Nieuwe Track: 'Kalisto - Saber Score'

ulerik

Nieuwkomer
Hier een nieuwe Tech Track!
De opbouw begint met een stel effecten en langzaam komt de kick er in. Na ongeveer 30 sec wordt de bassline toegevoegd met een vrouwenstem sample. Tech geluidjes komen op tot de kick diep wegdreunt en er een break komt. Daar wordt de melodie geintroduceerd.
Ik heb geprobeerd een goeie drive te creeeren, luister eens oordeel of het gelukt is :)

http://home.student.utwente.nl/e.j.vrij/Kalisto - Saber Score (original mix).mp3

Groeten, Erik

Knap trekkie! Je hebt talent

En dat met alleen software.

Vind het wel iets te statisch klinken, maar dat is persoonlijk denk ik.
Ik vind dit recht toe recht aan knallen van begin tot eind. Niet echt mijn smaak, maar volgens mij kan dit zo op plaat.

Damn, loop ik die track te luisteren, heb ik zoiets van huh dit ken ik al??

Maar jij bent die kerel die dit al een keer als deuntje had gepost, en waar ik snel even een variatie op had gemaakt toch?

Maar klinkt lekker hoor. Mis wel af en toe de bass (niet de kick), kan misschien een tikkie harder. De leadsound op z'n hoogtepunt vanaf elke 16e tel zit mij niet helemaal lekker, maar dat is precies hetgene wat ik toen ook al zei. Maar ga zeker zo door, komt wel goed.

Bedankt voor de positieve reacties! Het is idd alleen met software gemaakt, misschien dat het daarom ietwat statisch klinkt. Klopt ook dat ik eerder stukkie heb gepost en de melodie heb ik wel aangepast zoals je kunt horen!

Heb em in FLstudio in elkaar gezet op en amd64 3000+, maar heb wel wat consessies moeten doen qua klankrijkdom van sommige synths, omdat het op een gegeven moment echt niet meer realtime af te spelen was.

Ik zou het nummer ook graag op plaat willen zien, maar de platenlabels denken daar anders over helaas (vaak helemaal geen reactie van gehad) Hij is al wel in enkele discotheken gedraaid in de buurt, das wel weer vet!

Origineel geplaatst door ulerik
Ik zou het nummer ook graag op plaat willen zien, maar de platenlabels denken daar anders over helaas (vaak helemaal geen reactie van gehad) Hij is al wel in enkele discotheken gedraaid in de buurt, das wel weer vet!

Je zegt "vaak geen", dus je hebt wel enige reaktie gekregen? Wat zeiden ze? Ben wel benieuwd.

Klinkt zeker erg lekker. Anders gewoon in eigen beheer uitbrengen dan maar he? :P

ga alle platenlabels af...

klein groot, dochtrer ondernemingen...

Maak er een apparte hobby van om geen ' nee ' te accepteren...

erg nette track !! ben het eens over de bass dat ie iets vetter mag, verder prima track, lead komt er mss ff TE bovenuit, beat valt er soms in weg.

hmm na verloop van tijd ben ik hem wel zat... er mag wel een paar momenten van rust gecreerd worden imo

Klinkt wel cool idd.

Je kunt ook een producer opzoeken die het verder met je uitwerkt.

Origineel geplaatst door Catalunya
Je zegt "vaak geen", dus je hebt wel enige reaktie gekregen? Wat zeiden ze? Ben wel benieuwd.

Heb het nummer naar 8 labels gestuurd, waarvan 2 op cd naar armada en blackholerecordings, maar beide geen reactie. Misschien wel logisch, die platenlabels krijgen waarschijnlijk veel te veel nummers binnen. De reacties die ik wel kreeg waren opzich redelijk positief, maar het nummer was dan net niet goed genoeg. De melodie was niet boeiend genoeg bijvoorbeeld, of ze volstonden met "geen materiaal wat we nu zouden willen uitbrengen", maar "blijf vooral nieuwe demo's sturen".

Sommigen zeggen dat het handiger is om het nummer eerst door DJ's te laten draaien.
Shocksteady (van de clubhit take a ride) vond het zeker niet verkeerd klinken, maar iets te zweverige trance voor hen om te draaien. Maar dat is een kwestie van smaak zeiden ze. Wel gaaf dat ze persoonlijk antwoordden!

Wat betreft de bass; deze is expres iets onderdrukt, omdat ie in de discotheek te veel aanwezig was. Maar ben het wel met jullie eens, zal de laag-eq weer ff op vanouds zetten :P

Afmixen blijft wel moeilijk trouwens, hoe doen de meesten dit, met hardware?

DIK FATSIG EN MODDER VET... echt helemaal de shit dit... heeeeeeeeeerlijke sound!!!8)

:okdan:

met welke plugins heb je dit geproduceerd, en waarmee heb je die kick gemaakt? ik krijg maar geen goede kicks nog ,

Back