen goud weg doen, tenzij iemand natuurlijk met een onwijs goed bod voor een 505 komt ;)

Cubik Planet

Het werkt! maar...

Het werkt! maar...

Hey, bedankt voor die uitleg voor het opnemen!
Ik hebt direct uitgeprobeerd en het is me al gelukt met mijn RS7000!.. aleen...
Als ik jou handleiding volg, dan neemt hij inderdaad de sequence op. Maar als ik dan kijk naar de note-data in de MC, dan klopt die niet met de orginele midi-data? Ik wist wel dat de MC's traag zijn w.b.t. midi enzo, maar is dit normaal? Heb jij dat ook wel eens gehad?

gr
Arv

€135 voor MC303 op marktplaats

€135 voor MC303 op marktplaats

Het moet nou toch niet gekker worden! Een smack MIDI keyboard is duurder..:(

Arv

jaja, klopt! Ik heb er ook eentje..

IK baal er wel van dat, als ie in de slave mode staat hij ALTIJD reageert op start/stop commando's.. Op deze manier is hij wat slecht te gebruiken in combinatie met een andere hardware sequencer.:stupid

maja..

Arv

Ik heb de mc-303 gekocht toen hij een beetje in de aanbieding was. Fl 1100,-

Mazzelaar ik heb destijds de volle prijs betaald, was +/- 1400,-
Maar goed dat maakt niet uit, ik had ineens de beschikking over goede kwaliteit-drum geluiden in samenwerking met m'n bout-samples van de amiga :)
Heb de MC-303 trouwens lange tijd aangestuurd met die Amiga, werkte perfekt.

Vind wel dat de prijs op dit moment echt om te huilen zo laag is =(

Ik vind ook dat de MC-303 niet echt voor live-gebruik is.
In de studio is hij goed te gebruiken en ik zal hem dan ook nooit wegdoen, ook om dat het m'n eerste echt roland was :)

Greetinx DJ R2, RSI Records

Opeens heb je het, je wordt conducteur.

Ja, dat is een re-issue van de 909 waar ook een microcomposer in zit.
Vooralsnog is ie alleen in Japan uitgebracht, maar je kunt em volgens mij wel via Roland Benelux bestellen.

8o)

equate

Ja, hij moet zo'n € 909,- gaan kosten !!
Misschien wel veel geld, maar in ieder geval goedkoper dan een orginele TR-909 !!

Toch denk ik niet dat ik em ga kopen, ik vind mijn TR-505 namelijk een stuk realistischer klinken...

equate

8D

wat ben ik toch weer blij dat ik deze hele thread gelezen heb...

=====================================
wat doe ik hier eigenlijk nog?

Origineel geplaatst door equate
Ja, hij moet zo'n € 909,- gaan kosten !!
Misschien wel veel geld, maar in ieder geval goedkoper dan een orginele TR-909 !!

Toch denk ik niet dat ik em ga kopen, ik vind mijn TR-505 namelijk een stuk realistischer klinken...

equate

8D

Klinkt de 505 realistischer als de 909? Goh :)

heren....de MC-909 komt ECHT volgende maand uit. Niettemin vrees ik dat slipperman een TB-303 in zijn hoofd had?

hou je niet van grooveboxen oli?

en indien nee...wat is er mis mee?

Back