Help...bij aanmaken van midi kanalen voor mijn virtuele instrumenten in Logic!!

chumusic

Ingeburgerd
Hello..wie zou mij kunnen helpen/uitleggen hoe ik midi kanalen kan aanmaken voor mijn virtuele instrumenten?
Ik werk in Logic sinds kort..en virtueel nog wel*D
Ik heb qua software wat spectrasonics/en een east west stringpartij die op een kompakt instrument player de geluiden afspeelt...
En nu probeer ik mijn virtuele instrumenten apart midi channels geven!!

Wie kan mij die uitleggen..?

Thnx

bedankt..en het klopt!!

bedankt..en het klopt!!

Het klopt ook, maar als ik uit 1 soft synth bv 8 sounds wilt gebruiken...waar kan ik die dan veranderen?
dat betekent dat ik dan 8 softsynths moet openen, dat is wat ik niet wilt hebben.

Er moet een manier zijn!!

wie weet het?

ik wil de softsynth als een module gebruiken, dis meerdere sounds gebruiken!!

Bedankt...maar dat dus wat ik niet wilt...

Bedankt...maar dat dus wat ik niet wilt...

Ik wil juist meerder sounds willen pakken...ik ga niet 4 soft synths openen omdat ik bij de ene een kick...en snare..hats..crash moet hebben...ik wil toch wel seperate kanalen hebben.

Dit is denk ik helemaal afhankelijk van welk instrument je gebruikt. De meeste software synthesizers zijn niet multitimbraal te gebruiken en als je dus meerdere klanken met hetzelfde instrument wilt maken, zul je de synth meerdere keren moeten inladen.
Met bijvoorbeeld softsamplers zul je in het instrument zelf aparte midi kanalen kunnen toewijzen aan verschillende sounds, en dan gewoon zorgen dat de midi track voor dat intrument op alle kanalen uitstuurt.

Back