Multiples modules (modulaire synth)

diet

Ingeburgerd
Koop ze niet...... 8o) ;)

Maar koop een Behringer (yuk!) PX2000 patchbay (en wat korte kabeltjes), zet de schakelaars op "parallel" en verbindt de broodjes aan de achterkant met elkaar door. Nu heb je een mega-multiples module voor weinig. :)

Hehe hier staat zo'n px2000 maar kan je wat verdere uitleg geven want ik znap er niets van.......zal vast wel aan mij liggen trouwens:D

Als je hem paralel schakelt kan je op kanaal 1 er signaal/cv instoppen welke dan via de overige drie gaten erweer uit komt. Verbind je dan 1 van deze uitgangen met het 2de kanaal heb je er weer 3 bij.

Voor CV is dit cool want dan hoef je geen multiples meer te kopen. Voor audio is het tof omdat je dan bijv een basskick uit de 909 kan opsplitsen in 3 kicks, welke je op de mixer kan eq-en en processen om 1 uber kick te bouwen:) Met veel controle....

Deze tip verdient een bloemetje!

...

...

niet vergeten dat je met cv signalen eigenlijk moet bufferen,anders ga je ontstemmen..
Vooral bij doepfer sequencers heb ik gemerkt dat zodra je er meer dan een synth achter hangt,je signaal inzakt...
Datzelfde geld voor gate en eigenlijk ook voor audio..
Maar het werkt wel goed als je cv en gate signalen sterk genoeg zijn..genoeg stroomsterkte..dit is per sequencer/modulair vaak net een beetje anders..
:mexico:

Dat is handig inderdaad, bedankt Diet en bRz

Origineel geplaatst door brz
Als je hem paralel schakelt kan je op kanaal 1 er signaal/cv instoppen welke dan via de overige drie gaten erweer uit komt. Verbind je dan 1 van deze uitgangen met het 2de kanaal heb je er weer 3 bij.

Voor CV is dit cool want dan hoef je geen multiples meer te kopen. Voor audio is het tof omdat je dan bijv een basskick uit de 909 kan opsplitsen in 3 kicks, welke je op de mixer kan eq-en en processen om 1 uber kick te bouwen:) Met veel controle....

Deze tip verdient een bloemetje!

:biertje: :peukie: is een biertje en een smokey ook goed....bloemen zijn weer uitverkocht.

Ik zit hier net mee te rommelen en werkt perfect met die beats opsplitsen....

Toch een bloemetje dan:
92795394_a27f9e3253.jpg

:okdan:

Back