Analoge mixer tussen mn (digi) set-up

pfoffer

Stamgast
Hallo

Als doorgewinterde reason 3.0 gebruiker zit ik aan een nieuwe set up te denken.. ik wil er nl een goede analoge mixer tussen hangen (mackie of spirit folio).. nu wil ik hetvolgende doen:

nieuwe aanschaf:

M/audio 410 (10 uitgangen)
Mackie of spirit folio

Elke uitgang van reason appart via 8 uitgangen van de 410 sturen naar 8 kanalen van de spirit of de mackie… dan het totaal via de fx, eq´s e.d. weer terug sturen naar de 410 en opnemen op de pc..

Dus: elk kanaal op de analoge mixer is een kanaal van reason 3.0….
Waar ik nu mee zit is dat de ingangen op de mixer mono zijn… of moet dit stereo zijn?

Gr pfof

Re: Analoge mixer tussen mn (digi) set-up

Origineel geplaatst door pfoffer

Waar ik nu mee zit is dat de ingangen op de mixer mono zijn… of moet dit stereo zijn?

Maakt nie uit, wart jij wilt!

En een 410, zowel FW als Delta, heeft maar 8 analoge outs en geen 10.

Re: Re: Analoge mixer tussen mn (digi) set-up

Re: Re: Analoge mixer tussen mn (digi) set-up

Origineel geplaatst door Flesje
Maakt nie uit, wart jij wilt!

En een 410, zowel FW als Delta, heeft maar 8 analoge outs en geen 10.

Ja 8 is genoeg maar ik bedoel meer dat het kanaal van reason eigenlijk stereo is en dit stuur je naar een mono ingang op de mixer en dit gaat weer stereo de mixer uit en opgenomen.. verlies je dan geen stereo/kwaliteit?

Re: Re: Re: Analoge mixer tussen mn (digi) set-up

Re: Re: Re: Analoge mixer tussen mn (digi) set-up

Ja 8 is genoeg maar ik bedoel meer dat het kanaal van reason eigenlijk stereo is en dit stuur je naar een mono ingang op de mixer en dit gaat weer stereo de mixer uit en opgenomen.. verlies je dan geen stereo/kwaliteit?

Als je je FX pas gaat toepassen outboard dan heb je aan mono genoeg. In principe is het meeste geluid in Reason mono, totdat je er een reverb, stereo delay of chorus overheen gooit.

Re: Re: Re: Re: Analoge mixer tussen mn (digi) set-up

Re: Re: Re: Re: Analoge mixer tussen mn (digi) set-up

Origineel geplaatst door bikkel
Als je je FX pas gaat toepassen outboard dan heb je aan mono genoeg. In principe is het meeste geluid in Reason mono, totdat je er een reverb, stereo delay of chorus overheen gooit.

Ok hmm tja de fx'jes in reason zijn vaak ook wel relaxed..

maar ff andere vraag..wat vinden jullie van deze set-up? Het gaat dus wel?
of kan ik beter gewoon een controller kopen voor mijn schuiven?

Re: Re: Re: Re: Re: Analoge mixer tussen mn (digi) set-up

Re: Re: Re: Re: Re: Analoge mixer tussen mn (digi) set-up

Ok hmm tja de fx'jes in reason zijn vaak ook wel relaxed..

maar ff andere vraag..wat vinden jullie van deze set-up? Het gaat dus wel?
of kan ik beter gewoon een controller kopen voor mijn schuiven?

Je blijft kopen in het begin, je moet nog FX hebben, liefst ook nog chorus, flangers en phasers. Je bent er niet met een mixer alleen.

Ik heb zelf geen reason maar als je er vst's in kan gebruiken dan zou ik eerder kiezen voor wat goede plugs dan outboard effects.

Origineel geplaatst door Patat Met
Ik zou pas een mixer kopen als er een aantal outboard synths en effecten zijn.

Het is gewoon onzin dat mixen ITB slechter klinkt dan OTB.

Mijn advies: blijf gewoon bij je PC.

Zit ik ook aan de denken idd.. gewoon mooie externe controller met schuiven...alleen jammer dat er niet echt iets fatsoenlijks tussen de bfc200 (170 euro) en de mackie C-control (995 euro) zit...

Zit ik ook aan de denken idd.. gewoon mooie externe controller met schuiven...alleen jammer dat er niet echt iets fatsoenlijks tussen de bfc200 (170 euro) en de mackie C-control (995 euro) zit...
de behringer's zijn best ok hoor. heb n BCR2000.

doe gewoon 'n controller. met 'n hardware mixer om je reason tracks te mixen maak je 't jezelf alleen maar ingewikkelder, tenzij je echt outboard gear hebt die je wil gebruiken.

evolution UC-33

Back