Op zoek naar een mixer (forgive me ;))

1pauluzz1

Paul -"1" en -"uzz1"
Na veelvuldig het forum te hebben doorgespit zit ik toch nog met een aantal vragen over een aan te schaffen mixer. Vandaar dit topic, mijn excuses als dit een overbodig topic blijkt :)

Ik werk nu een aantal jaren met pc + software en heb besloten mijn setup enigszins uit te breiden.
Tot voor een paar maanden geleden zou ik zeggen dat ik voornamelijk industriele hardcore/techno-varianten produceer, maar momenteel ben ik een beetje aan het uitvogelen wat ik nu precies wil - in ieder geval elektronische muziek ;)

Ik heb nu:
- Een goede pc + software;
- Geluidskaart Audiophile 24/96;
- Krk rp5 monitoren;
- Midikeyboardje en onlangs van een forumlid een;
- Acces Virus C overgekocht.

Om de Virus C aan te sluiten, randapparatuur en om b.v. kicks door een analoge mengtafel terug in de pc te kunnen sturen zoek ik dus een compact doch degelijk mixertje. Hiermee wil ik ook distortie-kicks maken.

Wat ik al tegen ben gekomen in topics:
Yamaha MG 12/4 (http://www.feedback.nl/?id=55&b=MG124)
Soundcraft Spirit E6 (http://www.thomann.de/thoiw7_soundcraft_spirit_e6_kleinmischpult_prodinfo.html)

Richtprijs max €400,-
Fatsoenlijke eq is een vereiste en het aantal kanalen kan zo tussen de 6 - 12 liggen.

->

Ik wil er verder nog een nieuwe geluidskaart tussen zetten ivm te weinig i/o in de huidige situatie (http://www.thomann.de/thoiw7_m-audio_delta_44_prodinfo.html) en een midisport (http://www.thomann.de/thoiw7_maudio_midisport_2x2_prodinfo.html), maar daar zitten verder weinig twijfels.

Hebben jullie ervaringen met bovengenoemde mixers danwel goede suggesties om mijn setupje rond te krijgen?

Alvast hartelijk bedankt :okdan:

Paul

Laatst gewijzigd:
Ok, zeer weinig respons in een topic waarbij de beginpost al zo'n beetje antwoord geeft op de vraag.. :eureka:

Ik ga voor de Yamaha Mg 12/4FX.

Ik dank de 96 lezers voor hun belangstelling :D

\\:slotje:

ik heb zelf bijna dezelfde setup als jou,

ik ben zelf voor de MX8000 gegaan van behringer.
De reden dat ik voor deze ben gegaan is omdat je voor deze prijs niks beters kan vinden qua x-aantal kanalen (48) aux (6) en bussen (8).

Veel mensen klagen over de kwaliteit van dit merk, of dit terecht is weet ik niet( gaarne niet op in gaan), mij bevalt het iig heel goed.

En geloof mij dat je met 6-12 kanalen nu nog wel genoeg heb voor je virus maar als je over een tijdje (misschien wel een half jaar) wil gaan uitbreidden je eigen toch mooi voor je kop slaat als je kanalen op zijn.

Ik wil niet zeggen dat de Mg 12 slecht, maar misschien zou je nog eens moeten kijken naar de 16/4 (niet de FX versie).

Deze kost ongeveer even veel en je kan je galm van je virus op een aux aansluiten.

happy met de MG12/4. neem niet de FX want dan mis je een van de 2 effect sends geloof ik (checken?). in elk geval een erg handige mengtafel aangezien ie twee stereobussen heeft, wat ik constant gebruik. Hiervoor had ik een spirit folio notepad en vind het geluid van de Yam beter. bovendien een koopje.

Vorig weekeinde ook de Yamah 12/4 gekocht na onderzoek. Wilde eerst de 16/4 hebben, maar ik had die extra kanalen niet nodig. En je krijgt er spullen bij om hem in een 19" rack te hangen, wat die dan ook doet bij mij. Vind ik wel erg fijn.

Bovendien vond ik de draaiknoppen lekker aanvoelen en de ins en outs zitten aan de achterkant.

Maar dit waren mijn criteria.

Bovendien een mooi prijsje :-)

enige wat vreemd is, is dat de sends verder senden OOK als je het kanaal uitzet :-) dus als je denkt....heeeeee ik hoor mijn instrumentje heel ergens in de verte....:eureka:

Ik heb ooit een behringer MX1602 nieuw gekocht. Laatst een MX2442A 2e hands voor iets meer dan 200 euro. Heb ik 16 mono en 4 stereo kanalen, 4 groepen, send returns etc.

