disco/lounge achtig

stevy

Ouwe rot
hey!

ben sinds kort weer eens serieus bezig tracks te maken. Dit x ist wat disco lounge achtig iets. Gemaakt nav het zomertrack contest topic, maar dat eigenlijk niet echt meerl eeft heb ik t id. Uiteindelijk niet echt zomers geworden wéll relaxent trackie met wat lichte trance invloeden. Sit back and relax for 5 miuntes and 48 seconds :).

3:00 moet nog verandert worden, moest iets flitsend worden, is iets simpel geworden.

link

bedankt voor je kritiek :mega:

Je hebt al een streepje voor, want ik ben nog niet eens aan mijn track begonnen. Ben al die tijd bezig geweest om eigen percussie te samplen (opgenomen van echte belletjes enzo)
Weet niet of mijn track er nog wel aankomt. Dat topic is inderdaad wat dood.
dit topic dus ......

Vind dat je een goede track hebt neergezet. Zo instrumentaal vind ik hem te leeg. Zou prima met zang kunnen. Fluitje is mooi. Zou daar een canon galm doorheen gooien.
Misschien de track beginnen met het fluitje

Origineel geplaatst door Catalunya
Je hebt al een streepje voor, want ik ben nog niet eens aan mijn track begonnen. Ben al die tijd bezig geweest om eigen percussie te samplen (opgenomen van echte belletjes enzo)
Weet niet of mijn track er nog wel aankomt. Dat topic is inderdaad wat dood.
dit topic dus ......

Vind dat je een goede track hebt neergezet. Zo instrumentaal vind ik hem te leeg. Zou prima met zang kunnen. Fluitje is mooi. Zou daar een canon galm doorheen gooien.
Misschien de track beginnen met het fluitje

bedankt voor je mening alvast! Er zijn nog een aantal dingen die gedaan moeten worden, kzal is kijken naar een alternatief!

Suggesties:
wat meer brass geluiden erdoorheen.
Orgeltje doet het ook altijd fijn.
Shakerloop
BPM iets opschroeven

hahahaha .. zit een beetje scheef op elkaar he ..

en ga eens in zuid amerika kijken ofzow .. dit is tiesto op een surinaams schuurtfeest .. met panfluit ! :D

sorry he .. ;)

Disco? Lounge?

Dat van die tranceinvloeden, dat hoor ik dan weer wel.

Weet je wat, ik ga me niet verder mee bemoeien.

Gewoon not my cup of tea, zeg maar

Ook niet echt my cup of tea, maar hier toch mijn commentaar.

Het klinkt erg goed, maar ik ben het wel eens met Catalunya dat de BPM een tikje naar boven mag hebben. Dat reverse-effect in het begin doet het ook niet echt helemaal.

Origineel geplaatst door DavidMenting
Ook niet echt my cup of tea, maar hier toch mijn commentaar.

Het klinkt erg goed, maar ik ben het wel eens met Catalunya dat de BPM een tikje naar boven mag hebben. Dat reverse-effect in het begin doet het ook niet echt helemaal.

oke, vet dat je toch ff reageert :)

Dat beatje ken ik, fl studio, congruent? =D ik vind het errug lekker klinken though de synths zijn lekker, en het geeft een welkom gevoel.. die choir mag welk wat dunner vind ik.... errug vette melodietjes wel!!

Origineel geplaatst door JnM92
Dat beatje ken ik, fl studio, congruent? =D ik vind het errug lekker klinken though de synths zijn lekker, en het geeft een welkom gevoel.. die choir mag welk wat dunner vind ik.... errug vette melodietjes wel!!

Idd die beat ff gerestyled dingen toegevoegd en weg gelaten 8). Bedankt voor je reactie!

doe ik ook hele dagen or :).. effe een vraagje, waar heb je die vette bassgatearpblbalading uit gehaald, ?

Ik vind hem erg vet :D alleen mogen sommige stukken zelfs nog wel wat langer doorgaan want bijvoorbeeld dat fluitje is de eerste keer wel kort en dat de drums even wat skipdingetejs doen is ook leuk, van mij mag t allemaal wel langer

misschien een idee om duidelijk de/eeb F-noot te gebruiken in solo tijdens je C# akkoord aan t eind van je schema, daar wordt het wat dominanter en vrolijker van, maar als dat niet de feeling is waar je achter aan gaat dan hoeft dat natuurlijk niet ;)

BPM vind ik dan ook weer perfect :p, geheel gemaakt in FL?

Origineel geplaatst door Retinite
Ik vind hem erg vet :D alleen mogen sommige stukken zelfs nog wel wat langer doorgaan want bijvoorbeeld dat fluitje is de eerste keer wel kort en dat de drums even wat skipdingetejs doen is ook leuk, van mij mag t allemaal wel langer

misschien een idee om duidelijk de/eeb F-noot te gebruiken in solo tijdens je C# akkoord aan t eind van je schema, daar wordt het wat dominanter en vrolijker van, maar als dat niet de feeling is waar je achter aan gaat dan hoeft dat natuurlijk niet ;)

BPM vind ik dan ook weer perfect :p, geheel gemaakt in FL?

Bedankt voor je mening en variatie!

Gesequenced in FL6.0 idd.. meer eigenlijk niet. Vindt FL het makkelijkst en duidelijkste werken, alhoewel ik ook graag met cubase werk, maar die software heb ik zelf niet.

Ik vind die reverse dingetjes toch wel lekker. Galmpje over de fluit en klaar.
Maargoed ik houd wel van chill-out trance. Deze trek heeft natuurlijk niets te maken
met disco en lounge hé :)

Het valt me op dat hier een hoop trance-afkeurders rondlopen op het forum (ik niet snappen,
want trance en superzaagjes zijn pure emotie gegoten in een jasje van vrolijkheid en harmonie)
Sorry, dat moest ik ff kwijt :)

Nogmaals... mooie track

Origineel geplaatst door koekebakker
Ik vind die reverse dingetjes toch wel lekker. Galmpje over de fluit en klaar.
Maargoed ik houd wel van chill-out trance. Deze trek heeft natuurlijk niets te maken
met disco en lounge hé :)

Het valt me op dat hier een hoop trance-afkeurders rondlopen op het forum (ik niet snappen,
want trance en superzaagjes zijn pure emotie gegoten in een jasje van vrolijkheid en harmonie)
Sorry, dat moest ik ff kwijt :)

Nogmaals... mooie track

haha bedankt! tis t ook niet ... theb tog 14 reacties opgeleverd :L

Back