Help: midi keyboard geeft geen geluid

Soven

Nieuwkomer
Hallo, voor mijn vrouw heb ik onlangs hard- en software gekocht om te beginnen met muziek opnemen op de computer. Aangeschaft is: Creative Audigy Soundcard, Roland PC180A midi keyboard, Edirol UM1 interface, Behringer C1 microfoon, Behringer MIC100 microfoonvoorversterker en Magix Studio Deluxe 2006. Ik heb de drivers van de geluidskaart en de midi interface geinstalleerd (geen foutmeldingen), maar toch lukt het niet om geluid uit het keyboard te krijgen. De microfoon doet het wel.
Mijn vrouw heeft een Asus K7 computer met 512 Mb geheugen. Kan iemand mij asjeblieft helpen om het keyboard aan de praat te krijgen? Bij voorbaat heel veel dank!

als ik afga op de specs van de magic music studio software dan zitten in dat programma reeds een aantal 'virtuele' synths en een sample player.

1.als je geluiden kunt krijgen uit magic studio deluxe door met de muis van de PC te werken dan is dat allemaal in orde. is dit niet het geval dan is er iets mis met de audio-output.

2. als 1. werkt dan moet je zorgen dan je het midi keyboard kunt gaan gebruiken om die geluiden te bedienen (in plaats van met de muis) met andere woorden je moet zien vast te stellen dat het midi keyboard midi signalen doorgeeft naar de PC en dat die aankomen, gezien worden door de magic music studio. waarschijnlijk zal er ergens een visueel hulpmiddel zijn dat gaat knipperen bijvoorbeeld zodra je op een toets drukt zodat je in ieder geval kunt ''zien'' of de signalen door komen.

maar essentieel is dus realiseren dat het midi keyboard geen geluid maakt maar alleen maar tegen de PC zegt welke noten er gespeeld moeten worden. de PC speelt dan vervolgens die noten zelf en hopelijk zonder al te veel vertraging (latency) na de opdrachten van het midikeyboard.

Bedankt voor de antwoorden. Sorry voor mijn late reactie. Ik ben een paar dagen ziek geweest. Helaas heb ik de komende dagen niet veel gelegenheid om verder te gaan. Ik hoop dat ik jullie na het weekeinde kan laten weten of het ook gelukt is.

Back