Als ik ooit geld heb koop ik misschien een Soundcraft met 32 kanalen maar voorlopig vind ik Behringer prima.

Origineel geplaatst door bikkel
Maar Soundcraft Spirit overstuurt niet zo lekker en klinkt behoorlijk warm. Ik denk dat Behringer meer iets is voor Hardcore.

daar zit ook nog wel een aardig verschil in, ik had eerst een soundcraft spirit lx7 en die klonk veel warmer als de soundcraft spirit studio, die toch weer aardig schelletjes in het mid klinkt

Origineel geplaatst door anoniempje
he dat kost ook niet eens zo veel meer, toch best veel mixer voor je geld.

444 euro, da's toch 150 minder dan ik er (destijds in guldens nog) voor heb moeten betalen. Het is een fijn mixertje met inserts op ieder kanaal, drie aux sends, vier stereo tracks en 16 mono en een sub. Tegen de tijd dat je meer nodig hebt weet je ook wel of het echt de moeite loont om voor een wat duurdere en iets grotere tafel te gaan (ik kom nu net wat te kort, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit echt veel meer nodig ga hebben).

daar zit ook nog wel een aardig verschil in, ik had eerst een soundcraft spirit lx7 en die klonk veel warmer als de soundcraft spirit studio, die toch weer aardig schelletjes in het mid klinkt

Die Spirit Studio ziet er wel uit als een leuke tafel, vier Auxen met dedicated stereo returns, 8 mono of 4 stereo subs, LM en HM sweeped mids. Jammer dat er verder geen stereo kanalen zijn maar die groups laten zich daarvoor wel misbruiken volgens mij. Hij is alleen wel een stuk ouder dan de Spirit, ik denk een van de eerste budgettafels van Soundcraft uit die reeks?

4 auxs inderdaad, maar ook 2 x foltback waarvan 1 op de channel path/input, en een op de monitor path/input

dus eigenlijk 5 aux, zou fijn zijn als ik die 6de foldback/aux ook nog kon modden naar de channel input/path

4 auxs inderdaad, maar ook 2 x foltback waarvan 1 op de channel path/input, en een op de monitor path/input

dus eigenlijk 5 aux, zou fijn zijn als ik die 6de foldback/aux ook nog kon modden naar de channel input/path

Vier is al meer dan genoeg voor mij volgens mij. Wat doet zo'n ding nog tweedehands?

ik had die van mij, een 32 kanalen versie voor 825 vondt ik zelf een heel net prijsje eigenlijk, 1000 had ik er ook nog wel voor betaald. maar ik zie die 32 kanalen versies nooit aangeboden eigenlijk, is zelfs geen foto van te vinden met google, ook soundcraft rept met geen woord over de 32 kanalen versie in tegenstelling tot de 16 en 24 kanaals die zie je wel veel, maar de prijs zou ik niet weten

Ik zag een ad voor 500 op marktplaats voor de 16 kanaals versie. 24 zou beter zijn.

Maar eerst ff nieuwe speakers halen en een oude gare sampler.

500 voor 16 kanaals valt inderdaad heel erg mee lijkt mij, btw je hebt ook nog extra monitor inputs he dus 16 + 16 of 32 + 32, helaas worden die monitor inputs wel standaard naar de master gerouted en niet naar de bus waar je de channel input ook naar route

Dus je hebt een soort inputs die verder onbewerkt direct naar je master gaan? Er zaten inderdaad wel wat knopjes op die channel die ik niet meteen thuis kon brengen.

jep, je kan wel switchen, bijv het normale signaal path wordt de monitor path en vice versa, zo hang je bij de 32 channels , 64 instrumenten aan je mixer en kies je welke je door de aux, eq etc wil hebben, handig in plaats van een pachbay bijvoorbeeld

op het monitor path heb je natuurlijk wel 1 of 2 foldbacks ( de eerste of de tweede foldback kun je switchen de andere zit vast op het monitor path)

Origineel geplaatst door Stage73
enige wat vreemd is, is dat de sends verder senden OOK als je het kanaal uitzet :-) dus als je denkt....heeeeee ik hoor mijn instrumentje heel ergens in de verte....:eureka:

Volgens mij niet vreemd hoor. Wat je zegt gebeurd bij een pre fader send. Er zijn ook post fader sends, dan gebeurd dat dus niet.

Back